.....................Σελίδα για την εκπαίδευση, την παιδεία, τον πολιτισμό, την λαογραφία............
..................................................................................."Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Με τον όρο παιδεία εννοούμε την απασχόληση με το παιδί και κυρίως την παιδαγωγική ενέργεια την οποία καταβάλλει η οικογένεια και η πολιτεία για την ανατροφή , την εκπαίδευση και τη μόρφωση του παιδιού. Στη φράση εγκύκλια παιδεία η λέξη παιδεία χρησιμοποιείται με την εξής σημασία: «Ο κύκλος των γνώσεων και των δεξιοτήτων, που πρέπει να δίνονται και να καλλιεργούνται με τη διδασκαλία και συνεπώς να αποτελούν το αντικείμενο της παιδείας».

Σύμφωνα με την κοινωνιολογική προσέγγιση του όρου, "παιδεία" ορίζουμε τη μετάφραση των πολιτιστικών στοιχείων, ώστε να διασφαλίζεται η συνέχεια και η διάρκεια του συστήματος στο πολιτιστικό επίπεδο που έχει επιτευχθεί απ' την προηγούμενη γενιά και ώστε να μην υπάρχει η πιθανότητα παλινδρόμησης σε παλαιότερα στάδια............. Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο».

Αδαμάντιος Κοραής (1748 – 1833)

γιατρός και φιλόλογος, από τους πρωτεργάτες του νεοελληνικού διαφωτισμού.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2016

Ναρίν Χακομπιάν: «Μαθαίνοντας όλο και περισσότερα διαπίστωσα ότι ο ελληνικός πολιτισμός έχει αφήσει τα ίχνη του σε όλη τη Γη»

1η ΟΛΥΜΠΙΑΔΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

"Ερωτεύτηκαν τον Ομηρο και τα Ελληνικά..."

Ελληνομαθείς και ελληνολάτριδες από επιλογή, δύο φοιτήτριες από την Ουκρανία και μία από την Αρμενία, που δεν έχουν την παραμικρή ελληνική ρίζα, κατέκτησαν τις τρεις πρώτες θέσεις στην 1η Παγκόσμια Ολυμπιάδα Νεοελληνικής Γλώσσας που πραγματοποιήθηκε στο ΑΠΘ.

«Δεν έκανα καμία ιδιαίτερη προετοιμασία, ακόμη δεν πιστεύω ότι κέρδισα» αναφέρει στο «Εθνος» η Αννα Βίνικ.

Η Ολυμπιάδα διοργανώθηκε στο πλαίσιο εορτασμού του Επετειακού Ετους Αριστοτέλη, από την Παγκόσμια Συντονιστική Επιτροπή Ποντιακής Νεολαίας και το ΑΠΘ, με τη στήριξη της Γενικής Γραμματείας Απόδημου Ελληνισμού, υπό την αιγίδα της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής για την UNESCO, ενώ υποστηρίχθηκε επιστημονικά και διοικητικά από το Σχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας.
Οι 14 διαγωνιζόμενοι από 9 χώρες του εξωτερικού, που αναδείχτηκαν μέσα από εξετάσεις στα πανεπιστήμιά τους, βρέθηκαν για ένα δεκαήμερο στην Ελλάδα. Πέρασαν μία εβδομάδα (24-31 Αυγούστου) στην πανεπιστημιακή κατασκήνωση Καλάνδρας του ΑΠΘ στη Χαλκιδική, όπου συνδύασαν διακοπές με μαθήματα ελληνικής γλώσσας, ενώ στη συνέχεια διαγωνίστηκαν στις εγκαταστάσεις του ΑΠΘ.
Τα θέματα των εξετάσεων ετοιμάστηκαν από διδάσκοντες του Σχολείου Νέας Ελληνικής Γλώσσας με την καθοδήγηση της αναπληρώτριας καθηγήτριας Δέσποινας Παπαδοπούλου, και περιελάμβαναν μεταξύ άλλων το «Eτος Αριστοτέλη», τα 90 χρόνια της Φιλοσοφικής Σχολής του ΑΠΘ κ.ά. Χορηγός της διοργάνωσης ήταν το Φιλανθρωπικό Iδρυμα Ιβάν Σαββίδη, που χορήγησε και τα χρηματικά έπαθλα στις νικήτριες. Με αρχικό ερέθισμα ένα βιβλίο για τον Oμηρο στη σπιτική βιβλιοθήκη ή την απλή περιέργεια, οι τρεις κοπέλες εντρύφησαν στην ελληνική γλώσσα και έγιναν οι καλύτερες πρέσβειρες της ελληνικής παιδείας και πολιτισμού στις χώρες τους, ξεπερνώντας σε επιδόσεις ακόμη και παιδιά Ελλήνων ομογενών που διαγωνίστηκαν μαζί τους.
Η Aννα Βίνικ, η Ναρίν Χακομπιάν και η Βαλεντίνα Ολίνικ μιλούν στο «Eθνος» για το κίνητρο που τις έστρεψε στα ελληνικά γράμματα, για τις εντυπώσεις τους από την Ελλάδα αλλά και για το όνειρό τους να συνδέσουν το επαγγελματικό τους μέλλον με τη χώρα μας.
«Μαθαίνοντας όλο και περισσότερα διαπίστωσα ότι ο ελληνικός πολιτισμός έχει αφήσει τα ίχνη του σε όλη τη Γη» λέει η Ναρίν Χακομπιάν.


1o ΒΡΑΒΕΙΟ: ΑΝΝΑ ΒΙΝΙΚ, ΟΥΚΡΑΝΙΑ
«Ξεκίνησα από περιέργεια και δεν σταμάτησα να μαθαίνω»

Η 23χρονη Aννα Βίνικ από το Χάρκοβο της Ουκρανίας δεν είχε διδαχτεί τίποτα σχετικό με τον ελληνικό πολιτισμό στα μαθητικά της χρόνια, δεν έχει κάποιον συγγενή ή φίλο με ρίζες στη χώρα μας και γενικά δεν είχε καμία σχέση με την ελληνική παιδεία, μέχρι πριν από πέντε χρόνια, όταν ξεκίνησε να σπουδάζει Κλασική Φιλολογία στο Εθνικό Πανεπιστήμιο του Χαρκόβου «Βασίλης Καράζιν».
Σήμερα μιλά την ελληνική γλώσσα σε τέτοιο επίπεδο που έφτασε να κατακτήσει το 1ο Βραβείο στην Ολυμπιάδα της Θεσσαλονίκης, γεγονός που της δίνει τη δυνατότητα να συνεχίσει τις μεταπτυχιακές της σπουδές στο ΑΠΘ με υποτροφία, σε αντικείμενο της επιλογής της.
Δεν έχει πάρει ακόμα τις αποφάσεις της σ' αυτό, καθώς ολοκλήρωσε τις σπουδές της πριν από έναν χρόνο και σήμερα διδάσκει Λατινικά στο ίδιο πανεπιστήμιο, ενώ είναι γραμματέας του Τμήματος Κλασικής Φιλολογίας.
Η Βαλεντίνα Ολίνικ με την ελληνική σημαία στα χέρια χαρακτηρίζει τη χώρα μας «μάνα όλων των πολιτισμών»


Oπως λέει στο «Eθνος», διδάχθηκε στο πανεπιστήμιο αρχαία ελληνικά και ξεκίνησε δειλά να μαθαίνει νέα ελληνικά από απλή περιέργεια. «Θέλησα να δω πώς είναι αυτή η γοητευτική γλώσσα στη σύγχρονη εκδοχή της, τη λογική της συνέχεια. Το 2012 άρχισα να παρακολουθώ μαθήματα στο κυριακάτικο σχολείο που λειτουργεί η ελληνική κοινότητα στο Χάρκοβο και από τότε δεν σταμάτησα ποτέ να μαθαίνω και να βελτιώνομαι» ανέφερε και προσέθεσε: «Η καθηγήτρια ελληνικών μού είπε για την Ολυμπιάδα Ελληνικής Γλώσσας και με προέτρεψε να έρθω για να δοκιμάσω τις δυνάμεις μου. Δεν έκανα κάποια ιδιαίτερη προετοιμασία, δεν πιστεύω ότι τελικά κέρδισα το πρώτο βραβείο».

2o ΒΡΑΒΕΙΟ: ΝΑΡΙΝ ΧΑΚΟΜΠΙΑΝ, ΑΡΜΕΝΙΑ
«Ενας πολιτισμός με ίχνη σε όλη τη Γη»

Το βιβλίο με τα έπη του Ομήρου που είχε ο μπαμπάς της στη βιβλιοθήκη του σπιτιού στο Ερεβάν αποτέλεσε την πρώτη επαφή της Ναρίν Χακομπιάν με την ελληνική παιδεία. «Το διάβασα ως παιδί και εντυπωσιάστηκα. Τα επόμενα χρόνια έψαχνα και μάθαινα πράγματα για την Ελλάδα, τον πολιτισμό της και τη γλώσσα της, που όπως η αρμενική έχει ιστορία χιλιάδων χρόνων. Πιστεύω πως κάθε μορφωμένος άνθρωπος πρέπει να τα γνωρίζει αυτά» μας λέει και προσθέτει: «Μαθαίνοντας όλο και περισσότερα διαπίστωσα την αξία του ελληνικού πολιτισμού, που έχει αφήσει τα ίχνη του σε όλη τη Γη».
Τελειώνοντας το σχολείο επέλεξε να σπουδάσει στο Τμήμα Ελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας του Κρατικού Πανεπιστημίου Β. Μπριούσοβ στο Ερεβάν, όπου ήρθε σε στενότερη επαφή με τη γλώσσα και εντυπωσιάστηκε από το μέγεθος της επιρροής της. «Παρόλο που είναι μια δύσκολη και μη διαδεδομένη γλώσσα, βρίσκεις χιλιάδες όρους και επαγγελματικές λέξεις που χρησιμοποιούνται σε όλο τον κόσμο και έχουν τη ρίζα τους στα ελληνικά. Είναι εντυπωσιακό» επισημαίνει.
Η Ολυμπιάδα Νεοελληνικής Γλώσσας αποτέλεσε την αφορμή για την πρώτη επίσκεψή της στην Ελλάδα, στα 20 της χρόνια, και η εμπειρία θα της μείνει αξέχαστη καθώς είχε την ευκαιρία να δει από κοντά μνημεία και ευρήματα για τα οποία είχε μάθει στα πανεπιστημιακά συγγράμματα. Η Ναρίν φοιτά στο 3ο έτος της Ελληνικής Γλώσσας και σπουδάζει παράλληλα Ρωσικό Πολιτισμό. Τελειώνοντας το πανεπιστήμιο θέλει να κάνει μεταπτυχιακές σπουδές στο ΑΠΘ, στη Φιλοσοφική ή στο Ιστορικό - Αρχαιολογικό, ενώ δεν αποκλείει να συνδέσει με τη χώρα μας και το επαγγελματικό της μέλλον.

3o ΒΡΑΒΕΙΟ: ΒΑΛΕΝΤΙΝΑ ΟΛΙΝΙΚ, ΟΥΚΡΑΝΙΑ
«Μου αρέσει η δύναμη της λέξης "πάθος"»

Από τον πλούτο της ελληνικής γλώσσας, η 23χρονη Βαλεντίνα Ολίνικ ξεχωρίζει τη λέξη «πάθος» και αυτή αποτελεί τον οδηγό της ζωής της. «Υπάρχει και στα ουκρανικά και σε άλλες γλώσσες του κόσμου, αλλά στα ελληνικά έχει μια διαφορετική δύναμη. Μου αρέσει ο ήχος της» λέει.
Το πάθος της για τις ξένες γλώσσες την οδήγησε πριν από 6 χρόνια στο κατώφλι του Τμήματος Ελληνικής Θεολογίας του Κρατικού Πανεπιστημίου της Μαριούπολης, όπου ζει. Η πόλη του Εύξεινου Πόντου έχει μεγάλη ελληνική κοινότητα, αλλά η ίδια δεν είχε έρθει σε επαφή με μέλη της προτού λάβει την απόφαση να εγγραφεί στη σχολή. «Στην Ελλάδα θαυμάζω τα πάντα. Είναι η μάνα όλων των πολιτισμών» λέει σήμερα και κάθε άλλο παρά μετανιώνει για την επιλογή της.
Επισκέφθηκε για πρώτη φορά τη χώρα μας το 2015, όταν έκανε διακοπές στην Κάλυμνο, και βρέθηκε το προηγούμενο διάστημα σε Θεσσαλονίκη και Χαλκιδική. «Hταν έκπληξη για μένα το βραβείο. Το επίπεδο των παιδιών ήταν πολύ υψηλό και υπήρχαν διαγωνιζόμενοι ελληνικής καταγωγής που ήξεραν τη γλώσσα από το σπίτι τους» σημείωσε.
Eχοντας πλέον αποφοιτήσει, ψάχνει για εργασία και δεν κρύβει την επιθυμία της να τη συνδέσει με τη γνώση της ελληνικής γλώσσας. «Οι σχέσεις της χώρας μου με την Ελλάδα είναι στενές. Τα ελληνικά χρειάζονται σε διάφορες δουλειές, από τις μεταφράσεις μέχρι τον τουριστικό τομέα» ανέφερε, ενώ δεν έκρυψε το όνειρό της να βρει επαγγελματική στέγη στη χώρα μας. Το χρηματικό έπαθλο των 300 ευρώ που συνοδεύει το βραβείο ίσως χρησιμεύσει για τα εισιτήρια...

Βασίλης Ιγνατιάδης
______________

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Τελευταίες Ειδήσεις