.....................Σελίδα για την εκπαίδευση, την παιδεία, τον πολιτισμό, την λαογραφία............
..................................................................................."Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Με τον όρο παιδεία εννοούμε την απασχόληση με το παιδί και κυρίως την παιδαγωγική ενέργεια την οποία καταβάλλει η οικογένεια και η πολιτεία για την ανατροφή , την εκπαίδευση και τη μόρφωση του παιδιού. Στη φράση εγκύκλια παιδεία η λέξη παιδεία χρησιμοποιείται με την εξής σημασία: «Ο κύκλος των γνώσεων και των δεξιοτήτων, που πρέπει να δίνονται και να καλλιεργούνται με τη διδασκαλία και συνεπώς να αποτελούν το αντικείμενο της παιδείας».

Σύμφωνα με την κοινωνιολογική προσέγγιση του όρου, "παιδεία" ορίζουμε τη μετάφραση των πολιτιστικών στοιχείων, ώστε να διασφαλίζεται η συνέχεια και η διάρκεια του συστήματος στο πολιτιστικό επίπεδο που έχει επιτευχθεί απ' την προηγούμενη γενιά και ώστε να μην υπάρχει η πιθανότητα παλινδρόμησης σε παλαιότερα στάδια............. Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο».

Αδαμάντιος Κοραής (1748 – 1833)

γιατρός και φιλόλογος, από τους πρωτεργάτες του νεοελληνικού διαφωτισμού.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Κυριακή 13 Σεπτεμβρίου 2015

Αφαίρεσαν απ την ύλη της Γ Λυκείου τον Επιτάφιο του Περικλή -Θουκυδίδη.




Ο επιτάφιος του Περικλή. Πίνακας του Φίλιππ φον Φολτζ

Αφαίρεσαν απ την ύλη της Γ Λυκείου τον Επιτάφιο του Περικλή -Θουκυδίδη.
Να σχολιάσω μόνο ότι το βιβλίο ήταν μια εξαιρετική δίγλωσση έκδοση για τα παιδιά. Η ώρα δόθηκε σε πιο "πρακτικά" μαθήματα.
Δεν έμεινε καν σαν μάθημα επιλογής.
Στο χώμα που γράφτηκε ένα αριστούργημα, από τον Θουκυδίδη, για την φευγαλέα άμεση δημοκρατία των πολιτών (ναι ξέρω με δούλους,ενώ τότε κανείς ξέρετε δεν είχε δούλους),στη χώρα που μας έχουν ζαλίσει τα ούμπαλα με τον τόπο όπου γεννήθηκε η Δημοκρατία,δεν χωράει μια (1) ώρα για τον Επιτάφιο.
Δεν είναι πρακτικός ρε παιδί μου,ούτε συνδεδεμένος με την αγορά εργασίας.
Τα σχολειά δεν είναι φυτώρια εργαζόμενων,δεν πρέπει νάναι,δεν είναι παρασκευαστήρια απασχολούμενων δούλων,τα σχολειά,πρέπει να ναι χώροι ελευθερίας, αυτοσυνειδητοποίησης των εφήβων,σκληρής κριτικής από μέρους τους,αντίλογου,σκληρής λογικής και συναισθηματικής αντιπαράθεσης.
Στα σχολειά,οι έφηβοι πρέπει να φτιάχνουν το χαρακτήρα τους,όχι να εκπαιδεύονται για μισθωτοί ημιαπασχολούμενοι δούλοι.
Ξέρω.
Δεν διδασκόταν καλά ο Επιτάφιος και τον κόψαμε.
Πότε ρωτήσατε ποιοι φιλόλογοι θέλουν και μπορούν να τον διδάξουν;
Πότε σας ένοιαξε ποιος καθηγητής έχει το ψυχικό ρευστό και τη δύναμη να δημιουργήσει μαζί με τον έφηβο το χαρακτήρα του;
Πότε σας ένοιαξε να βγάζετε απ τα σχολειά κριτικούς μέχρι αρνητικότητας νέους ανθρώπους,ανθρώπους που η καρδιά τους συγκλονίζεται και το μυαλό τους δονείται;
Ποτέ.
Μετράτε δούλους εργασίας για την επόμενη δεκαετία,ούτε καν για ολόκληρη τη ζωή τους.
Και τέτοιους παράγετε.
Σ.Λ.
~~~~~~~~~~

[35] Οἱ μὲν πολλοὶ τῶν ἐνθάδε ἤδη εἰρηκότων ἐπαινοῦσι τὸν προσθέντα τῷ νόμῳ τὸν λόγον τόνδε, ὡς καλὸν ἐπὶ τοῖς ἐκ τῶν πολέμων θαπτομένοις ἀγορεύεσθαι αὐτόν. ἐμοὶ δὲ ἀρκοῦν ἂν ἐδόκει εἶναι ἀνδρῶν ἀγαθῶν ἔργῳ γενομένων ἔργῳ καὶ δηλοῦσθαι τὰς τιμάς, οἷα καὶ νῦν περὶ τὸν τάφον τόνδε δημοσίᾳ παρασκευασθέντα ὁρᾶτε, καὶ μὴ ἐν ἑνὶ ἀνδρὶ πολλῶν ἀρετὰς κινδυνεύεσθαι εὖ τε καὶ χεῖρον εἰπόντι πιστευθῆναι. χαλεπὸν γὰρ τὸ μετρίως εἰπεῖν ἐν ᾧ μόλις καὶ ἡ δόκησις τῆς ἀληθείας βεβαιοῦται. ὅ τε γὰρ ξυνειδὼς καὶ εὔνους ἀκροατὴς τάχ' ἄν τι ἐνδεεστέρως πρὸς ἃ βούλεταί τε καὶ ἐπίσταται νομίσειε δηλοῦσθαι, ὅ τε ἄπειρος ἔστιν ἃ καὶ πλεονάζεσθαι, διὰ φθόνον, εἴ τι ὑπὲρ τὴν αὑτοῦ φύσιν ἀκούοι. μέχρι γὰρ τοῦδε ἀνεκτοὶ οἱ ἔπαινοί εἰσι περὶ ἑτέρων λεγόμενοι, ἐς ὅσον ἂν καὶ αὐτὸς ἕκαστος οἴηται ἱκανὸς εἶναι δρᾶσαί τι ὧν ἤκουσεν· τῷ δὲ ὑπερβάλλοντι αὐτῶν φθονοῦντες ἤδη καὶ ἀπιστοῦσιν. ἐπειδὴ δὲ τοῖς πάλαι οὕτως ἐδοκιμάσθη ταῦτα καλῶς ἔχειν, χρὴ καὶ ἐμὲ ἑπόμενον τῷ νόμῳ πειρᾶσθαι ὑμῶν τῆς ἑκάστου βουλήσεώς τε καὶ δόξης τυχεῖν ὡς ἐπὶ πλεῖστον............

...........διαβάστε την συνέχεια εδώ


~~~~~~~~~~

Περικλέους Επιτάφιος

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

Ο Περικλέους Επιτάφιος ή Επιτάφιος του Περικλή είναι το απόσπασμα από το έργο του αρχαίου Αθηναίου ιστορικού Θουκυδίδη στο οποίο παρατίθεται ο λόγος που ο Περικλής εκφώνησε το 430 π.Χ. για τους πρώτους νεκρούς του Πελοποννησιακού πολέμου.
Ο λόγος βρίσκεται στο δεύτερο βιβλίο του έργου (2.35 έως 2.44) και περιλαμβάνει ένα φλογερό ύμνο στην Αθηναϊκή δημοκρατία και στην αγάπη του Αθηναίου προς την ελευθερία. Το παρακάτω απόσπασμα αναφέρεται συχνά σε πολεμικούς επικήδειους, καθώς είναι εξαιρετικό παράδειγμα απόδοσης τιμών στους νεκρούς:
Ἀνδρῶν γὰρ ἐπιφανῶν πᾶσα γῆ τάφος, καὶ οὐ στηλῶν μόνον ἐν τῇ οἰκεία σημαίνει ἐπιγραφή, ἀλλὰ καὶ ἐν τῇ μὴ προσηκούσῃ ἄγραφος μνήμη παρ’ ἑκάστω τῆς γνώμης μᾶλλον ἢ τοῦ ἔργου ἐνδιαιτᾶται. (2. 43)
(Διότι τάφος των επιφανών ανδρών είναι κάθε τόπος, και δε σώζεται το όνομά τους μόνο σε επιγραφές στην πατρίδα τους, αλλά διατηρείται η ανάμνησή τους και στις ξένες χώρες, πιο πολύ στη μνήμη και στις καρδιές των ανθρώπων παρά στα γραπτά μνημεία και στους τάφους.) (ελεύθερη απόδοση)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Τελευταίες Ειδήσεις