~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
.....................Σελίδα για την εκπαίδευση, την παιδεία, τον πολιτισμό, την λαογραφία............
..................................................................................."Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Με τον όρο παιδεία εννοούμε την απασχόληση με το παιδί και κυρίως την παιδαγωγική ενέργεια την οποία καταβάλλει η οικογένεια και η πολιτεία για την ανατροφή , την εκπαίδευση και τη μόρφωση του παιδιού. Στη φράση εγκύκλια παιδεία η λέξη παιδεία χρησιμοποιείται με την εξής σημασία: «Ο κύκλος των γνώσεων και των δεξιοτήτων, που πρέπει να δίνονται και να καλλιεργούνται με τη διδασκαλία και συνεπώς να αποτελούν το αντικείμενο της παιδείας».

Σύμφωνα με την κοινωνιολογική προσέγγιση του όρου, "παιδεία" ορίζουμε τη μετάφραση των πολιτιστικών στοιχείων, ώστε να διασφαλίζεται η συνέχεια και η διάρκεια του συστήματος στο πολιτιστικό επίπεδο που έχει επιτευχθεί απ' την προηγούμενη γενιά και ώστε να μην υπάρχει η πιθανότητα παλινδρόμησης σε παλαιότερα στάδια............. Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο».

Αδαμάντιος Κοραής (1748 – 1833)

γιατρός και φιλόλογος, από τους πρωτεργάτες του νεοελληνικού διαφωτισμού.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Θέματα παιδείας

Δευτέρα, 31 Οκτωβρίου 2016

Φιλόλογοι: Προσλήφθηκε μόλις το 2,7% όσων έκαναν αιτήσεις!

Τραγική η θέση των αδιόριστων εκπαιδευτικών

adioristoi.jpg

Από διαμαρτυρία αδιόριστων εκπαιδευτικών έξω 
από το υπουργείο Παιδείας | EUROKINISSI-ΒΑΙΟΣ ΧΑΣΙΑΛΗΣ
 (*)

Φιλόλογοι: Προσλήφθηκε μόλις το 2,7% όσων έκαναν αιτήσεις!

Τη νέα σχολική χρονιά, σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας, 92.850 εκπαιδευτικοί κατέθεσαν τις αιτήσεις τους για εργασία ως αναπληρωτές ή ως ωρομίσθιοι.
Όσον αφορά τον αριθμό των αιτήσεων και τις ειδικότητες, πενταψήφιο αριθμό αιτήσεων είχαμε για τους φιλολόγους (22.443), τους δασκάλους (13.450) και τους νηπιαγωγούς (11.123).
Παράλληλα 7.274 εκπαιδευτικοί ξένων γλωσσών έκαναν αίτηση. Συγκεκριμένα έγιναν 3.807 αιτήσεις εκπαιδευτικών Αγγλικής ΠΕ06.00, 1708 αιτήσεις εκπαιδευτικών Γαλλικής ΠΕ05.00, 1301 αιτήσεις εκπαιδευτικών Γερμανικής ΠΕ07.00, 329 αιτήσεις εκπαιδευτικών Ιταλικής ΠΕ34.00 και 129 αιτήσεις ΠΕ40.00 εκπαιδευτικών Ισπανικής.
Για να υπάρχει μια εικόνα της αναλογίας αιτήσεων – προσλήψεων ας δούμε τι συμβαίνει στο θέμα αυτό για παράδειγμα με την πολυπληθέστερη ειδικότητα, τους φιλόλογους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου, οι αιτήσεις τους φέτος έφθασαν τις 22.443 έναντι των 20.765 το σχολικό έτος που πέρασε. Είχαμε 1678 νέες αιτήσεις σε μια ειδικότητα όπου οι προσλήψεις έφθασαν πέρσι σε 830 περίπου, δηλαδή, περίπου 20.000 δεν εργάστηκαν ως αναπληρωτές.
Τη νέα σχολική χρονιά μόλις το 2,7% των φιλολόγων που βρίσκονται στους πίνακες αναπληρωτών έχουν προσληφθεί ως αναπληρωτές καθώς έχουμε μείωση των ωρών των φιλολογικών μαθημάτων στο ωρολόγιο πρόγραμμα.
 
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι οι φιλόλογοι χωρίς προϋπηρεσία έχουν μέσο όρο ηλικίας τα 30 έτη, ενώ οι φιλόλογοι με προϋπηρεσία-αναπληρωτές πλησιάζουν τα 40!
Η κατάσταση στον κλάδο των φιλολόγων είναι τραγική, οι προσλήψεις είναι ελάχιστες, ενώ κάθε χρόνο αποφοιτούν περισσότεροι από 2.000 φιλόλογοι.
Φέτος έχουμε μέχρι τώρα τις ακόλουθες προσλήψεις:
• 583 προσλήψεις στα Γενικά Σχολεία
• 3 προσλήψεις σε Εκκλησιαστικά Σχολεία
• 10 προσλήψεις σε Δομές Προσφύγων
• 3 στην Αυλώνα
 
Συνολικά έχουμε 599 προσλήψεις αναπληρωτών φιλολόγων, δηλαδή περίπου μόλις το 2,7% όσων έκαναν αίτηση!

Ο «κόφτης» και η κάλυψη των κενών

Υπενθυμίζουμε ότι την περσινή χρονιά οι συνολικές προσλήψεις, στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και στην Ειδική Αγωγή, ανήλθαν σε περίπου 22.000.
Επίσης το σχολικό έτος 2015/16 ολοκληρώθηκε με περίπου 3.000 κενά. Αν προσθέσουμε και τους 1500 εκπαιδευτικούς που συνταξιοδοτήθηκαν φέτος ο αριθμός των κενών ανέρχονται σε περίπου 27.000.
Ο «κόφτης» όμως του Υπουργείου με τις παρεμβάσεις στα ωρολόγια προγράμματα στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια  εκπαίδευση «εξοικονόμησε» πάνω από 7-8.000 εκπαιδευτικούς, νηπιαγωγούς, δασκάλους και καθηγητές.
Σε αυτές τις παρεμβάσεις, που έγιναν με την κάλυψη «χάρτινων» παιδαγωγικών διακηρύξεων, βασίζεται το Υπουργείο Παιδείας και υπόσχεται ότι με περίπου 20.000 αναπληρωτές και ωρομίσθιους θα καλύψει όλα τα κενά.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Πάνω από 50.000 αδιόριστοι εκπαιδευτικοί με την αίτηση στο χέρι

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου