~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
.....................Σελίδα για την εκπαίδευση, την παιδεία, τον πολιτισμό, την λαογραφία............
..................................................................................."Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Με τον όρο παιδεία εννοούμε την απασχόληση με το παιδί και κυρίως την παιδαγωγική ενέργεια την οποία καταβάλλει η οικογένεια και η πολιτεία για την ανατροφή , την εκπαίδευση και τη μόρφωση του παιδιού. Στη φράση εγκύκλια παιδεία η λέξη παιδεία χρησιμοποιείται με την εξής σημασία: «Ο κύκλος των γνώσεων και των δεξιοτήτων, που πρέπει να δίνονται και να καλλιεργούνται με τη διδασκαλία και συνεπώς να αποτελούν το αντικείμενο της παιδείας».

Σύμφωνα με την κοινωνιολογική προσέγγιση του όρου, "παιδεία" ορίζουμε τη μετάφραση των πολιτιστικών στοιχείων, ώστε να διασφαλίζεται η συνέχεια και η διάρκεια του συστήματος στο πολιτιστικό επίπεδο που έχει επιτευχθεί απ' την προηγούμενη γενιά και ώστε να μην υπάρχει η πιθανότητα παλινδρόμησης σε παλαιότερα στάδια............. Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο».

Αδαμάντιος Κοραής (1748 – 1833)

γιατρός και φιλόλογος, από τους πρωτεργάτες του νεοελληνικού διαφωτισμού.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Τελευταίες Ειδήσεις

Δευτέρα, 31 Οκτωβρίου 2016

Φιλόλογοι: Προσλήφθηκε μόλις το 2,7% όσων έκαναν αιτήσεις!

Τραγική η θέση των αδιόριστων εκπαιδευτικών

adioristoi.jpg

Από διαμαρτυρία αδιόριστων εκπαιδευτικών έξω 
από το υπουργείο Παιδείας | EUROKINISSI-ΒΑΙΟΣ ΧΑΣΙΑΛΗΣ
 (*)

Φιλόλογοι: Προσλήφθηκε μόλις το 2,7% όσων έκαναν αιτήσεις!

Τη νέα σχολική χρονιά, σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας, 92.850 εκπαιδευτικοί κατέθεσαν τις αιτήσεις τους για εργασία ως αναπληρωτές ή ως ωρομίσθιοι.
Όσον αφορά τον αριθμό των αιτήσεων και τις ειδικότητες, πενταψήφιο αριθμό αιτήσεων είχαμε για τους φιλολόγους (22.443), τους δασκάλους (13.450) και τους νηπιαγωγούς (11.123).
Παράλληλα 7.274 εκπαιδευτικοί ξένων γλωσσών έκαναν αίτηση. Συγκεκριμένα έγιναν 3.807 αιτήσεις εκπαιδευτικών Αγγλικής ΠΕ06.00, 1708 αιτήσεις εκπαιδευτικών Γαλλικής ΠΕ05.00, 1301 αιτήσεις εκπαιδευτικών Γερμανικής ΠΕ07.00, 329 αιτήσεις εκπαιδευτικών Ιταλικής ΠΕ34.00 και 129 αιτήσεις ΠΕ40.00 εκπαιδευτικών Ισπανικής.
Για να υπάρχει μια εικόνα της αναλογίας αιτήσεων – προσλήψεων ας δούμε τι συμβαίνει στο θέμα αυτό για παράδειγμα με την πολυπληθέστερη ειδικότητα, τους φιλόλογους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου, οι αιτήσεις τους φέτος έφθασαν τις 22.443 έναντι των 20.765 το σχολικό έτος που πέρασε. Είχαμε 1678 νέες αιτήσεις σε μια ειδικότητα όπου οι προσλήψεις έφθασαν πέρσι σε 830 περίπου, δηλαδή, περίπου 20.000 δεν εργάστηκαν ως αναπληρωτές.
Τη νέα σχολική χρονιά μόλις το 2,7% των φιλολόγων που βρίσκονται στους πίνακες αναπληρωτών έχουν προσληφθεί ως αναπληρωτές καθώς έχουμε μείωση των ωρών των φιλολογικών μαθημάτων στο ωρολόγιο πρόγραμμα.
 
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι οι φιλόλογοι χωρίς προϋπηρεσία έχουν μέσο όρο ηλικίας τα 30 έτη, ενώ οι φιλόλογοι με προϋπηρεσία-αναπληρωτές πλησιάζουν τα 40!
Η κατάσταση στον κλάδο των φιλολόγων είναι τραγική, οι προσλήψεις είναι ελάχιστες, ενώ κάθε χρόνο αποφοιτούν περισσότεροι από 2.000 φιλόλογοι.
Φέτος έχουμε μέχρι τώρα τις ακόλουθες προσλήψεις:
• 583 προσλήψεις στα Γενικά Σχολεία
• 3 προσλήψεις σε Εκκλησιαστικά Σχολεία
• 10 προσλήψεις σε Δομές Προσφύγων
• 3 στην Αυλώνα
 
Συνολικά έχουμε 599 προσλήψεις αναπληρωτών φιλολόγων, δηλαδή περίπου μόλις το 2,7% όσων έκαναν αίτηση!

Ο «κόφτης» και η κάλυψη των κενών

Υπενθυμίζουμε ότι την περσινή χρονιά οι συνολικές προσλήψεις, στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και στην Ειδική Αγωγή, ανήλθαν σε περίπου 22.000.
Επίσης το σχολικό έτος 2015/16 ολοκληρώθηκε με περίπου 3.000 κενά. Αν προσθέσουμε και τους 1500 εκπαιδευτικούς που συνταξιοδοτήθηκαν φέτος ο αριθμός των κενών ανέρχονται σε περίπου 27.000.
Ο «κόφτης» όμως του Υπουργείου με τις παρεμβάσεις στα ωρολόγια προγράμματα στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια  εκπαίδευση «εξοικονόμησε» πάνω από 7-8.000 εκπαιδευτικούς, νηπιαγωγούς, δασκάλους και καθηγητές.
Σε αυτές τις παρεμβάσεις, που έγιναν με την κάλυψη «χάρτινων» παιδαγωγικών διακηρύξεων, βασίζεται το Υπουργείο Παιδείας και υπόσχεται ότι με περίπου 20.000 αναπληρωτές και ωρομίσθιους θα καλύψει όλα τα κενά.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πάνω από 50.000 αδιόριστοι εκπαιδευτικοί με την αίτηση στο χέρι

Σάββατο, 29 Οκτωβρίου 2016

Νικηφόρος Βρεττάκος, ο «Ποιητὴς τῆς ἐλεύθερης φαντασίας» - Ποιήματα

ΠΟΙΗΣΗ

Νικηφόρος Βρεττάκος - Ποιήματα

Σύντομο Βιογραφικό: Γεννήθηκε τὸ 1913 στὶς Κροκεὲς τῆς Λακωνίας. Ἐγκατέλειψε τὴν Νομικὴ σχολὴ γιὰ νὰ ἀφιερωθεῖ ὁλοκληρωτικά στὴν λογοτεχνία. Ἐξέδωσε περισσότερες ἀπὸ 15 ποιητικὲς συλλογὲς καὶ ἀρκετὰ πεζὰ ἔργα. Στὰ ἔργα του ἐξυμνεῖ ὅσο λίγοι τὴν ἀγάπη, τὴν εἰρήνη, τὸν ἀνθρωπισμὸ καὶ τὸ ἑλληνικὸ πνεῦμα. Τιμήθηκε μεταξύ ἄλλων, τρεῖς φορὲς μὲ τὸ Πρῶτο Κρατικὸ Βραβεῖο Ποίησης, καθώς καὶ μὲ τὸ Ἀριστεῖο Γραμμάτων ἀπὸ τὴν Ἀκαδημία Ἀθηνῶν (1982), τῆς ὁποίας ἔγινε μέλος τὸ 1989. Πέθανε στὴν Ἀθήνα τὸ 1991.
Κύρια ἔργα: Κατεβαίνονταs στὴ σιγὴ τῶν αἰώνων (1933), Εἰκόνες ἀπὸ τὸ ἡλιοβασίλεμα (1939), Ἡ ἡρωϊκή συμφωνία (1944), Ἡ παραμυθένια πολιτεία (1947), Τὸ βιβλίο τῆς Μαργαρίτας (1949), Ὁ Ταῢγετος καὶ ἡ σιωπή (1949), Δύο ἄνθρωποι μιλοῦν γιὰ τὴν εἰρήνη τοῦ κόσμου (1949), Στὸν Ρόμπερτ Ὀπενχάϊμερ (1954), Ἡ μητέρα μου στὴν ἐκκλησία (1957), Βασιλική Δρῦς (1958), Ὁ ἕνας ἀπὸ τοὺς δύο κόσμους (1958), Τὸ βάθος τοῦ κόσμου (1961), Ἐκλογὴ (1966), Ὀδύνη (1969), Ὁδοιπορία (1972), Διαμαρτυρία (1974), Τὸ Ἀπογευματινό Ἡλιοτρόπιο (1976), Ὁ Προμηθέας ἢ τὸ παιχνίδι μιᾶς μέρας (1979), Λειτουργία κάτω ἀπ᾿ τὴν Ἀκρόπολη (1981),Τὰ ποιήματα (1981), Ὁ διακεκριμένος πλανήτης (1983), Συνάντηση μὲ τὴ θάλασσα (1991).
Ὁ Νικηφόρος Βρεττάκος (1912-1991), γράφει ὁ Μιχαὴλ Περάνθης, εἶναι «Ποιητὴς τῆς ἐλεύθερης φαντασίας, ἀφήνεται σὲ λυρικὲς ὀνειροπολήσεις, ἄλλοτε στοὺς κανόνες τῆς μετρικῆς καί, συχνότερα, σὲ ρυθμικὴ διαδοχὴ στίχων. Ἰδιοσυγκρασία εὐαίσθητη, φύση συναισθηματικὴ καὶ γνησίως λυρική, τυλίγει τὰ γραπτά του μὲ μιὰ διάχυση τρυφερότητας, δινοντὰς τοὺς τὸ ἅπλωμα, τὸ γύρισμα καὶ τὴν ἐλαστικότητα τῆς φαντασίας του».


Ὁ πράσινος κῆπος

Ἔχω τρεῖς κόσμους. Μιὰ θάλασσα, ἕναν
οὐρανὸ κι ἕναν πράσινο κῆπο: τὰ μάτια σου.
Θὰ μποροῦσα ἂν τοὺς διάβαινα καὶ τοὺς τρεῖς, νὰ σᾶς ἔλεγα
ποῦ φτάνει ὁ καθένας τους. Ἡ θάλασσα, ξέρω.
Ὁ οὐρανός, ὑποψιάζομαι. Γιὰ τὸν πράσινο κῆπο μου,
μὴ μὲ ρωτήσετε.

Ὁ ἄνθρωπος, ὁ κόσμος καὶ ἡ ποίηση

Ἀνάσκαψα ὅλη τη γῆ νὰ σὲ βρῶ.
Κοσκίνισα μὲς τὴν καρδιά μου τὴν ἔρημο· ἤξερα
πὼς δίχως τὸν ἄνθρωπο δὲν εἶναι πλῆρες
τοῦ ἥλιου τὸ φῶς. Ἐνῷ, τώρα, κοιτάζοντας
μὲς ἀπὸ τόση διαύγεια τὸν κόσμο,
μὲς ἀπὸ σένα - πλησιάζουν τὰ πράγματα,
γίνονται εὐδιάκριτα, γίνονται διάφανα -
τώρα μπορῶ
ν᾿ ἀρθρώσω τὴν τάξη του σ᾿ ἕνα μου ποίημα.
Παίρνοντας μία σελίδα θὰ βάλω
σ᾿ εὐθεῖες τὸ φῶς.

Οἱ μουσικοὶ ἀριθμοί

Χωρὶς τὴ μαθηματικὴ τάξη, δὲν στέκει
τίποτε: Οὔτε οὐρανὸς ἔναστρος,
οὔτε ρόδο. Προπαντὸς ἕνα ποίημα.
Κι εὐτυχῶς ὅτι μ᾿ ἔκανε ἡ μοῖρα μου
γνώστη τῶν μουσικῶν ἀριθμῶν,
ὅτι κρέμασε μίαν ἀχτίνα ἐπὶ πλέον
τὸ ἄστρο τῆς ἡμέρας στὴν ὅρασή μου
καὶ κάνοντας τὰ γόνατά μου τραπέζι
ἐργάζομαι, ὡς νά ῾ταν νὰ φτιάξω
ἕναν ἔναστρο οὐρανό, ἢ ἕνα ρόδο.


_____________________
http://users.uoa.gr/

Κυριακή, 23 Οκτωβρίου 2016

Έλληνας φυσικός πέτυχε νέο ρεκόρ και μιλάει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ


 
Ο Έλληνας φυσικός της διασποράς, ο Δρ Ελευθέριος Γουλιελμάκης του Ινστιτούτου Κβαντικής Οπτικής Μαξ Πλανκ στη Γερμανία, δημιούργησε και μέτρησε το ταχύτερο ηλεκτρικό ρεύμα στο εσωτερικό ενός στερεού υλικού.
Χρησιμοποιώντας υπερταχείς παλμούς λέιζερ, η ομάδα Αττοηλεκτρονικής του Γουλιελμάκη, επιτάχυνε τα ηλεκτρόνια του ρεύματος, ώστε να κάνουν οκτώ εκατομμύρια δισεκατομμυρίων ταλαντώσεις ανά δευτερόλεπτο, πραγματοποιώντας έτσι ένα νέο ρεκόρ στη συχνότητα του ηλεκτρικού ρεύματος στο εσωτερικό στερεών υλικών.
Η απόδοση των σύγχρονων ηλεκτρονικών συσκευών, όπως οι υπολογιστές και τα κινητά τηλέφωνα, εξαρτάται από την ταχύτητα του ηλεκτρικού ρεύματος στο εσωτερικό των ηλεκτρονικών κυκλωμάτων.
Αν και η σταδιακή συρρίκνωση των τρανζίστορ και των ηλεκτρονικών κυκλωμάτων σε ολοένα και μικρότερες διαστάσεις επιτρέπει την αύξηση της απόδοσής τους και της ταχύτητας λειτουργίας τους, αυτή η συμβατική μέθοδος αρχίζει να πλησιάζει τα φυσικά της όρια.
Όπως δήλωσε ο κ. Γουλιελμάκης στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, «όταν η τεχνολογία συναντά τα όρια της, ο λόγος δίδεται στην φυσική, η οποία αναλαμβάνει να εξερευνήσει νέα μονοπάτια. Εδώ και μερικά χρόνια υποψιαζόμασταν ότι το φως λέιζερ θα μπορούσε να παίξει ένα σημαντικό ρόλο στην αναζήτηση νέων μεθόδων για την ανάπτυξη ολοένα και πιο γρήγορων ηλεκτρονικών συσκευών, οι οποίες θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στις ολοένα αυξανόμενες ανάγκες της πληροφορικής και των επικοινωνιών».
Στη νέα επιστημονική έρευνα, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό "Nature", o Έλληνας φυσικός και οι συνεργάτες του έδειξαν πειραματικά ότι πράγματι το φως ενός λέιζερ μπορεί να θέσει τα ηλεκτρόνια των υλικών σε κίνηση πανομοιότυπη με εκείνη των ηλεκτρονικών κυκλωμάτων, όπως για παράδειγμα του επεξεργαστή ενός ηλεκτρονικού υπολογιστή, αλλά με ταχύτητα -ή πιο σωστά με συχνότητα- περίπου ένα εκατομμύριο φορές μεγαλύτερη.
«Αυτή είναι και η μεγαλύτερη συχνότητα ηλεκτρικού ρεύματος που έχει ποτέ καταγραφεί. Ηλεκτρικά ρεύματα τόσο υψηλών συχνοτήτων δεν μπορούν να καταγραφούν με συμβατικά εργαλεία. Για τον λόγο αυτό, χρησιμοποιήσαμε μια σειρά από νέες τεχνικές της Αττοηλεκτρονικής, που η ομάδα μου ανέπτυξε τα τελευταία χρόνια. Τα εργαλεία αυτά έπαιζαν καταλυτικό ρόλο στην πραγματοποίηση της νέας μας έρευνας» επισήμανε ο κ. Γουλιελμάκης.
Πρόσθεσε ότι «η σημερινή ηλεκτρονική τεχνολογία των ηλεκτρονικών βασίζεται σε αρχές της φυσικής και σε ιδέες που αναπτύχθηκαν στις αρχές του περασμένου αιώνα. Σήμερα πλέον προσπαθούμε να θέσουμε τα θεμέλια, στα οποία θα στηριχθεί η τεχνολογία των ηλεκτρονικών και των επιστημών πληροφορίας του μέλλοντος».
Οι ερευνητές δοκίμασαν την επιτάχυνση του ηλεκτρικού ρεύματος στο εσωτερικό του διοξειδίου του πυριτίου, ενός υλικού που χρησιμοποιείται ως μονωτής στην ηλεκτρονική βιομηχανία. Όταν το υλικό αυτό εκτέθηκε στο ισχυρό φως λέιζερ, η αγωγιμότητά του αυξήθηκε κατά σχεδόν 20 τάξεις μεγέθους.
«Η δυνατότητα το φως να αντικαταστήσει τις συμβατικές πηγές ηλεκτρισμού, όπως οι μπαταρίες, δημιουργώντας ηλεκτρικά ρεύματα στο εσωτερικό στερεών υλικών, έχει εξάψει τη φαντασία των επιστημόνων για πάνω από ένα αιώνα. Σήμερα, καθώς ο έλεγχος της ύλης από τα λέιζερ προοδεύει ταχύτατα και η ικανότητα μέτρησης ηλεκτρικών πεδίων με μεγαλύτερη ακρίβεια από ποτέ είναι πια πραγματικότητα, η ιδέα της χρήσης λέιζερ για την καθοδήγηση της κίνησης των ηλεκτρονίων μέσα στα στερεά υλικά, έτσι ώστε να δημιουργηθούν ρεύματα υψηλής συχνότητας, κερδίζει γρήγορα έδαφος» τόνισε ο κ. Γουλιελμάκης, ο οποίος οραματίζεται ένα «πάντρεμα» της Ηλεκτρονικής και της Φωτονικής στο όχι μακρινό μέλλον.
___________

Σάββατο, 22 Οκτωβρίου 2016

ΜΑΘΕ, ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ, ΓΡΑΜΜΑΤΑ !!!


Το παλιό αλφαβητάριο ακολουθούσε ΟΛΑ τα παιδαγωγικά , διδακτικά και ψυχολογικά αξιώματα διδάσκοντας τα γράμματα στα παιδάκια της πρώτης δημοτικού. Έτσι ξεκινούσε με το Ιι , μετά με το Οο, κατόπιν με το Λλ , συνδύαζε ύστερα τα γνωστά : "Λα λα όλα ...Λα λα Λόλα" κ.ο.κ. Αυτήν τη θεμελιακή αρχή ακολουθούσαν ΟΛΑ τα αλφαβητάρια. Το σημερινό, όμως, αλφαβητάριο που διδάσκεται εδώ και κάποια χρόνια "ρίχνει" στο πρώτο κιόλας μάθημα τρία γράμματα (α , ι , π) καθώς και τους συνδυασμούς τους (πα , πι) !!! 


Και μη μου πείτε: "έλα, μωρέ, εύκολα είναι", γιατί εδώ έχουμε να κάνουμε με μικρά παιδιά που πάνε στην Α΄ Δημοτικού για να μάθουν να γράφουν και να διαβάζουν , ανακαλύπτοντας και μαθαίνοντας ένα - ένα τα γραμματάκια, αποκρυπτογραφώντας τα φωνητικά και σημειολογικά τους σύμβολα, καθώς και τον τρόπο που αυτά συνδυάζονται και δίνουν πρώτα τις φωνούλες (συλλαβές) και ύστερα τις λέξεις . Αυτό που φαίνεται σ' εμάς "εύκολο", για τα παιδάκια είναι μια δύσκολη και σύνθετη διαδικασία που πρέπει να την προσεγγίζουμε με γνώση, σεβασμό κι ευθύνη. Τώρα, για τη θεματολογία της εικόνας που δίνει τα γράμματα τι να πεις; Μια πάπια με παπιά στην ακροθαλασσιά (!!!), ένα κορίτσι με μια σπανακόπιτα στο χέρι που πάει προς το παπί (!!!), ένα αγόρι που βρίσκει μέσα στην άμμο (!!!) έναν αχινό ,ένα παπί κουρδιστό παιχνίδι που κόβει βόλτες στην άμμο (!!!) κλπ. 
Εδώ δηλαδή "νενίκηνται της φύσεως" οι όροι προκειμένου να καλυφθεί η αδυναμία και η προχειρότητα. Όσο για την εικονογράφηση ... θυμίζω ότι το παλιό λατρεμένο αλφαβητάριο το είχε εικονογραφήσει ο μεγάλος μας ζωγράφος και χαράκτης Κώστας Γραμματόπουλος !!!
Ταύτα και μένω ...

Παρασκευή, 21 Οκτωβρίου 2016

Στα άδυτα μονοπάτια της γνώσης… ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΥΝΑΝΤΟΥΝ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ …

Η ΦΥΣΙΚΗ ΜΑΓΕΥΕΙ

Η ENΩΣΗ   ΕΛΛΗΝΩΝ   ΦΥΣΙΚΩΝ   σε συνεργασία με το ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ
    διοργανώνει  εκδήλωση για αριστούχους μαθητές
στις 16-17-18 Δεκεμβρίου  2016

 ΟΙ  ΜΑΘΗΤΕΣ  ΣΥΝΑΝΤΟΥΝ  ΤΗ  ΦΥΣΙΚΗ          
…..….Στα άδυτα μονοπάτια της γνώσης………….!!!!

 H   Ένωση Ελλήνων Φυσικών συνεχίζοντας τις προσπάθειες των τελευταίων ετών, διοργανώνει για όγδοη συνεχή χρονιά την πρωτότυπη και ξεχωριστή συνάντηση αριστούχων μαθητών Α΄,  Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου και Α΄, Β΄ και Γ΄  Λυκείου του σχολικού έτους 2015-2016  στις  16-17-18 Δεκεμβρίου  2016   στο ΤΕΙ Αθήνας στο Αιγάλεω (πλησίον Λεωφόρου Αθηνών).
Σκοπός: Οι συμμετέχοντες μαθητές σε αυτή την πρωτότυπη  και δημιουργική συνάντηση θα έχουν την ευκαιρία να έρθουν σε άμεση επαφή τους με Διακεκριμένους  Πανεπιστημιακούς Δασκάλους και να γνωρίσουν όλες τις εξέλίξεις της Σύγχρονης Φυσικής.
Στόχοι: Να εισαχθούν οι μαθητές στην σύγχρονη επιστημονική γνώση και μέθοδο, να κατανοήσουν σε βάθος θέματα Σύγχρονης Φυσικής, να αποσαφηνίσουν τις έννοιες που  τα συγκροτούν και να αποκτήσουν  κριτική και συνδυαστική σκέψη.
Προϋποθέσεις συμμετοχής: Βαθμός ελέγχου μεγαλύτερος από 15 ή καλή κατάταξη στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Φυσικής του έτους 2016.
Δηλώσεις συμμετοχής έως 15 Δεκεμβρίου 2016. Πρέπει να αποστείλετε την αίτηση σας, στην οποία θα πρέπει να φαίνεται και ο αριθμός του καταθετηρίου και η βαθμολογία της προηγούμενης τάξης,  με e-mail στο eef.athens@gmail.com υπόψιν κας Γεώργα. 

Ta σχολεία θα πρέπει να στείλουν λίστα με τους μαθητές που θα συμμετάσχουν (Oνοματεπώνυμο, Βαθμολογία,Τάξη).

Kόστος συμμετοχής: 80 ευρώ για μαθητές επαρχίας (διαμονή για δύο διανυκτερεύσεις, χυμοί-αναψυκτικά, δύο γεύματα, βεβαίωση παρακολούθησης, έντυπο υλικό)
20 ευρώ για μαθητές Αθήνας (Χυμοί- αναψυκτικά, ένα γεύμα, βεβαίωση παρακολούθησης, έντυπο υλικό)   

Μπορείτε να προβείτε σε κατάθεση στον ακόλουθο λογαριασμό της Ε.Ε.Φ στην τράπεζα Εurobank: 0026.0327.40.0200253706 - IBAN λογαριασμού: GR2402603270000400200253706 
και στη συνέχεια να αποστείλετε το καταθετήριο με e-mail στο eef.athens@gmail.com  
                  
ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ  ΕΝΟΤΗΤΕΣ:ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
                                            ΚΟΣΜΟΛΟΓΙΑ - ΑΣΤΡΟΦΥΣΙΚΗ                                                                                                      ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ  ΥΛΙΚΩΝ,                                                                                                              ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ                                                                                                    
                                            ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
                                            ΚΒΑΝΤΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ - ΣΧΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
                                            ΗΛΕΚΤΡΟΜΑΓΝΗΤΙΣΜΟΣ
       ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ – ΙΔΕΕΣ



ΠΡΟΣΚΕΚΛΗΜΕΝΟΙ  ΟΜΙΛΗΤΕΣ:
Αθανασάκης Αρτέμης, Δρ Φ.Ε., Συγγραφέας
Αργύρη Παναγιώτα, Δρ Φ.Ε.
Αντωνιάδου Ελένη, Δρ Φ.Ε., Ερευνήτρια ΝASA
Αλεξόπουλος Άγγελος, Tμήμα Εκπαίδευσης CERN
Αποστόλου Αντώνιος, Δρ Φ.Ε., Κολλέγιο Ανατόλια
Aραβαντινός Αθανάσιος, Καθηγητής ΤΕΙ Αθηνών
Αναγνώστου Γεώργιος, Ερευνητής ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος
Βουρλιάς Κώστας, Δρ Φ.Ε.
Βαβουγυιός Διονύσιος, Καθηγητής Παν/μίου Θεσσαλίας
Βεκίνης Γεώργιος, Ερευνητής ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος
Βαρβαρίγου Θεοδώρα, Καθηγήτρια ΕΜΠ
Γαργανουράκης Βασίλειος, Πρόεδρος ΠΑΝΕΚΦΕ
Γραμματικάκης Γιώργος, Ομ. Καθηγητής Παν/μιου  Κρήτης, Ευρωβουλευτής
Γκανάτσιος Στέργιος, Καθηγητής ΤΕΙ Κοζάνης
Γάτσιος Ιωάννης, Φυσικός, τ. υπεύθυνος ΕΚΦΕ Νέας Σμύρνης
Γεραλής Θεόδωρος, Ερευνητής ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος
Γιαννακόπουλος Κωνσταντίνος, Ερευνητής ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος
Δανέζης  Μάνος, Επ. Καθηγητής Τμ. Φυσικής ΕΚΠΑ
Δικαιουλάκος Βασίλειος, Δρ Φ.Ε.
Ευταξίας Κωνσταντίνος, Καθηγητής Τμ. Φυσικής ΕΚΠΑ
Ευθυμιόπουλος Χρίστος, Ερευνητής στο Κέντρο Ερευνών της  Ακαδημίας Αθηνών
Ζώκος Κωνσταντίνος, Kαθηγητής Φυσικής
Θεοδοσίου  Στράτος, Αν. Καθηγητής Τμ. Φυσικής ΕΚΠΑ
Ηλιόπουλος Ιωάννης, Καθηγητής Ακαδημίας στη Γαλλία
Καρλέση Θεώνη, M.Sc. Φυσικός Περιβαλλοντολόγος
Κόκκορης Μιχαήλ, Αν. Καθηγητής ΣΕΜΦΕ ΕΜΠ
Κορατζίνoς Μιχαήλ, Διευθυντής  Ερευνών στο CERN
Κοντόπουλος Ιωάννης, Ερευνητής στο κέντρο Ερευνών στην Ακαδημία Αθηνών
Kάβουρας Μαρίνος, Καθηγητής, Κοσμήτορας ΕΜΠ
Καλαχάνης Κωνσταντίνος, Δρ Φιλοσοφίας ΕΚΠΑ
Κωνσταντούδης Βασίλης, Δρ Φυσικός ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος
Κριμιζής Σταμάτης, Ακαδημαϊκός, Διευθυντής Ερευνών NASA
Κιτσινέλης Σπύρος, Δρ Βιολογίας, Στέλεχος Science View
Kaζάνας Κωνσταντίνος, Καθηγητής, Ερευνητής NASA
Κόρας Ανδρέας, Δρ Φ.Ε.
Κυριακός Δημήτριος, Στέλεχος ΙΕΚ ,Πρόεδρος Ε.Π.Ε, M.Sc. Πληροφορικής
Κωστόπουλος Βασίλειος, Δρ Φ.Ε. Μετεωρολόγος
Λαγού Μαρία, Δασκάλα Φυσικής
Λαζούδης Άγγελος, Δρ Φ.Ε. - Εκπαιδευτήρια  Ελληνογερμανική Αγωγή
Λούβαρης Εμμανουήλ, Πρόεδρος ΕΚΥΠ
Λυριτζής Ιωάννης, Καθηγητής Παν/μίου Αιγαίου
Μακροπούλου Μυρσίνη, Καθηγήτρια ΕΜΠ
Μακρόπουλος Κων/νος, Ομ. Καθηγητής ΕΚΠΑ
Μάνθος Ιωάννης, Υπ. Δρ  Αστροσωματιδιακής Φυσικής - Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Moυσάς Ξενοφών, Καθηγητής Τμ. Φυσικής ΕΚΠΑ
Μούσδης Γεώργιος, Ερευνητής - Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών
Νομικός Σπυρίδων, Καθηγητής ΤΕΙ Αθήνας
Νάκος Δημήτρης, Υπεύθυνος ΕΚΦΕ Θεσσαλίας
Νιάρχος Παναγιώτης, Καθηγητής Τμ. Φυσικής ΕΚΠΑ
Νιάρχος Δημήτριος, Διευθυντής Ερευνών ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος
Ορφανάκης Στέλιος, Μ.Sc. Φ.Ε.
Παρθένιος Ιωάννης, Ερευνητής ΙΤΕ/ΙΕΧΜΗ
Πράντζος Νικόλαος, Διευθυντής Ερευνών CNRS
Πετρόπουλος Μιχάλης, Φυσικός, Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών ΕΑΠ
Πρέκα Παναγιώτα, Επ. Καθηγήτρια Τμ. Φυσικής ΕΚΠΑ
Σαρρηγιάννης Αντώνιος, Φυσικός, Συγγραφέας
Σεραφεντινίδης Αλέξανδρος, Καθηγητής ΕΜΠ
Σιμόπουλος Διονύσιος, Eπιτ. Διευθυντής  Ευγενιδείου  Πλανηταρίου
Σμυρναίου Ζαχαρούλα, Επ. Καθηγήτρια Τμ. ΦΠΨ ΕΚΠΑ
Σομολακίδης Ιωάννης, Διευθυντής - Διερευνητική Μάθηση
Σούκουλης Κώστας, Καθηγητής ΙΟWA
Σκορδούλης Κωνσταντίνος, Πρόεδρος ΠΤΔΕ ΕΚΠΑ
Σκουλάτος Μάρκος, Ερευνητής - Γερμανία
Σολδάτος Ιωάννης, Δρ ΕΜΠ
Σπυρίδης Χαράλαμπος, Ομ. Καθηγητής ΕΚΠΑ
Σωτηρίου Σοφοκλής, Δρ Φυσικής, Ερευνητής - Εκπαιδευτήρια Ελληνογερμανκή Αγωγή

Σωτηρίου Μενέλαος, Μαθηματικός, Γενικός Γραμματέας Science View

Τανός Ηλίας, M.Sc.  Φ.Ε.
Τσιτομενέας Στέφανος, Β΄ Αντιπρόεδρος της Ε.Ε.Φ, Ομ. Καθηγητής ΑΕΙ Πειραιά ΤΤ
Τριμπέρης Γεώργιος, Καθηγητής Τμ. Φυσικής ΕΚΠΑ
Τσελές Δημήτριος, Καθηγητής ΑΕΙ ΠΕΙΡΑΙΑ  ΤΤ
Τσεσμελής Μανώλης, Διευθυντής CERN
Φλόκα Ελένη, Αν. Καθηγήτρια Τμ. Φυσικής ΕΚΠΑ
Φανουράκης Γεώργιος, Διευθυντής ΕΚΕΦΕ Δημόκριτος
Χαλκιά Κρυσταλλία, Καθηγήτρια ΠΤΔΕ ΕΚΠΑ
Χάτζιος Παναγιώτης, Κύριος  Ερευνητής ΙΑΑΔΕΤ/ΕΑΑ
Χριστακόπουλος Ιωάννης, Δάσκαλος Φυσικής
Xιωτίνης Νικήτας, Καθηγητής ΤΕΙ Αθηνών

ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ:

Ομάδες Μαθητών που διακρίθηκαν στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Φυσικής 2016 και στα Θερινά Σχολεία  2016 της Ε.Ε.Φ. (Τα ονόματα και οι τίτλοι των εισηγήσεων τους θα ανακοινωθούν σύντομα).
    
Συνάδελφοι και 40 ομάδες μαθητών σχολείων της Αττικής και της Περιφέρειας σε Πειραματικές Δραστηριότητες (τα ονόματα θα ανακοινωθούν τέλος Οκτωβρίου).

ΓΙΝΕ ΚΙ ΕΣΥ ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ...

ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ

Θέματα που μπορούν να επιλεγούν προς εισήγηση:
·        Είναι τα μικρότερα σωματίδια που γνωρίζουμε στα αλήθεια στοιχειώδη;
·        Ποια είναι η προέλευση της μάζας;
·        Πού χάθηκε η αντιύλη;
·        Γιατί η βαρύτητα είναι τόσο αδύναμη σε σχέση με τις άλλες δυνάμεις;
·        Γιατί υπάρχουν τρεις οικογένειες σωματιδίων;
·        Πού χρησιμοποιούνται τα υπεραγώγιμα υλικά;
·        Πώς διαδίδονται τα ηλεκτρομαγνητικά κύματα στο γήινο περιβάλλον;
·        Πώς θα εμποδίσουμε την υπερθέρμανση του πλανήτη;
·        Θέμα της επιλογής των μαθητών

Θα βραβευθούν οι 5 καλύτερες παρουσιάσεις!
ΜΟΡΦΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΚΑΙ ΔΩΡΑ:

Η παρουσίαση μπορεί να είναι σε μορφή παράστασης, εργασίας με χρήση εποπτικών μέσων, έργο εικαστικής, έκθεση φωτογραφίας, λογοτεχνικό κείμενο.

Τα δώρα περιλαμβάνουν επίσκεψη σε ερευνητικά κέντρα, δωρεάν συμμετοχή στα θερινά σχολεία της ΕΕΦ, δωρεάν συμμετοχή σε μαθητικές συναντήσεις, δωρεάν συνδρομή στο περιοδικό της ΕΕΦ.

        
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ - ΕΓΓΡΑΦΕΣ

Πολυχρνάτος Κώστας: 10-14:00, 2103635701

Γεώργα Αναστασία : 15:00-19:00, 2103635701
  
 Υπεύθυνος Διοργάνωσης: Φιλντίσης Παναγιώτης


ΑΙΤΗΣΗ  ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ  ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ
ΕΠΩΝΥΜΟ………………………………………………………………………………………………..
ΟΝΟΜΑ………………………………………………………………………………………………………
ΤΗΛΕΦΩΝΟ…………………………………………………………………………………………….        
ΤΑΞΗ……………………………………………………………………………………………………….
ΣΧΟΛΕΙΟ………………………………………………………………………………………………
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ………………………………………………… ……………………………………..
ΠΟΛΗ…………………………………………………………… .…………………………………………
  Ε-ΜΑΙL ……………………………………………………………………………………………………
 ΒΑΘΜΟΣ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ……………………………………………………………………..
ΑΡΙΘΜΟΣ ΚΑΤΑΘΕΤΗΡΙΟΥ ΤΡΑΠΕΖΗΣ / ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ
……………………………………………………………………………