.....................Σελίδα για την εκπαίδευση, την παιδεία, τον πολιτισμό, την λαογραφία............
..................................................................................."Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Με τον όρο παιδεία εννοούμε την απασχόληση με το παιδί και κυρίως την παιδαγωγική ενέργεια την οποία καταβάλλει η οικογένεια και η πολιτεία για την ανατροφή , την εκπαίδευση και τη μόρφωση του παιδιού. Στη φράση εγκύκλια παιδεία η λέξη παιδεία χρησιμοποιείται με την εξής σημασία: «Ο κύκλος των γνώσεων και των δεξιοτήτων, που πρέπει να δίνονται και να καλλιεργούνται με τη διδασκαλία και συνεπώς να αποτελούν το αντικείμενο της παιδείας».

Σύμφωνα με την κοινωνιολογική προσέγγιση του όρου, "παιδεία" ορίζουμε τη μετάφραση των πολιτιστικών στοιχείων, ώστε να διασφαλίζεται η συνέχεια και η διάρκεια του συστήματος στο πολιτιστικό επίπεδο που έχει επιτευχθεί απ' την προηγούμενη γενιά και ώστε να μην υπάρχει η πιθανότητα παλινδρόμησης σε παλαιότερα στάδια............. Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο».

Αδαμάντιος Κοραής (1748 – 1833)

γιατρός και φιλόλογος, από τους πρωτεργάτες του νεοελληνικού διαφωτισμού.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Δευτέρα 13 Οκτωβρίου 2014

Deutsche Welle: Σε κίνδυνο τα ελληνικά ΑΕΙ - Τα “καλά μυαλά” φεύγουν στο εξωτερικό

ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΡΕΠΟΡΤΑΖ

diathesimothta aei
«Διαρροή εγκεφάλων» θέτει σε κίνδυνο τα ελληνικά πανεπιστήμια καθώς οι Έλληνες κατά χιλιάδες πλέον επιλέγουν να σπουδάσουν στο εξωτερικό, διαπιστώνει σε ρεπορτάζ της η Deutsche Welle.

«Όλο και περισσότεροι Έλληνες κινούνται στη Γερμανία για να ολοκληρώσει τις πανεπιστημιακές σπουδές τους με την ελπίδα της βελτίωσης των ευκαιριών τους στην αγορά εργασίας. Ριζικές περικοπές συνεχίζουν να απειλούν την ποιότητα της διδασκαλίας στην Ελλάδα» αναφέρει το δημοσίευμα.
Ωστόσο, παρά την ποιότητα των πτυχίων στην πατρίδα τους, ένας αυξανόμενος αριθμός των ελλήνων φοιτητών μετακινούνται στο εξωτερικό για να σπουδάσουν. Μόνο στη Γερμανία, μεταξύ 2012 και 2013, ο αριθμός των ελλήνων φοιτητών αυξήθηκε κατά 13%. Το 2012, η γερμανική Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία εκτίμησε ότι 6.000 έλληνες φοιτητές φοιτούν στην Γερμανία.

«Το μέλλον δεν φαίνεται να είναι ανθηρό για τα ελληνικά πανεπιστήμια, καθώς το ποσοστό του εθνικού προϋπολογισμού προς την παιδεία ολοένα και περισσότερο μειώνεται.
Η απόφαση της Αλεξίας Παπαϊωάννου να σπουδάσει στη Γερμανία, μολονότι πρώτευσε στις περσινές πανελλαδικές εξετάσεις, είχε προκαλέσει ποικίλες αντιδράσεις στην Ελλάδα. «Η ‘πρώτη των πρώτων’ μεταναστεύει», είχε γράψει εκείνο το διάστημα εφημερίδα. Η 18χρονη Αλεξία, η οποία είχε συγκεντρώσει 19.728 μόρια στις εξετάσεις, σπουδάζει εν τω μεταξύ εδώ και έναν χρόνο Νομική στο Πανεπιστήμιο της Χαϊδελβέργης.

Και η Έλενα Αποστολάκη αποφάσισε να συνεχίσει τις σπουδές της στη Γερμανία μετά το bachelor στο τμήμα Ξένων Γλωσσών, Μετάφρασης και Διερμηνείας στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο. «Το brain drain είναι για εμένα μόνον η μισή αλήθεια γιατί πολλοί από τους φίλους μου έμειναν στην Ελλάδα και αγωνίζονται», λέει η ίδια και συμπληρώνει: «Στόχος μου είναι να κάνω το διδακτορικό μου στο Βερολίνο, να εργαστώ μερικά χρόνια στη Γερμανία και στη συνέχεια να επιστρέψω στην Ελλάδα».

Η 27χρονη δεν είναι όμως βέβαιη εάν θα βελτιωθεί η κατάσταση στην ελληνική αγορά εργασίας μέσα στα επόμενα χρόνια. Πόσο μάλλον που η ανεργία, ειδικά των νέων, συνεχίζει να βρίσκεται στα ύψη.

Η DW φέρνει ακόμη το παράδειγμα του Πανεπιστημίου της Κρήτης που επισήμως βρίσκεται στα 100 καλύτερα του κόσμου, για να επιβεβαιώσει τις δραματικές επιπτώσεις που έχει η μείωση των παροχών. Από το 2011 έως και το 2013 τα χρήματα που έχει λάβει το Πανεπιστήμιο Κρήτης έχουν περικοπεί πέραν του 50%.

Από την μεριά της η διευθύντρια του Ινστιτούτου Goethe στην Αθήνα, Ούρλικε Ντρίσνερ, σημειώνει: «Οι αιτήσεις που έχουμε για γερμανικά μαθήματα έχουν ανέβει στο κατακόρυφο». Το 2009 μετείχαν στα προγράμματα περίπου 1700 ενδιαφερόμενοι και τώρα ξεπερνούν τους 2000».
______________
ΠΗΓΗ: newpost.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Τελευταίες Ειδήσεις