.....................Σελίδα για την εκπαίδευση, την παιδεία, τον πολιτισμό, την λαογραφία............
..................................................................................."Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Με τον όρο παιδεία εννοούμε την απασχόληση με το παιδί και κυρίως την παιδαγωγική ενέργεια την οποία καταβάλλει η οικογένεια και η πολιτεία για την ανατροφή , την εκπαίδευση και τη μόρφωση του παιδιού. Στη φράση εγκύκλια παιδεία η λέξη παιδεία χρησιμοποιείται με την εξής σημασία: «Ο κύκλος των γνώσεων και των δεξιοτήτων, που πρέπει να δίνονται και να καλλιεργούνται με τη διδασκαλία και συνεπώς να αποτελούν το αντικείμενο της παιδείας».

Σύμφωνα με την κοινωνιολογική προσέγγιση του όρου, "παιδεία" ορίζουμε τη μετάφραση των πολιτιστικών στοιχείων, ώστε να διασφαλίζεται η συνέχεια και η διάρκεια του συστήματος στο πολιτιστικό επίπεδο που έχει επιτευχθεί απ' την προηγούμενη γενιά και ώστε να μην υπάρχει η πιθανότητα παλινδρόμησης σε παλαιότερα στάδια............. Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο».

Αδαμάντιος Κοραής (1748 – 1833)

γιατρός και φιλόλογος, από τους πρωτεργάτες του νεοελληνικού διαφωτισμού.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Πέμπτη 14 Μαρτίου 2013

«Ψαλιδίζονται» οι εισακτέοι στα Παιδαγωγικά Τμήματα


ΑΙΤΙΑ Η ΔΡΑΣΤΙΚΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΩΝ ΚΟΝΔΥΛΙΩΝ ΓΙΑ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ


Ψαλιδίζονται οι θέσεις εισακτέων στα Παιδαγωγικά τμήματα πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για το ερχόμενο ακαδημαϊκό έτος εξαιτίας των ελάχιστων διορισμών που γίνονται στα δημοτικά σχολεία της χώρας.

Η οικονομική κρίση και κατ' επέκταση τα ελάχιστα κονδύλια που διατίθενται για διορισμούς στην εκπαίδευση έχουν «δέσει» τα χέρια της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, η οποία προσπαθεί να καλύψει τα κενά που δημιουργούνται σε εκπαιδευτικούς με αναπληρωτές, ωρομισθίους και επιστροφή δασκάλων που έχουν πάρει απόσπαση στις σχολικές αίθουσες. Μαζί με το σχέδιο «Αθηνά», που φέρνει συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολών, το υπουργείο Παιδείας προχωρεί στον επανακαθορισμό του αριθμού των εισακτέων, ανάλογα με τις ανάγκες που υπάρχουν στη χώρα για διορισμούς.

«Ψαλιδίζονται» οι εισακτέοι στα Παιδαγωγικά Τμήματα
«Χαμένοι» από τις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις θα είναι σίγουρα όσοι στοχεύουν στα Παιδαγωγικά τμήματα, τα οποία προσελκύουν χιλιάδες υποψηφίους, εκ των οποίων οι περισσότεροι είναι αριστούχοι.
Είναι χαρακτηριστικό ότι την περσινή χρονιά και παρά το γεγονός ότι οι υποψήφιοι γνώριζαν ότι οι διορισμοί στα δημοτικά σχολεία γίνονται πλέον με το... σταγονόμετρο «ψήφισαν» κατά χιλιάδες τις Παιδαγωγικές σχολές. Ο συνολικός αριθμός των πρώτων προτιμήσεων για όλες τις κατηγορίες των υποψηφίων (γενική σειρά και ειδικές κατηγορίες, όπως τρίτεκνοι, πολύτεκνοι και κοινωνικά κριτήρια) έφτασε και για τις εννέα σχολές τις 5.556. Ωστόσο, ο συνολικός αριθμός των υποψηφίων που δήλωσαν -ώστε και σε χαμηλότερη σειρά στο μηχανογραφικό- ένα Παιδαγωγικό τμήμα ξεπέρασε τους 11.000.
Αναφορικά με τις βάσεις εισαγωγής, η υψηλότερη σημειώθηκε στο τμήμα της Αθήνας (17.731) και ακολούθησε το τμήμα του Αριστοτελείου με 17.415 μόρια.
Στις υπόλοιπες 7 σχολές, οι βάσεις δεν ήταν απλησίαστες, καθώς κυμάνθηκαν μεταξύ 13.847 (Πανεπιστήμιο Αιγαίου) έως 16.410 (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας).
«Ψαλιδίζονται» οι εισακτέοι στα Παιδαγωγικά Τμήματα
Η μείωση των θέσεων πάντως, η οποία αναμένεται να επηρεάσει και τα εννέα τμήματα, θα αυξήσει τον ανταγωνισμό των υποψηφίων και είναι πολύ πιθανό να ωθήσει τις βάσεις προς τα πάνω.
Πού παρατηρείται η μεγαλύτερη ζήτηση
Η μεγαλύτερη ζήτηση παρατηρήθηκε στο τμήμα της Αθήνας, όπου 1.156 υποψήφιοι της γενικής σειράς και 583 των ειδικών κατηγοριών το σημείωσαν στο μηχανογραφικό δελτίο ως πρώτη προτίμηση.
Στη δεύτερη θέση, από πλευράς πρώτων προτιμήσεων, βρίσκεται το τμήμα της Θεσσαλονίκης με 1.480. Μάλιστα σε αυτή τη σχολή, ο συνολικός αριθμός των υποψηφίων που τη δήλωσαν -ανεξαρτήτως σειράς- έφτασε τους 11.179.
Οι λιγότερες πρώτες προτιμήσεις σημειώθηκαν στο τμήμα του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (Φλώρινα) με 133.
Στρατιές ανέργων
Στην... ουρά για διορισμό 11.058 δάσκαλοι και νηπιαγωγοί
Μια δύσκολη χρονιά έρχεται για τους νέους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαί- δευσης, οι οποίοι περιμένουν να διοριστούν, καθώς οι προβλέψεις για τις προσλήψεις είναι εξαιρετικά δυσοίωνες, τόσο για τις μόνιμες θέσεις όσο και για αυτές των αναπληρωτών. Ανάλογες δυσκολίες θα αντιμετωπίσουν και οι υποψήφιοι που θα λάβουν μέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις για την εισαγωγή στα Παιδαγωγικά τμήματα, καθώς θα βρεθούν αντιμέτωποι τόσο με τη μείωση στον αριθμό των εισακτέων όσο και με την άνοδο στις βάσεις. Ήδη αυτήν τη στιγμή 11.058 δάσκαλοι και νηπιαγωγοί, πτυχιούχοι Παιδαγωγικών τμημάτων είναι άνεργοι. Αριθμός που φέτος θα αυξηθεί, καθώς οι προσλήψεις θα είναι, όπως δείχνουν τα πράγματα, για το σχολικό έτος 2013-14 και πάλι μηδενικές. Η πολιτική που ακολουθήθηκε με τις υπερβολικές συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων και τμημάτων, ο περιορισμός των εκπαι- δευτικών αδειών, η κατάργηση γραφείων εκπαίδευσης κ.ά. για την εξοικονόμηση πόρων οδήγησαν σε μια άνευ προηγουμένου περικοπή και στις προσλή- ψεις εκπαιδευτικών. Όπως μας υπογραμμίζει ο αιρετός του ΚΥΣΠΕ Βασίλης Παληγιάννης, σύμφωνα με τα στοιχεία του αρμόδιου τμήματος του υπουργείου Παιδείας το σύνολο των υποψήφιων δασκάλων και νηπιαγωγών στους πίνακες αναπλη- ρωτών για το σχ. έτος 2012-13 έχει ως εξής:
ΠΕ 70 Δασκάλων
ΠΕ 60 Νηπιαγωγών
Με μόρια
2.219
4.309
Χωρίς μόρια
5.051
4.417
Σύνολο
7.270
8.726
Από αυτούς έως τις 11/2/2013 εργάζονται 3.334 (2.781 ΓΛΚ και 553 ΕΣΠΑ) και 1.604 νηπιαγωγοί (1.559 ΓΛΚ και 5 ΕΣΠΑ).
Με βάση τα παραπάνω στοιχεία, 3.936 δάσκαλοι και 7.122 νηπιαγωγοί εγγεγραμμένοι στους πίνακες αναπληρωτών είναι εκτός σχολείου.11.058 δάσκαλοι και νηπιαγωγοί, πτυχιούχοι Παιδαγωγικών τμημάτων είναι άνεργοι. Σύμφωνα με τον κ. Παληγιάννη, «οι προβλέψεις και για το 2013-14 είναι δυσοίωνες, αφού προβλέπονται μηδενικοί μόνιμοι διορισμοί και ελάχιστες προσλήψεις αναπληρωτών.
Επομένως ο αριθμός των άνεργων δασκάλων και νηπιαγωγών θα αυξηθεί σημαντικά. Το μεγάλο στοίχημα για όλους μας θα πρέπει να είναι η επιστροφή της ελπίδας στις ζωές όλων αυτών των ανθρώπων. Αυτό προϋποθέτει πως οι κυβερνώντες, τα πολιτικά κόμματα και ολόκληρη η κοινωνία θα συνειδητοποιήσουν την αναγκαιότητα επένδυσης στην εκπαίδευση. Θα συνειδητοποιήσουν πως η παιδεία αποτελεί την κύρια υποδομή για το μέλλον της χώρας μας και η νέα γενιά εκπαιδευτικών μπορεί να συμβάλει στην ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης σ' ένα καλύτερο αύριο της πατρίδας μας».
Και όμως η κατάσταση δεν ήταν έτσι μέχρι πριν από τρία χρόνια . Γι' αυτό και χιλιάδες παιδιά διεκδικούσαν μια θέση στις Παιδαγωγικές σχολές, γνωρίζοντας ότι πριν καλά καλά πάρουν το πτυχίο τους θα καταφέρουν να διοριστούν στα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Και κάπως έτσι οι βάσεις εκτοξεύθηκαν στα ύψη, με αποτέλεσμα να εισάγονται στις Παιδαγωγικές σχολές μόνο αριστούχοι.
Είναι οι ίδιοι αριστούχοι που κατάφεραν και τέλειωσαν άμεσα τις σπουδές τους και τώρα περιμένουν με αγωνία στην ουρά μήπως και καταφέρουν να διοριστούν, κάτι όμως που δεν φαίνεται πιθανό για πολλά χρόνια ακόμη, ενώ στο μεταξύ ο αριθμός τους όλο και θα αυξάνεται με τους νέους αποφοίτους κάθε χρονιάς.
Εξέλιξη διορισμών
Για να καταλάβει κάποιος πόσο έχουν έρθει τα πάνω κάτω, θα πρέπει να πούμε ότι από το 1990 έως το 2005 διορίστηκαν 27.435 δάσκαλοι . Από το 2005 έως το 2010 διορίστηκαν 8.387 δάσκαλοι. Συνολικά δηλαδή ο αριθμός των διοριστέων δασκάλων από το 1990 έως και το 2010 (20ετία) είναι: 35.822.
Ενώ οι προσλήψεις αναπληρωτών την πενταετία 2005-2010 έφτασε τα 17.527 άτομα. Ο αριθμός πρόσληψης αναπληρωτών διατηρείται σταθερός εκείνη την εποχή, αφού κατά μέσο όρο διορίζονται ως αναπληρωτές περίπου 3.500 δάσκαλοι κάθε έτος.
Δυστυχώς όμως στο εξής (χωρίς κανείς να γνωρίζει για πόσα ακόμη χρόνια) οι διορισμοί θα γίνονται με το σταγονόμετρο λόγω της οικονομικής κρίσης και βέβαια της αύξησης των ορίων συνταξιοδότησης, της μείωσης των αποσπάσεων και των εκπαιδευτικών αδειών, την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα, το κλείσιμο μικρών σχολείων, τη μείωση μαθητών λόγω δημογραφικού προβλήματος, τη μείωση των συνταξιοδοτηθέντων, καθώς την τελευταία 20ετία έχουν διορισθεί περίπου 36.000 δάσκαλοι, την περικοπή πρόωρων συντάξεων (μητέρες με ανήλικα) κ.ά.
Οι πρώτες προτιμήσεις, οι θέσεις εισακτέων και οι βάσεις εισαγωγής
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Πρώτες προτιμήσεις γενικής
Πρώτες προτιμήσεις ειδικών κατηγοριών
Σύνολο πρώτων προτιμήσεων
Συνολικός αριθμός προτιμήσεων
Θέσεις εισακτέων γενικής σειράς
Βάσεις εισαγωγής
Κρήτης (Ρέθυμνο)
262
169
431
6.306
153
15.319
Θεσσαλίας (Βόλος)
228
109
337
8.624
121
16.410
Αθήνας
1.156
583
1.739
9.557
180
17.731
Ιωαννίνων
240
148
388
10.086
207
15.916
Πάτρας
355
211
566
8.449
171
16.376
Θράκης (Αλεξανδρούπολη)
170
97
267
7.468
234
14.506
Αιγαίου (Ρόδος)
145
70
215
6.093
189
13.847
Θεσσαλονίκης
959
521
1.480
11.179
180
17.415
Δυτ. Μακεδονίας (Φλώρινα)
82
51
133
6.639
126
14.743
ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΤΑ ΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ 1990 - 2005
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΤΟΣ
ΔΑΣΚΑΛΟΙ
1990-91
2.661
1991-92
912
1992-93
1.064
1993-94
1.149
1994-95
683
1995-96
998
1996-97
2.100
1997-98
2.172
1998-99
3.283
1999-00
1.432
2000-01
867
2001-02
2.965
2002-03
2.891
2003-04
2.120
2004-05
2.138
Σύνολο διορισμών 15ετιας
27.435
ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΤΗΝ 5ΕΤΙΑ 2005-2010
ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ
2009-2010
3505
2008-2009
3337
2007-2008
3851
2006-2007
3762
2005-2006
3072
Γενικό Σύνολο 5ετίας
17527
ΝΙΚΟΛΙΤΣΑ ΤΡΙΓΚΑ - ΜΙΧΑΛΗΣ ΝΙΒΟΛΙΑΝΙΤΗΣ


___________________________
*από την εφημερίδα ΕΘΝΟΣ
www.ethnos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Τελευταίες Ειδήσεις