~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
.....................Σελίδα για την εκπαίδευση, την παιδεία, τον πολιτισμό, την λαογραφία............
..................................................................................."Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Με τον όρο παιδεία εννοούμε την απασχόληση με το παιδί και κυρίως την παιδαγωγική ενέργεια την οποία καταβάλλει η οικογένεια και η πολιτεία για την ανατροφή , την εκπαίδευση και τη μόρφωση του παιδιού. Στη φράση εγκύκλια παιδεία η λέξη παιδεία χρησιμοποιείται με την εξής σημασία: «Ο κύκλος των γνώσεων και των δεξιοτήτων, που πρέπει να δίνονται και να καλλιεργούνται με τη διδασκαλία και συνεπώς να αποτελούν το αντικείμενο της παιδείας».

Σύμφωνα με την κοινωνιολογική προσέγγιση του όρου, "παιδεία" ορίζουμε τη μετάφραση των πολιτιστικών στοιχείων, ώστε να διασφαλίζεται η συνέχεια και η διάρκεια του συστήματος στο πολιτιστικό επίπεδο που έχει επιτευχθεί απ' την προηγούμενη γενιά και ώστε να μην υπάρχει η πιθανότητα παλινδρόμησης σε παλαιότερα στάδια............. Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο».

Αδαμάντιος Κοραής (1748 – 1833)

γιατρός και φιλόλογος, από τους πρωτεργάτες του νεοελληνικού διαφωτισμού.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Θέματα παιδείας

Πέμπτη, 26 Φεβρουαρίου 2015

Παρέμβαση Γλέζου στην Ευρωβουλή: Η παιδεία δεν μπορεί να είναι εμπόρευμα

    Διεθνή         
 
Η παιδεία αποτελεί ένα αναφαίρετο δικαίωμα του κάθε Ευρωπαίου και η πρόσβαση σε αυτή θα πρέπει να διασφαλιστεί για όλους, τόνισε με παρέμβασή του το ιστορικό στέλεχος της Αριστεράς Μανώλης Γλέζος, στις Βρυξέλλες.

«Η παιδεία δεν μπορεί να είναι εμπόρευμα. Αποτελεί ιερό και αναφαίρετο δικαίωμα κάθε πολίτη, ανεξάρτητα από την οικονομική του κατάσταση και χωρίς καμιά διάκριση, φυλετική ή θρησκευτική.
Επομένως, στόχος μας πρέπει να είναι: πρώτον, να διασφαλιστεί αυτό το δικαίωμα για όλους και, δεύτερον, να διασφαλιστεί η ελεύθερη πρόσβαση κάθε φοιτητή στον κύκλο σπουδών του, χωρίς περιορισμούς που πηγάζουν από τις ανάγκες της αγοράς.
Στην Ελλάδα, η νέα κυβέρνηση θα αγωνιστεί για να επιτύχει την πραγματοποίηση μιας τέτοιας μορφής Παιδείας και ζητάμε τη βοήθειά σας για την επίτευξη αυτού του στόχου».
Σε άλλο σημείο της συνεδρίασης, σε συζήτηση για το Ευρωπαϊκό Ταμείο Στρατηγικών Επενδύσεων, ο Μανώλης Γλέζος τόνισε ότι:
«Είναι πολύ γενικόλογο να συζητάμε για τα ποσά τα οποία θα δοθούν σε εκπαιδευτικές επενδύσεις. Πρέπει να δούμε συγκεκριμένα τι ποσό θα δοθεί στα μουσεία, σε ανασκαφές, στην εκπαίδευση των υπαλλήλων που απασχολούνται σε αυτούς τους χώρους, καθώς και σε όλα όσα απασχολούν τις πολιτιστικές πρωτεύουσες.
Με αυτή την ευκαιρία, θέλω να σας προτείνω να αντικαταστήσουμε το θεσμό της πολιτιστικής πρωτεύουσας με αυτόν του πολιτιστικού χωριού. Κάθε χρόνο, σε κάθε χώρα της Ευρώπης, να ανακηρύσσεται ένα Πολιτιστικό Χωριό. Ο θεσμός αυτός θα μας επιτρέψει να δούμε στην πράξη τι σημαίνει πολιτισμός. Σας προσκαλώ να έρθετε στην ιδιαίτερη πατρίδα μου, στ' Απεράθου της Νάξου. Στο χωριό αυτό, με τους μόλις 1.200 κατοίκους, λειτουργούν τρεις βιβλιοθήκες και πέντε μουσεία, ενώ άλλα τρία βρίσκονται υπό ίδρυση».

- από το: http://www.stokokkino.gr/article/1000000000005084/Parembasi-Glezou-stin-Eurobouli-I-paideia-den-mporei-na-einai-emporeumarn#sthash.1jnVwbkg.dpuf

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου