~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
.....................Σελίδα για την εκπαίδευση, την παιδεία, τον πολιτισμό, την λαογραφία............
..................................................................................."Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Με τον όρο παιδεία εννοούμε την απασχόληση με το παιδί και κυρίως την παιδαγωγική ενέργεια την οποία καταβάλλει η οικογένεια και η πολιτεία για την ανατροφή , την εκπαίδευση και τη μόρφωση του παιδιού. Στη φράση εγκύκλια παιδεία η λέξη παιδεία χρησιμοποιείται με την εξής σημασία: «Ο κύκλος των γνώσεων και των δεξιοτήτων, που πρέπει να δίνονται και να καλλιεργούνται με τη διδασκαλία και συνεπώς να αποτελούν το αντικείμενο της παιδείας».

Σύμφωνα με την κοινωνιολογική προσέγγιση του όρου, "παιδεία" ορίζουμε τη μετάφραση των πολιτιστικών στοιχείων, ώστε να διασφαλίζεται η συνέχεια και η διάρκεια του συστήματος στο πολιτιστικό επίπεδο που έχει επιτευχθεί απ' την προηγούμενη γενιά και ώστε να μην υπάρχει η πιθανότητα παλινδρόμησης σε παλαιότερα στάδια............. Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο».

Αδαμάντιος Κοραής (1748 – 1833)

γιατρός και φιλόλογος, από τους πρωτεργάτες του νεοελληνικού διαφωτισμού.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Θέματα παιδείας

Δευτέρα, 19 Σεπτεμβρίου 2016

Από το θρυλικό τετράδιο των σπουδαστών της Παιδαγωγικής Ακαδημίας Τριπόλεως

ΤΙΜΗΣ ΚΑΙ ΜΝΗΜΗΣ ΕΝΕΚΕΝ 


Εδώ είναι μια κριτική διδασκαλίας μου από το θρυλικό τετράδιο των σπουδαστών της Παιδαγωγικής Ακαδημίας Τριπόλεως, στο οποίο καταγράφαμε τα Σχέδια των Υποδειγματικών Διδασκαλιών που κάναμε στα Πρότυπα Σχολεία της Ακαδημίας. Οι συνάδελφοι των Προτύπων, που παρακολουθούσαν τις διδασκαλίες μας, έγραφαν κάτω από τα σχέδια διδασκαλίας τις κριτικές τους, με πνεύμα αγάπης, ισοτιμίας και συναδελφικότητας, υποδεικνύοντας με διακριτικότητα τις όποιες ελλείψεις μας, εστιαζόμενοι, όμως, κυρίως, στο να μας δώσουν φτερά και να μας μπολιάσουν με αγάπη και αυταπάρνηση για το ύψιστο Λειτούργημα του Δασκάλου. Οι περισσότεροι σπουδαστές και σπουδάστριες της εποχής εκείνης γίναμε αφοσιωμένοι δάσκαλοι και δασκάλες, όταν βγήκαμε στον σκληρό στίβο της εκπαίδευσης, χάρη ΚΑΙ σ' αυτές τις παρατηρήσεις και τα καλά λόγια των συναδέλφων των προτύπων. 
Τους έχουμε ΠΑΝΤΑ στην καρδιά και στη σκέψη μας!

ΥΓ: Ο δάσκαλος Φώτης Σαρρής , που έγραψε την συγκεκριμένη κριτική για τη διδασκαλία μου στην Ιστορία, στην Ε΄Τάξη, στις 30 Νοεμβρίου 1973 , ήταν ένας καλοκάγαθος άνθρωπος κι ένας εξαίρετος δάσκαλος , ο οποίος δεν εφειδωλεύετο τα αυθόρμητα, ζεστά κι ενθαρρυντικά λόγια στις κριτικές διδασκαλίας . Γι' αυτό και το να διδάσκουμε στην τάξη του μας δημιουργούσε μια ψυχική ζεστασιά που ανέβαζε την απόδοσή μας .

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου