.....................Σελίδα για την εκπαίδευση, την παιδεία, τον πολιτισμό, την λαογραφία............
..................................................................................."Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Με τον όρο παιδεία εννοούμε την απασχόληση με το παιδί και κυρίως την παιδαγωγική ενέργεια την οποία καταβάλλει η οικογένεια και η πολιτεία για την ανατροφή , την εκπαίδευση και τη μόρφωση του παιδιού. Στη φράση εγκύκλια παιδεία η λέξη παιδεία χρησιμοποιείται με την εξής σημασία: «Ο κύκλος των γνώσεων και των δεξιοτήτων, που πρέπει να δίνονται και να καλλιεργούνται με τη διδασκαλία και συνεπώς να αποτελούν το αντικείμενο της παιδείας».

Σύμφωνα με την κοινωνιολογική προσέγγιση του όρου, "παιδεία" ορίζουμε τη μετάφραση των πολιτιστικών στοιχείων, ώστε να διασφαλίζεται η συνέχεια και η διάρκεια του συστήματος στο πολιτιστικό επίπεδο που έχει επιτευχθεί απ' την προηγούμενη γενιά και ώστε να μην υπάρχει η πιθανότητα παλινδρόμησης σε παλαιότερα στάδια............. Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο».

Αδαμάντιος Κοραής (1748 – 1833)

γιατρός και φιλόλογος, από τους πρωτεργάτες του νεοελληνικού διαφωτισμού.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Πέμπτη 23 Απριλίου 2020

Διαγωγή κοσμία

Εν μέσω πανδημίας αλλά και διαμαρτυριών από τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες και την αντιπολίτευση, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως κατεβάζει ένα σαρωτικό νομοσχέδιο που κάνει το σχολείο ακόμα πιο ταξικό, σκληρό και αναχρονιστικό.
Αυστηροποίηση των προαγωγικών/απολυτηρίων, αλλά και των πανελλαδικών εξετάσεων για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αξιολόγηση σχολικών μονάδων και εκπαιδευτικών, επαναφορά αναχρονιστικών «παιδαγωγικών» μέτρων, όπως οι πολυήμερες αποβολές και η αναγραφή της «διαγωγής» στους τίτλους σπουδών, αλλά και ευθεία καταστρατήγηση του άρθρου 16 του Συντάγματος είναι οι βασικές αλλαγές που φέρνει το νέο νομοσχέδιο.
Τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μετατρέπονται σε εξεταστικά κέντρα αφού ήδη από το Γυμνάσιο αυξάνεται ο αριθμός των μαθημάτων προς εξέταση και στις τρεις τάξεις, όπως και στις δυο τελευταίες τάξεις του Λυκείου, με τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου μάλιστα να εξετάζονται ενδοσχολικά και σε «κόντρα μάθημα», αυξάνοντας έτσι τον βαθμό δυσκολίας δεδομένου και του συνυπολογισμού του βαθμού στη διαμόρφωση του τελικού βαθμού εισαγωγής σε ΑΕΙ.
Η δυσανεξία της κυβέρνησης σε κάθε τι προοδευτικό αποδεικνύεται κατά τρόπο χαρακτηριστικό με την απόφαση της υπουργού να επαναφέρει το μάθημα των Λατινικών στη θέση του μαθήματος της Κοινωνιολογίας, συντασσόμενη με την ανιστόρητη και καθαρά αντιδραστική γραμμή του αντιπροέδρου της κυβέρνησης Αδ. Γεωργιάδη που υποστηρίζει ότι «η Κοινωνιολογία κάνει τα παιδιά μας αριστερά»!
Αντίθετα, επιχειρείται να παρουσιαστεί ως πρόοδος η «εξωστρέφεια» των ελληνικών Πανεπιστημίων και η «προσέλκυση ξένων φοιτητών» μέσω «συνεργιών με ξένα πανεπιστήμια» και με τη δυνατότητα ίδρυσης ξενόγλωσσων προπτυχιακών τμημάτων με την εισαγωγή διδάκτρων.
Τμήματα που, όμως, όπως είπε εν τη ρύμη του λόγου του ο αρμόδιος υφυπουργός Βασίλης Διγαλάκης, κατά τη χθεσινή διαδικτυακή συνέντευξη Τύπου, δεν θα χρηματοδοτούνται από κρατικούς πόρους.
Με λίγα λόγια, δίνεται πλέον και διά νόμου το ελεύθερο στα κάθε είδους κολέγια να επεκτείνουν τις επιχειρήσεις τους με ελάχιστο κόστος, αφού δεν θα χρειάζεται να εξασφαλίσουν τα ίδια δομές για τους πελάτες τους, απολαμβάνοντας μολαταύτα τα παχυλά δίδακτρα από τα προγράμματα που θα λειτουργούν εντός των δημόσιων ελληνικών πανεπιστημίων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Τελευταίες Ειδήσεις