.....................Σελίδα για την εκπαίδευση, την παιδεία, τον πολιτισμό, την λαογραφία............
..................................................................................."Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Με τον όρο παιδεία εννοούμε την απασχόληση με το παιδί και κυρίως την παιδαγωγική ενέργεια την οποία καταβάλλει η οικογένεια και η πολιτεία για την ανατροφή , την εκπαίδευση και τη μόρφωση του παιδιού. Στη φράση εγκύκλια παιδεία η λέξη παιδεία χρησιμοποιείται με την εξής σημασία: «Ο κύκλος των γνώσεων και των δεξιοτήτων, που πρέπει να δίνονται και να καλλιεργούνται με τη διδασκαλία και συνεπώς να αποτελούν το αντικείμενο της παιδείας».

Σύμφωνα με την κοινωνιολογική προσέγγιση του όρου, "παιδεία" ορίζουμε τη μετάφραση των πολιτιστικών στοιχείων, ώστε να διασφαλίζεται η συνέχεια και η διάρκεια του συστήματος στο πολιτιστικό επίπεδο που έχει επιτευχθεί απ' την προηγούμενη γενιά και ώστε να μην υπάρχει η πιθανότητα παλινδρόμησης σε παλαιότερα στάδια............. Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο».

Αδαμάντιος Κοραής (1748 – 1833)

γιατρός και φιλόλογος, από τους πρωτεργάτες του νεοελληνικού διαφωτισμού.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Σάββατο 22 Οκτωβρίου 2016

ΜΑΘΕ, ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ, ΓΡΑΜΜΑΤΑ !!!


Το παλιό αλφαβητάριο ακολουθούσε ΟΛΑ τα παιδαγωγικά , διδακτικά και ψυχολογικά αξιώματα διδάσκοντας τα γράμματα στα παιδάκια της πρώτης δημοτικού. Έτσι ξεκινούσε με το Ιι , μετά με το Οο, κατόπιν με το Λλ , συνδύαζε ύστερα τα γνωστά : "Λα λα όλα ...Λα λα Λόλα" κ.ο.κ. Αυτήν τη θεμελιακή αρχή ακολουθούσαν ΟΛΑ τα αλφαβητάρια. Το σημερινό, όμως, αλφαβητάριο που διδάσκεται εδώ και κάποια χρόνια "ρίχνει" στο πρώτο κιόλας μάθημα τρία γράμματα (α , ι , π) καθώς και τους συνδυασμούς τους (πα , πι) !!! 


Και μη μου πείτε: "έλα, μωρέ, εύκολα είναι", γιατί εδώ έχουμε να κάνουμε με μικρά παιδιά που πάνε στην Α΄ Δημοτικού για να μάθουν να γράφουν και να διαβάζουν , ανακαλύπτοντας και μαθαίνοντας ένα - ένα τα γραμματάκια, αποκρυπτογραφώντας τα φωνητικά και σημειολογικά τους σύμβολα, καθώς και τον τρόπο που αυτά συνδυάζονται και δίνουν πρώτα τις φωνούλες (συλλαβές) και ύστερα τις λέξεις . Αυτό που φαίνεται σ' εμάς "εύκολο", για τα παιδάκια είναι μια δύσκολη και σύνθετη διαδικασία που πρέπει να την προσεγγίζουμε με γνώση, σεβασμό κι ευθύνη. Τώρα, για τη θεματολογία της εικόνας που δίνει τα γράμματα τι να πεις; Μια πάπια με παπιά στην ακροθαλασσιά (!!!), ένα κορίτσι με μια σπανακόπιτα στο χέρι που πάει προς το παπί (!!!), ένα αγόρι που βρίσκει μέσα στην άμμο (!!!) έναν αχινό ,ένα παπί κουρδιστό παιχνίδι που κόβει βόλτες στην άμμο (!!!) κλπ. 
Εδώ δηλαδή "νενίκηνται της φύσεως" οι όροι προκειμένου να καλυφθεί η αδυναμία και η προχειρότητα. Όσο για την εικονογράφηση ... θυμίζω ότι το παλιό λατρεμένο αλφαβητάριο το είχε εικονογραφήσει ο μεγάλος μας ζωγράφος και χαράκτης Κώστας Γραμματόπουλος !!!
Ταύτα και μένω ...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Τελευταίες Ειδήσεις