.....................Σελίδα για την εκπαίδευση, την παιδεία, τον πολιτισμό, την λαογραφία............
..................................................................................."Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Με τον όρο παιδεία εννοούμε την απασχόληση με το παιδί και κυρίως την παιδαγωγική ενέργεια την οποία καταβάλλει η οικογένεια και η πολιτεία για την ανατροφή , την εκπαίδευση και τη μόρφωση του παιδιού. Στη φράση εγκύκλια παιδεία η λέξη παιδεία χρησιμοποιείται με την εξής σημασία: «Ο κύκλος των γνώσεων και των δεξιοτήτων, που πρέπει να δίνονται και να καλλιεργούνται με τη διδασκαλία και συνεπώς να αποτελούν το αντικείμενο της παιδείας».

Σύμφωνα με την κοινωνιολογική προσέγγιση του όρου, "παιδεία" ορίζουμε τη μετάφραση των πολιτιστικών στοιχείων, ώστε να διασφαλίζεται η συνέχεια και η διάρκεια του συστήματος στο πολιτιστικό επίπεδο που έχει επιτευχθεί απ' την προηγούμενη γενιά και ώστε να μην υπάρχει η πιθανότητα παλινδρόμησης σε παλαιότερα στάδια............. Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο».

Αδαμάντιος Κοραής (1748 – 1833)

γιατρός και φιλόλογος, από τους πρωτεργάτες του νεοελληνικού διαφωτισμού.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Σάββατο 12 Μαΐου 2018

Βέλγιο: Πορεία μαθητών – καθηγητών ενάντια στην κατάργηση της διδασκαλίας των αρχαίων ελληνικών

 ΠΑΙΔΕΙΑ 

Βέλγιο: Πορεία μαθητών – καθηγητών ενάντια στην κατάργηση της διδασκαλίας των αρχαίων ελληνικών

«Μια γλώσσα μπορεί να είναι πολύ ωραία ακόμα κι αν είναι νεκρή» επισημαίνει η ολλανδόφωνη βελγική εφημερίδα «De Standaard», με αφορμή ένα συλλαλητήριο μαθητών και καθηγητών που πραγματοποιείται στη Γάνδη, με αίτημα τη συνέχιση της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών και των Λατινικών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση της χώρας.

Οι οργανωτές εκτιμούν ότι περίπου 1.000 μαθητές και περισσότεροι από 100 καθηγητές λαμβάνουν μέρος στη συγκέντρωση.
«Οι υπερασπιστές των «κλασικών γλωσσών» -Ελληνικών και Λατινικών- «ζώστηκαν τ’ άρματα»» υπογραμμίζει η Standaard, επισημαίνοντας ότι το τελευταίο διάστημα η συζήτηση για τη χρησιμότητα των «κλασικών γλωσσών» έχει αναζωπυρωθεί στο Βέλγιο, καθώς οι οιωνοί δεν είναι καλοί: Ο αριθμός των μαθητών που επιλέγουν Αρχαία Ελληνικά σε σχολεία της Φλάνδρας,(ολλανδόφωνη περιοχή του Βελγίου), δεν ξεπερνά πλέον τους 5.064 έναντι 5.921 την περίοδο 2008-2009 (μείωση κατά 14,5%). Εξίσου μειωμένος παρουσιάζεται ο αριθμός των μαθητών που επιλέγουν τα Λατινικά, οι οποίοι την περυσινή χρονιά ανήλθαν σε 23.339 (μείωση κατά 18,6%).
Με αφορμή τη χθεσινή διαδήλωση, η εφημερίδα διερευνά τους λόγους για τους οποίους ένα διόλου ευκαταφρόνητο κομμάτι της φλαμανδικής κοινωνίας εμφανίζεται να εναντιώνεται σθεναρά στο ενδεχόμενο εξοβελισμού της Αρχαίας Ελληνικής και των Λατινικών από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Στο πλαίσιο αυτό, φιλοξενεί τις απόψεις έγκριτων Βέλγων πανεπιστημιακών, οι οποίοι τοποθετούνται είτε υπέρ είτε κατά της συνέχισης της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών στη φλαμανδική δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
_______________

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Τελευταίες Ειδήσεις