~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
.........................................................Σελίδα για την εκπαίδευση, την παιδεία, τον πολιτισμό, την λαογραφία............
..................................................................................."Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Με τον όρο παιδεία εννοούμε την απασχόληση με το παιδί και κυρίως την παιδαγωγική ενέργεια την οποία καταβάλλει η οικογένεια και η πολιτεία για την ανατροφή , την εκπαίδευση και τη μόρφωση του παιδιού. Στη φράση εγκύκλια παιδεία η λέξη παιδεία χρησιμοποιείται με την εξής σημασία: «Ο κύκλος των γνώσεων και των δεξιοτήτων, που πρέπει να δίνονται και να καλλιεργούνται με τη διδασκαλία και συνεπώς να αποτελούν το αντικείμενο της παιδείας».

Σύμφωνα με την κοινωνιολογική προσέγγιση του όρου, "παιδεία" ορίζουμε τη μετάφραση των πολιτιστικών στοιχείων, ώστε να διασφαλίζεται η συνέχεια και η διάρκεια του συστήματος στο πολιτιστικό επίπεδο που έχει επιτευχθεί απ' την προηγούμενη γενιά και ώστε να μην υπάρχει η πιθανότητα παλινδρόμησης σε παλαιότερα στάδια............. Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο».

Αδαμάντιος Κοραής (1748 – 1833)

γιατρός και φιλόλογος, από τους πρωτεργάτες του νεοελληνικού διαφωτισμού.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Δευτέρα, 5 Ιανουαρίου 2015

Κυκλοφόρησε το τρίτο τεύχος του περιοδικού Ιστορία της Τέχνης (Χειµώνας 2014-2015)

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ 
ΤΗ ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Σελ. 240


Κυκλοφόρησε το τρίτο τεύχος του περιοδικού Ιστορία της Τέχνης (Χειµώνας 2014-2015). Πρόκειται για το µοναδικό στη χώρα µας περιοδικό ακαδηµαϊκού και ερευνητικού προσανατολισµού µε εξειδίκευση στο πεδίο της ιστορίας και της θεωρίας της τέχνης από την Αναγέννηση έως τις µέρες µας. Το περιοδικό, ένα πεδίο ανεξάρτητου επιστηµονικού διαλόγου, απευθύνεται ταυτοχρόνως και στο συνεχώς αυξανόµενο κοινό των φιλότεχνων, στους φοιτητές, στους καλλιτέχνες, στους συλλέκτες, στους επαγγελµατίες του χώρου (επιµελητές µουσείων, χώρων τέχνης, πολιτιστικών φορέων και ιδρυµάτων) και γενικότερα σε όλους εκείνους που επιθυµούν να προσεγγίσουν τα καλλιτεχνικά φαινόµενα µε έναν έγκυρο και ουσιαστικό τρόπο αλλά και να ενηµερωθούν κριτικά για τις νέες εκδόσεις, τις επιστηµονικές και καλλιτεχνικές εκδηλώσεις, τις εκθέσεις και τα συνέδρια που πραγµατοποιούνται εντός και εκτός Ελλάδας.
Στο τεύχος #3 (Δεκέµβριος 2014) το περιοδικό διευρύνει τον ορίζοντά του προς µια περιοχή που ανέκαθεν διατηρούσε µε την ιστορία των εικαστικών τεχνών µια περίπλοκη σχέση: την ιστορία της αρχιτεκτονικής. Στο παρόν τεύχος περιλαµβάνεται λοιπόν η συναρπαστική ιστορία των CIAM, των Διεθνών Συνεδρίων Μοντέρνας Αρχιτεκτονικής, κατά την πρώτη –µεσοπολεµική– περίοδο της λειτουργίας τους.
Το περιοδικό συµµετέχει επίσης –µε κριτική διάθεση– στον εορτασµό του «Έτους Γκρέκο»– φιλοξενώντας ένα κείµενο του καθηγητή Fernando Marías, ενός από τους κορυφαίους µελετητές του έργου του Θεοτοκόπουλου (το κείµενο δηµοσιεύεται εδώ για πρώτη φορά). Ακολουθεί µια νέα προσέγγιση για τη σχέση αρχαιολογίας και ιστορίας της τέχνης στην Ελλάδα τον 19ο αιώνα, ένα κείµενο για τις ελληνικές συλλογές έργων τέχνης στις πρώτες δεκαετίες 20ού αιώνα, µία άγνωστη συνεργασία του Γιάννη Τσαρούχη µε το περιοδικό Ερυθρός Σταυρός της Νεότητος, όπου περιλαµβάνεται ίσως το πιο πρώιµα (1927) δηµοσιευµένο έργο του, η ελληνική µετάφραση µιας βιογραφίας, είναι η πρώτη, του Μιχαήλ Αγγέλου που έγραψε στα λατινικά ο Paolo Giovio, µια επιστολή (1470) του ζωγράφου Francesco del Cossa στον Δούκα Borso d’Este, τεκµήρια για τη σχέση του Λύσανδρου Καυταντζόγλου µε την Ακαδηµία του Αγίου Λουκά στη Ρώµη και, φυσικά, κριτική παρουσίαση σηµαντικών εκθέσεων και βιβλιοκριτική καθώς και η παρουσίαση πρόσφατων επιστηµονικών συνεδρίων. Τέλος, πρέπει να τονισθεί η σηµασία µιας πρωτότυπης καταγραφής που περιλαµβάνεται στο παρόν τεύχος: δηµοσιεύεται εδώ ο κατάλογος των διδακτορικών διατριβών περί νεότερης τέχνης που υποστηρίχτηκαν σε ελληνικά ΑΕΙ µεταξύ των ετών 1973 και 2013· χαρτογραφείται έτσι για πρώτη φορά αυτό το ειδικό πεδίο όπως προκύπτει από την ακαδηµαϊκή έρευνα τα τελευταία 40 χρόνια.
Τη διεύθυνση του περιοδικού έχει ο Νίκος Δασκαλοθανάσης, καθηγητής ιστορίας της τέχνης στην ΑΣΚΤ, ενώ τη συντακτική οµάδα απαρτίζουν ο Παναγιώτης Ιωάννου, επίκουρος καθηγητής ιστορίας της τέχνης στο Πανεπιστήµιο Κρήτης, η Τιτίνα Κορνέζου, επίκουρη καθηγήτρια ιστορίας της τέχνης στο Πανεπιστήµιο Κρήτης και η Άννυ Μάλαµα, επιµελήτρια της Εθνικής Πινακοθήκης.
Το περιοδικό κυκλοφορεί κάθε χειµώνα και καλοκαίρι από τις εκδόσεις futura και βρίσκεται στα κεν-τρικά βιβλιοπωλεία όλης της χώρας. Για µια αναλυτική παρουσίαση του τεύχους µπορείτε να επισκε-
φθείτε το ιστολόγιο του περιοδικού http://istoriatechnisinfo.wordpress.com.
Τιµή τεύχους 10 ευρώ // ISSN 2241-7338 // Σελ. 240 // Κεντρική διάθεση // Εκδόσεις futura - Μιχάλης Παπαρούνης // Χαρ. Τρικούπη 72, 106 80 Αθήνα // Τηλ. & φαξ: 210 5226361 // futura@otenet.gr // Επικοινωνία // istoriatechnis.info@gmail.com
για την αντιγραφή
 Πόπη  Βερνάρδου,
συγγραφέας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου