.....................Σελίδα για την εκπαίδευση, την παιδεία, τον πολιτισμό, την λαογραφία............
..................................................................................."Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Με τον όρο παιδεία εννοούμε την απασχόληση με το παιδί και κυρίως την παιδαγωγική ενέργεια την οποία καταβάλλει η οικογένεια και η πολιτεία για την ανατροφή , την εκπαίδευση και τη μόρφωση του παιδιού. Στη φράση εγκύκλια παιδεία η λέξη παιδεία χρησιμοποιείται με την εξής σημασία: «Ο κύκλος των γνώσεων και των δεξιοτήτων, που πρέπει να δίνονται και να καλλιεργούνται με τη διδασκαλία και συνεπώς να αποτελούν το αντικείμενο της παιδείας».

Σύμφωνα με την κοινωνιολογική προσέγγιση του όρου, "παιδεία" ορίζουμε τη μετάφραση των πολιτιστικών στοιχείων, ώστε να διασφαλίζεται η συνέχεια και η διάρκεια του συστήματος στο πολιτιστικό επίπεδο που έχει επιτευχθεί απ' την προηγούμενη γενιά και ώστε να μην υπάρχει η πιθανότητα παλινδρόμησης σε παλαιότερα στάδια............. Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο».

Αδαμάντιος Κοραής (1748 – 1833)

γιατρός και φιλόλογος, από τους πρωτεργάτες του νεοελληνικού διαφωτισμού.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Πέμπτη 23 Αυγούστου 2018

Αν και φεύγουν τα μνημόνια…στη Δυτική Αττική, κλείνουν σχολεία *

  ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ  

Κλείνει το 2ο ΕΚ Δυτικής Αττικής στα Άνω Λιόσια και η Δυτική Αττική χάνει 4 δομές Επαγγελματικής Εκπαίδευσης μέσα σε 1 χρόνο… για να βελτιωθεί η Παιδεία μας, γιατί βγαίνουμε και από τα μνημόνια!…
Πέρυσι το καλοκαίρι καταγγέλλαμε ότι είχε κλείσει το 4ο ΕΚ Δ. Αττικής στον Ασπρόπυργο και τα ΔΙΕΚ Μάνδρας και Φυλής, καθώς είχε ανασταλεί η λειτουργία τους και ότι το 2ο ΕΚ Δ. Αττικής θα είχε μόνο 1 χρόνο ζωής, αφού η θητεία του νέου διευθυντή θα ήταν ετήσια!… Οι αποφάσεις του 3ου μνημονίου για νέες καταργήσεις σχολείων είχαν ξεκινήσει νωρίς από την κυβέρνηση στην περιοχή μας.
Όμως, και φέτος καταγγέλλουμε την υποβάθμιση του 2ου ΕΚ Δ. Αττικής σε Σχολικό Εργαστήριο, που στις 31 Ιουλίου δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ, παρά το γεγονός ότι «βγαίνουμε» από τα μνημόνια. Έτσι, οι 3 δομές Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στην ΕΛΜΕ και στον Δήμο Φυλής καταλήγουν να είναι 1 μόνο μετά από πολλά χρόνια. Αυτά συμβαίνουν στην περιοχή μας και στη Δυτική Αττική, όπου έχουμε συνεχείς… «πρωτιές» στη σχολική εγκατάλειψη, αν και η Εκπαίδευση αποτελεί ένα βασικό εργαλείο για την αποτελεσματική και μακροχρόνια αντιμετώπιση της κοινωνικής και οικονομικής κατάστασης στην περιοχή. Αυτά έλεγε πέρυσι ο υπουργός Παιδείας, μετά τα τραγικά γεγονότα στα σύνορα των Δήμων Αχαρνών και Φυλής, με αποκορύφωμα το θάνατο ενός μικρού μαθητή.
Όμως, η κυβέρνηση κάνει άλλα στην πράξη. Κλείνει το 2ο ΕΚ, παρά το γεγονός ότι από την αρχή του 2018 γίνονται συστηματικές ενέργειες για την άμεση επαναλειτουργία του ΔΙΕΚ Φυλής. Λειτουργούσε στο 1ο ΕΠΑΛ Άνω Λιοσίων και στο 2ο ΕΚ, που όμως έχει εγκαταστάσεις σε άλλο χώρο σε απόσταση 10 λεπτών πεζή από το ΕΠΑΛ, και είναι η 2η δομή με το ΕΠΑΛ, που εξυπηρετούσε το 2ο ΕΚ. Η αναστολή λειτουργίας του ΔΙΕΚ οδήγησε και στο κλείσιμο του ΕΚ αφού θα εξυπηρετούσε πλέον μόνο το ΕΠΑΛ!… και «σύμφωνα με το νόμο» όρος ίδρυσης και λειτουργίας ενός ΕΚ είναι να εξυπηρετεί 2 τουλάχιστον δομές, ΕΠΑΛ ή ΔΙΕΚ.
Υπάρχει, λοιπόν, το αίτημα του Δήμου Φυλής και της ΕΛΜΕ μας για την επαναλειτουργία του ΔΙΕΚ Φυλής. Σημειώνεται ότι το ΔΙΕΚ ιδρύθηκε το 2015 ως αίτημα του Δήμου, αλλά και της τοπικής κοινωνίας μετά την κατάργηση της ΕΠΑΣ Άνω Λιοσίων, μιας από τις 101 ΕΠΑΣ, που καταργήθηκαν πανελλαδικά. Επιπλέον, δρομολογείται από τον Δήμο σε συνεργασία και με τις ΚΤΥΠ, τις Κτιριακές Υποδομές, η κατασκευή νέων κτηρίων στον χώρο του ΕΚ για την αναβάθμιση της Τεχνικής Εκπαίδευσης στην περιοχή.
Αυτά συμβαίνουν στη Δ. Αττική με τα κοινωνικοοικονομικά προβλήματα (εκτεταμένη ανεργία, παράνομη εργασία και φτώχεια, έντονη δράση ακροδεξιών και φασιστικών ομάδων, παρουσία Ρομά, μεταναστών, παλιννοστούντων κλπ), που συνδυάζονται με την υψηλή εγκληματικότητα, σύμφωνα και με περσινή δήλωση του ίδιου του πρωθυπουργού, και τη σχολική εγκατάλειψη. Οι κάτοικοι ζουν τόσα χρόνια δίπλα στη μεγαλύτερη χωματερή της Ευρώπης και στη μόνη νόμιμη της Αττικής. Μήπως δίπλα στη χωματερή κάποιοι θέλουν να μεγαλώνει και μια χωματερή ανθρώπων;;;
Καλούμε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα στην ΕΛΜΕ, συναδέλφους, γονείς, μαθητές, αλλά και την υπόλοιπη τοπική κοινωνία να παλέψουμε για να διασφαλίσουμε τη λειτουργία όλων των σχολείων, του ΔΙΕΚ όλων και των δημόσιων εκπαιδευτικών δομών χωρίς υποχωρήσεις και κόντρα σε όσες περικοπές βίαια σχεδιάζονται.

*Ανακοίνωση ΕΛΜΕ Άνω Λιοσίων – Ζεφυρίου – Φυλής

___________

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Τελευταίες Ειδήσεις