~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
.........................................................Σελίδα για την εκπαίδευση, την παιδεία, τον πολιτισμό, την λαογραφία............
..................................................................................."Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Με τον όρο παιδεία εννοούμε την απασχόληση με το παιδί και κυρίως την παιδαγωγική ενέργεια την οποία καταβάλλει η οικογένεια και η πολιτεία για την ανατροφή , την εκπαίδευση και τη μόρφωση του παιδιού. Στη φράση εγκύκλια παιδεία η λέξη παιδεία χρησιμοποιείται με την εξής σημασία: «Ο κύκλος των γνώσεων και των δεξιοτήτων, που πρέπει να δίνονται και να καλλιεργούνται με τη διδασκαλία και συνεπώς να αποτελούν το αντικείμενο της παιδείας».

Σύμφωνα με την κοινωνιολογική προσέγγιση του όρου, "παιδεία" ορίζουμε τη μετάφραση των πολιτιστικών στοιχείων, ώστε να διασφαλίζεται η συνέχεια και η διάρκεια του συστήματος στο πολιτιστικό επίπεδο που έχει επιτευχθεί απ' την προηγούμενη γενιά και ώστε να μην υπάρχει η πιθανότητα παλινδρόμησης σε παλαιότερα στάδια............. Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο».

Αδαμάντιος Κοραής (1748 – 1833)

γιατρός και φιλόλογος, από τους πρωτεργάτες του νεοελληνικού διαφωτισμού.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Δευτέρα, 9 Φεβρουαρίου 2015

Επιστημονικό πρόγραμμα του Πανεπιστημίου Πατρών παρακολούθησαν οι μαθητές των Γυμνασίων Καράτουλα και Γουμέρου

    ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ     

Στο Τμήμα Βιολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών βρέθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα μαθητές και μαθήτριες των Καράτουλα και Γουμέρου, για να παρακολουθήσουν επιστημονικό πρόγραμμα που υλοποιείται από Πανεπιστημιακούς καθηγητές και ερευνητές του Τμήματος. Το Πρόγραμμα αφορά την μελέτη δομής και λειτουργίας του ανθρώπινου εγκεφάλου και συντονίζεται από την Επίκουρη Καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Δρ. Μαριγούλα Μαργαρίτη.

Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τις τελευταίες έρευνες του Εργαστηρίου Βιολογίας του Πανεπιστημίου που συντονίζει η κ. Μαργαρίτη, ενώ παρακολούθησαν σχετικό μάθημα με οπτικό υλικό με θέμα την λειτουργία των νευρώνων και των περιοχών του εγκεφάλου, αλλά και την διάγνωση παθήσεων. Παράλληλα είδαν τα μέρη εγκεφάλου πειραματόζωων σε μικροσκόπιο και να διατυπώσουν τις δικές τους απορίες τους σε θέματα βιολογίας και φυσιολογίας. 
Στην συνεχεία, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μάθημα ανάλυσης της λειτουργίας και της σημασίας του αίματος στον ανθρώπινο οργανισμό από τον επιστημονικό ερευνητή και συνεργάτη του Πανεπιστημίου Πατρών Σωτήρη Τσάκα. Οι μαθητές πειραματίστηκαν σε έννοιες όπως ομάδα Αίματος και αιμοδοσία. Την αποστολή του Σχολείου συνόδευαν από το Γυμνάσιο Καράτουλα η διευθύντρια Ανδρομάχη Λέλλα και οι καθηγητές του Σχολείου Γεώργιος Κουρκούτας και Ιουλία Χάρμπαλη, η οποία είναι και συντονίστρια του Επιστημονικού Προγράμματος, ενώ του Γουμέρου οι καθηγητές Σταμάτης Κουμεντάκος και Ευγενία Καίσαρη, που συμμετέχουν επίσης στο πρόγραμμα αυτό επιστημονικής συνεργασίας με το Τμήμα Βιολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών. 
Ουσιαστικά, όπως τόνισαν οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στην επίσκεψη, με τέτοιες επισκέψεις προωθείται ο επιστημονικός ρόλος του Σχολείου και διευρύνονται τα ενδιαφέροντα των νέων για τα ερευνητικά προγράμματα και την κατεύθυνση Σπουδών που θα ακολουθήσουν στο Λύκειο. 

_____________________
http://www.odigos.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου