~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
.........................................................Σελίδα για την εκπαίδευση, την παιδεία, τον πολιτισμό, την λαογραφία............
..................................................................................."Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Με τον όρο παιδεία εννοούμε την απασχόληση με το παιδί και κυρίως την παιδαγωγική ενέργεια την οποία καταβάλλει η οικογένεια και η πολιτεία για την ανατροφή , την εκπαίδευση και τη μόρφωση του παιδιού. Στη φράση εγκύκλια παιδεία η λέξη παιδεία χρησιμοποιείται με την εξής σημασία: «Ο κύκλος των γνώσεων και των δεξιοτήτων, που πρέπει να δίνονται και να καλλιεργούνται με τη διδασκαλία και συνεπώς να αποτελούν το αντικείμενο της παιδείας».

Σύμφωνα με την κοινωνιολογική προσέγγιση του όρου, "παιδεία" ορίζουμε τη μετάφραση των πολιτιστικών στοιχείων, ώστε να διασφαλίζεται η συνέχεια και η διάρκεια του συστήματος στο πολιτιστικό επίπεδο που έχει επιτευχθεί απ' την προηγούμενη γενιά και ώστε να μην υπάρχει η πιθανότητα παλινδρόμησης σε παλαιότερα στάδια............. Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο».

Αδαμάντιος Κοραής (1748 – 1833)

γιατρός και φιλόλογος, από τους πρωτεργάτες του νεοελληνικού διαφωτισμού.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Σάββατο, 11 Μαΐου 2013

Να γίνουμε η σπίθα που θα βάλει φωτιά στον κάμπο!!!


Η απεργία των καθηγητών να γίνει απεργία στην εκπαίδευση με απόφαση που θα βγάλουν τώρα και οι δάσκαλοι και να συναντηθεί με την εκκωφαντική σιωπή της κοινωνίας. Να σπάσουμε την επιστράτευση με αλληλεγγύη και δυναμισμό.

Όχι κούφιες κουβέντες κι υποσχέσεις. Να γίνουμε η φωνή του άνεργου που πνίγεται στην κατάθλιψη της ανέχειας, εκείνου του απλήρωτου για μήνες εργαζόμενου που συνεχίζει καρτερικά να δουλεύει, του υπάλληλου που χρονομετρούν το κατούρημά του, του νεολαίου των 280 ευρώ που δουλεύει 12ωρα αλλά πληρώνεται για 4ωρο... Του αναπληρωτή που χάνει τη δουλειά του για πάντα, κι εκείνου του εκπαιδευτικού που θα διαταχθεί να μετακομίσει γιατί δε χωράει στα νούμερά τους... Κι έπειτα να φωνάξει/φωνάξουμε μαζί ΩΣ ΕΔΩ! Να δράσει/δράσουμε μαζί!

Είναι κάποιες περίοδοι στην ιστορία που πρέπει να ψηλώσουμε απότομα και ξαφνικά, να ωριμάσουμε, να μάθουμε να κάνουμε ότι δεν κάναμε ποτέ ως τότε, να δράσουμε αλλιώτικα, πέρα από τα συνηθισμένα. Είναι τότε που δεν υπολογίζεις κόστη και ζημιές, που δε μετράς τη ζωή σου «τσιγγούνικα και μίζερα», που αποφασίζεις να βγεις στο προσκήνιο, να δηλώσεις ότι είσαι εδώ και πρέπει να σε υπολογίσουν…

Σ' αυτή την κομβική στιγμή βρισκόμαστε. Ο καθένας με τη στάση του διαλέγει στρατόπεδο!

Πηγή: Ντίνα Ρέππα - f/b


Αναρτήθηκε από ΒΑΘΥ KOKKINO

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου