~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
.....................Σελίδα για την εκπαίδευση, την παιδεία, τον πολιτισμό, την λαογραφία............
..................................................................................."Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Με τον όρο παιδεία εννοούμε την απασχόληση με το παιδί και κυρίως την παιδαγωγική ενέργεια την οποία καταβάλλει η οικογένεια και η πολιτεία για την ανατροφή , την εκπαίδευση και τη μόρφωση του παιδιού. Στη φράση εγκύκλια παιδεία η λέξη παιδεία χρησιμοποιείται με την εξής σημασία: «Ο κύκλος των γνώσεων και των δεξιοτήτων, που πρέπει να δίνονται και να καλλιεργούνται με τη διδασκαλία και συνεπώς να αποτελούν το αντικείμενο της παιδείας».

Σύμφωνα με την κοινωνιολογική προσέγγιση του όρου, "παιδεία" ορίζουμε τη μετάφραση των πολιτιστικών στοιχείων, ώστε να διασφαλίζεται η συνέχεια και η διάρκεια του συστήματος στο πολιτιστικό επίπεδο που έχει επιτευχθεί απ' την προηγούμενη γενιά και ώστε να μην υπάρχει η πιθανότητα παλινδρόμησης σε παλαιότερα στάδια............. Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο».

Αδαμάντιος Κοραής (1748 – 1833)

γιατρός και φιλόλογος, από τους πρωτεργάτες του νεοελληνικού διαφωτισμού.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Τελευταίες Ειδήσεις

Τετάρτη, 19 Ιουνίου 2013

Ολοήμερο Σχολείο : ένας θεσμός που οφείλουμε όλοι να στηρίξουμε

PEDIA 1Ο θεσμός του Ολοήμερου Σχολείου, αν και μετράει λίγα σχετικά χρόνια ύπαρξης στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, έχει καθιερωθεί και καταξιωθεί στη συνείδηση των εκπαιδευτικών και των γονέων.
Παρολαυτά ο θεσμός αυτός τείνει να «μαραζώσει» κυρίως από την έλλειψη υποδομών, την υποχρηματοδότηση της Παιδείας και την ουσιαστική υπονόμευσή του από το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας.
Ωστόσο το Ολοήμερο Σχολείο (Νηπιαγωγείο και Δημοτικό) δημιουργήθηκε για να ενισχύσει τους μαθητές να καλύψουν τις αδυναμίες και τις ανάγκες του, να προσφέρει επιπλέον γνώσεις και δραστηριότητες κι όχι να αποτελέσει «τόπο φύλαξης των μαθητών για τους εργαζόμενους γονείς» όπως defacto το αντιμετωπίζει το Υπουργείο Παιδείας.
Η σωστή κι εύρυθμη λειτουργία του μόνο οφέλη μπορεί να έχει τόσο για τους μαθητές και τις οικογένειές τους, όσο και για την εκπαιδευτική κοινότητα και την τοπική οικονομία καθώς :
  • Εξασφαλίζει καλύτερη ποιότητα Παιδείας για τους μαθητές που το παρακολουθούν
  • Οι επιπλέον δραστηριότητες που προβλέπονται (Γυμναστική, Μουσική, Υπολογιστές κτλ) στο πρόγραμμα του ενισχύουν τον οικογενειακό προϋπολογισμό των γονέων των μαθητών γιατί δε χρειάζεται να πληρώνουν επιπλέον χρήματα για εξωσχολικές δραστηριότητες.
  • Οι μαθητές έχουν τη βοήθεια και την ενίσχυση επαγγελματιών λειτουργών της Παιδείας με αποτέλεσμα να επιτυγχάνεται το μέγιστο δυνατό εκπαιδευτικό έργο.
  • Ενισχύεται η τοπική οικονομία και μειώνεται η ανεργία με όλα τα θετικά που αυτό συνεπάγεται.
Δυστυχώς αυτός ο θεσμός φθίνει εξαιτίας της απόφασης της πολιτικής ηγεσίας του χώρας (από πέρσι ήδη) να θέσει σοβαρούς περιορισμούς στην εγγραφή μαθητών στα Ολοήμερα Τμήματα.
Είναι παράλογο να επιτρέπουμε τη φοίτηση μόνο στα παιδιά των οποίων και οι δύο γονείς είναι εργαζόμενοι ή είναι επίσημα άνεργοι.
Εκτός από το γεγονός ότι αυτή η οδηγία φαίνεται να αγνοεί την πραγματικότητα (υψηλά επίπεδα ανεργίας, «μαύρη» εργασία λόγω αδυναμίας κρατικού ελέγχου κτλ), υποβαθμίζει το έργο του Ολοήμερου Τμήματος σε «παιδοφυλακτήριο» για παιδιά εργαζομένων.
Ο στόχος του Υπουργείου είναι ξεκάθαρος : η μείωση του αριθμού των εργαζόμενων εκπαιδευτικών μέσα από την απαξίωση θεσμών και προσφερόμενων υπηρεσιών.
Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να επιτρέψει την απρόσκοπτη εγγραφή όλων των μαθητών στο Ολοήμερο, αν κι εφόσον το επιθυμούν.
Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να πάψει να αντιμετωπίζει το έργο μας ως «έργο παιδοφυλάκων» αλλά ως ένα πλήρες κι χρήσιμο πρόγραμμα σπουδών που εξυψώνει το επίπεδο της παρεχόμενης Παιδείας και ενισχύει τους Έλληνες μαθητές και την Ελληνική Οικογένεια ποικιλοτρόπως.
Καλούμε τη ΔΟΕ να πράξει τα δέοντα έτσι ώστε με το νέο σχολικό έτος σε κάθε σχολείο να υπάρχουν Ολοήμερα Τμήματα που θα λειτουργούν προς όφελος του κοινωνικού συνόλου.
Τα χρήματα που δίνονται στην Παιδεία είναι επένδυση με άμεσα και πολλαπλά οφέλη, δεν είναι κρατικά έξοδα.
Κάθε ευρώ που δίνεται στην Παιδεία αποφέρει κοινωνικό κέρδος.
Λούκας Παναγιώτης Μπλέτσας Χρήστος
Μέλη του Δ.Σ. 
του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χαλκίδας

www.ipen.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου