~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
.........................................................Σελίδα για την εκπαίδευση, την παιδεία, τον πολιτισμό, την λαογραφία............
..................................................................................."Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Με τον όρο παιδεία εννοούμε την απασχόληση με το παιδί και κυρίως την παιδαγωγική ενέργεια την οποία καταβάλλει η οικογένεια και η πολιτεία για την ανατροφή , την εκπαίδευση και τη μόρφωση του παιδιού. Στη φράση εγκύκλια παιδεία η λέξη παιδεία χρησιμοποιείται με την εξής σημασία: «Ο κύκλος των γνώσεων και των δεξιοτήτων, που πρέπει να δίνονται και να καλλιεργούνται με τη διδασκαλία και συνεπώς να αποτελούν το αντικείμενο της παιδείας».

Σύμφωνα με την κοινωνιολογική προσέγγιση του όρου, "παιδεία" ορίζουμε τη μετάφραση των πολιτιστικών στοιχείων, ώστε να διασφαλίζεται η συνέχεια και η διάρκεια του συστήματος στο πολιτιστικό επίπεδο που έχει επιτευχθεί απ' την προηγούμενη γενιά και ώστε να μην υπάρχει η πιθανότητα παλινδρόμησης σε παλαιότερα στάδια............. Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο».

Αδαμάντιος Κοραής (1748 – 1833)

γιατρός και φιλόλογος, από τους πρωτεργάτες του νεοελληνικού διαφωτισμού.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Κυριακή, 16 Σεπτεμβρίου 2012

Λιγότεροι στα μεταπτυχιακά με δίδακτρα



 
Οι πρώτες έντονες επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση καταγράφονται στον χώρο των μεταπτυχιακών σπουδών, οι οποίες έχουν δίδακτρα.
Καθώς διανύουμε την τελική φάση των αιτήσεων για τα περισσότερα μεταπτυχιακά προγράμματα των ελληνικών ΑΕΙ, το τοπίο έχει διαφοροποιηθεί άρδην και από την εποχή της υψηλών ρυθμών ζήτησης για μεταπτυχιακές σπουδές, πλέον ο αριθμός των αιτήσεων κινείται πτωτικά.
Ως προς τους ήδη μεταπτυχιακούς φοιτητές, σύμφωνα με δημοσίευμα της Καθημερινής, κάποιοι εγκαταλείπουν τις σπουδές τους, άλλοι που έχουν αποτύχει μία φορά να εισαχθούν σε κάποιο πρόγραμμα διστάζουν μπροστά στην προοπτική μιας νέας απόπειρας, η συντριπτική πλειοψηφία ζητεί ευκολίες στην πληρωμή των διδάκτρων. Τα πανεπιστήμια, από την πλευρά τους, προσαρμοζόμενα στη νέα κατάσταση, προχωρούν σε μειώσεις των διδάκτρων, οι οποίες, κατά περίπτωση, φτάνουν έως και το 30%.
Ειδικότερα, σαφώς μικρότερο είναι το ενδιαφέρον των κατόχων πρώτου πτυχίου ΑΕΙ να διεκδικήσουν μία θέση σε κάποιο μεταπτυχιακό. Ο πρώτος, προφανής, λόγος είναι το κόστος σπουδών, το οποίο σε άλλες εποχές πολλοί φοιτητές –και οι οικογένειές τους– θα μπορούσαν να το αντιμετωπίσουν, τώρα όμως τα πράγματα έχουν αλλάξει.
Και αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι η ζήτηση στα μεταπτυχιακά χωρίς δίδακτρα παραμένει σταθερή. Αντίθετα, σε εκείνα τα οποία έχουν δίδακτρα, η μείωση των αιτήσεων είναι δεδομένη, κινούμενη έως και 25% σε σχέση με πέρυσι.

___________________
από eZy News 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου