.....................Σελίδα για την εκπαίδευση, την παιδεία, τον πολιτισμό, την λαογραφία............
..................................................................................."Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Με τον όρο παιδεία εννοούμε την απασχόληση με το παιδί και κυρίως την παιδαγωγική ενέργεια την οποία καταβάλλει η οικογένεια και η πολιτεία για την ανατροφή , την εκπαίδευση και τη μόρφωση του παιδιού. Στη φράση εγκύκλια παιδεία η λέξη παιδεία χρησιμοποιείται με την εξής σημασία: «Ο κύκλος των γνώσεων και των δεξιοτήτων, που πρέπει να δίνονται και να καλλιεργούνται με τη διδασκαλία και συνεπώς να αποτελούν το αντικείμενο της παιδείας».

Σύμφωνα με την κοινωνιολογική προσέγγιση του όρου, "παιδεία" ορίζουμε τη μετάφραση των πολιτιστικών στοιχείων, ώστε να διασφαλίζεται η συνέχεια και η διάρκεια του συστήματος στο πολιτιστικό επίπεδο που έχει επιτευχθεί απ' την προηγούμενη γενιά και ώστε να μην υπάρχει η πιθανότητα παλινδρόμησης σε παλαιότερα στάδια............. Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο».

Αδαμάντιος Κοραής (1748 – 1833)

γιατρός και φιλόλογος, από τους πρωτεργάτες του νεοελληνικού διαφωτισμού.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Πέμπτη 17 Μαρτίου 2016

Σχολικό κολατσιό για «κάλυψη»



 
Η 1η Πέμπτη του Μάρτη  έχει καθιερωθεί ως Διεθνής Ημέρα Σχολικών Γευμάτων (International School Meals Day), να λοιπόν μια ευκαιρία να μιλήσουμε για τακτικές και χειρισμούς για την καλύτερη διατροφή του παιδιού στο σχολείο.

Σκεφτείτε πρώτα αυτό:
αν το παιδί πάρει μαζί του 1 φρούτο και 1 λαχανικό στο σχολείο, τότε έχει ήδη καλύψει το 40% των ημερησίων αναγκών σε φρούτα και λαχανικά, το 50% των αναγκών σε φυτ. ίνες, το 50% των αναγκών σε βιταμίνη C (ανάλογα με τις επιλογές σας). Αν προστεθεί και 1 μερίδα γαλακτοκομικού, τότε καλύπτει πάνω από το 40% των αναγκών σε ασβέστιο.

Επομένως, ιδιαίτερα για τα παιδιά νηπιαγωγείου και δημοτικού που δεν υπάρχουν κυλικεία, έχετε την ευκαιρία να φτιάχνετε ένα λαχταριστό και υγιεινό κολατσιό για το παιδί.
Φτιάχνοντας το lunch box (δοχείο φαγητού) του παιδιού:
Α. να ανοίγει εύκολα το lunch box και η συσκευασία που έχετε τα τρόφιμα, αν τα παιδιά πηγαίνουν νηπιαγωγείο– α’ δημοτικού δείξτε τους στο σπίτι πώς ανοίγουν,
Β. βάλτε ταμπελάκια με το όνομα του παιδιού, να είναι εύκολο να επιστραφεί το box ή η συσκευασία φαγητού,
Γ. πείτε στο παιδί να βοηθήσει στην προετοιμασία ,
Δ. επιλέξτε υγιεινά και θρεπτικά τρόφιμα, φρούτα, αρτοσκευάσματα, λαχανικά, γαλακτοκομικά, αυγό είναι οι επιλογές που θα βοηθήσουν το παιδί να είναι αρκούντως ενεργητικό,
Ε. κάντε το παιδί να είναι υπερήφανο για τις επιλογές φαγητού του, πείτε του ότι είναι “in” το γεύμα που έχει,
Στ. κρατήστε το ενδιαφέρον, πρωτοτυπήστε με ωραίες συσκευασίες, συνοδευτικά, μηνύματα ενθάρρυνσης και αγάπης
 ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΜΠΕΡΤΖΕΛΕΤΟΣ
Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc, MΕd
Μέλος Ομάδας Ειδικών Αθλητικής Διατροφής
Μέλος Ομάδας Ειδικών Δημόσιας Υγείας
Γρηγορίου Ε’ 29, Τρίπολη
τηλ: 2710 232364
e-mail: bertzeletos@gmail.com
site: www.bertzeletos.gr

blog:nutripolitics.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Τελευταίες Ειδήσεις