.....................Σελίδα για την εκπαίδευση, την παιδεία, τον πολιτισμό, την λαογραφία............
..................................................................................."Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Με τον όρο παιδεία εννοούμε την απασχόληση με το παιδί και κυρίως την παιδαγωγική ενέργεια την οποία καταβάλλει η οικογένεια και η πολιτεία για την ανατροφή , την εκπαίδευση και τη μόρφωση του παιδιού. Στη φράση εγκύκλια παιδεία η λέξη παιδεία χρησιμοποιείται με την εξής σημασία: «Ο κύκλος των γνώσεων και των δεξιοτήτων, που πρέπει να δίνονται και να καλλιεργούνται με τη διδασκαλία και συνεπώς να αποτελούν το αντικείμενο της παιδείας».

Σύμφωνα με την κοινωνιολογική προσέγγιση του όρου, "παιδεία" ορίζουμε τη μετάφραση των πολιτιστικών στοιχείων, ώστε να διασφαλίζεται η συνέχεια και η διάρκεια του συστήματος στο πολιτιστικό επίπεδο που έχει επιτευχθεί απ' την προηγούμενη γενιά και ώστε να μην υπάρχει η πιθανότητα παλινδρόμησης σε παλαιότερα στάδια............. Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο».

Αδαμάντιος Κοραής (1748 – 1833)

γιατρός και φιλόλογος, από τους πρωτεργάτες του νεοελληνικού διαφωτισμού.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2015

Στον εξωπραγματικό αριθμό των 20.000 φτάνουν οι χαμένες ώρες μαθήματος στα σχολεία του νομού Ρεθύμνου λόγω των τεράστιων ελλείψεων εκπαιδευτικών

20.000 χαμένες διδακτικές ώρες μετράει το Ρέθυμνο!

kinitopoiiseis_sxoleia_rethimno.jpg

Κινητοποιήσεις στοι Ρέθυμνο για τις ελλείψεις στα σχολείαΧθες πραγματοποιήθηκε διαμαρτυρία-περιοδεία της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου στα χωριά της ενδοχώρας του νομού, όπου παρατηρούνται και τα μεγαλύτερα προβλήματα
Στον εξωπραγματικό αριθμό των 20.000 φτάνουν οι χαμένες ώρες μαθήματος στα σχολεία του νομού Ρεθύμνου λόγω των τεράστιων ελλείψεων εκπαιδευτικών, σχεδόν ενάμιση μήνα μετά την έναρξη του σχολικού έτους.
Χθες πραγματοποιήθηκε διαμαρτυρία-περιοδεία της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου με σύνθημα «καμία άλλη διδακτική ώρα χαμένη» στα χωριά της ενδοχώρας του νομού, όπου παρατηρούνται και τα μεγαλύτερα προβλήματα.
Η κινητοποίηση ξεκίνησε από το Ρέθυμνο, όπου εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές επιβιβάστηκαν σε λεωφορεία και ξεκίνησαν με διαφορετικά δρομολόγια περιοδεία στα σχολεία του νομού, καταλήγοντας στα Ανώγεια όπου πραγματοποιήθηκε ευρεία ανοιχτή σύσκεψη στο προαύλιο του Γυμνασίου-Λυκείου που παραμένει για έβδομη μέρα υπό κατάληψη.
Οπως εξηγεί στην «Εφ.Συν.» η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου, Δέσποινα Νικολάου, τα κενά είναι για πρώτη φορά τόσο πολλά, ενώ έχει ήδη χαθεί σημαντικό μέρος της διδακτικής ύλης σε βασικά μαθήματα, η οποία δεν πρόκειται να αναπληρωθεί. «Αθροιστικά, οι χαμένες ώρες ξεπερνούν τις 20 χιλιάδες για τα σχολεία του Ρεθύμνου και ενώ ήδη βρισκόμαστε στην έκτη εβδομάδα διδασκαλίας, σε πολλά μαθήματα τα παιδιά δεν έχουν διδαχτεί ούτε μία ώρα».

Μαθήματα κατεύθυνσης

«Οι περισσότερες ώρες αφορούν και μαθήματα κατεύθυνσης, στα οποία τα παιδιά θα κληθούν σε 7 μήνες να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις», λέει ο διευθυντής του Γενικού Λυκείου Περάματος, Βαγγέλης Βασσάλος.
Καταμετρώντας τα κενά στο σχολείο του αυτή τη στιγμή λέει στην «Εφ.Συν.» πως χάνονται 75 ώρες μαθήματος κάθε εβδομάδα, αφού στο σχολείο δεν έχουν φτάσει ακόμα μαθηματικός, φυσικός, χημικός, βιολόγος και καθηγητής οικονομικών.
«Δεν μπορώ πλέον να εγγυηθώ στα 180 παιδιά του σχολείου μου ότι μπορούμε να τους παρέχουμε ισότιμη εκπαίδευση», ομολογεί ο ίδιος. Παρόμοια εικόνα περιγράφει για το σχολείο του και ο διευθυντής του συστεγαζόμενου Γυμνασίου Περάματος, Μιχάλης Φωτάκης, όπου οι χαμένες ώρες ανά εβδομάδα φτάνουν τις... 109.
Τα συνολικά στοιχεία για τις χαμένες ώρες επιβεβαιώνει στην «Εφ.Συν.» και ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του νομού Ρεθύμνου, Ανδρέας Ταξάκης, ο οποίος μας παρέδωσε αναλυτική λίστα με τις χαμένες ώρες ανά σχολείο του νομού (και μάλιστα μετά την έλευση της πρώτης φουρνιάς αναπληρωτών).
Η αναλυτική λίστα ανά σχολείο. Το αρνητικό πρόσημο επικρατεί σχεδόν παντού | 
Το συνολικό άθροισμα των χαμένων ωρών αγγίζει τις 1.825 ώρες ανά εβδομάδα, ενώ τα κενά σε καθηγητές της δευτεροβάθμιας φτάνουν τα 143 (61 γενικής παιδείας, 71 στην παράλληλη στήριξη, 8 στα τμήματα ένταξης και 3 στην επαγγελματική εκπαίδευση).
Υποσχέσεις για άμεση κάλυψη μεγάλου μέρους των κενών έδωσε ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης Κρήτης, Γιώργος Τερζάκης, ο οποίος έδωσε το «παρών» στην ανοιχτή συνέλευση καθηγητών, μαθητών και γονέων στο προαύλιο του σχολείου των Ανωγείων.
Οπως είπε ο κ. Τερζάκης, μέσα στην τρέχουσα εβδομάδα θα γίνει το τρίτο κύμα προσλήψεων αναπληρωτών, μεγάλο μέρος των οποίων θα προωθηθεί στην Κρήτη και ειδικά στα απομακρυσμένα σχολεία.
Οπως όμως και ο ίδιος παραδέχτηκε συνομιλώντας με γονείς και εκπαιδευτικούς, η εικόνα που παρουσιάζει η εκπαίδευση αυτή τη στιγμή στο νησί, ενάμιση μήνα μετά την έναρξη του σχολικού έτους, είναι πάρα πολύ κακή, ενώ ζήτησε τη συνεργασία εκπαιδευτικών και μαθητών για να καλυφθεί όσο δυνατόν γρηγορότερα η χαμένη διδακτική ύλη.
Πάντως για άνισες συνθήκες και όρους συμμετοχής στις πανελλαδικές εξετάσεις κάνουν λόγο οι ίδιοι οι μαθητές. «Επειτα από 6 εβδομάδες δεν έχουμε διδαχτεί τίποτα σε βασικά μαθήματα στα οποία θα εξεταστούμε το καλοκαίρι. Προφανώς είμαστε σε μειονεκτική θέση σε σχέση με τους συμμαθητές μας σε αστικά κέντρα.
Το φροντιστήριο έχει υποκαταστήσει πλήρως το σχολείο, ενώ δυστυχώς υπάρχουν παιδιά που δεν μπορούν ούτε στο φροντιστήριο να πάνε και συνεπώς βρίσκονται στο μηδέν. Είναι τουλάχιστον αδικία εις βάρος μας», λέει στην «Εφ.Συν.» ο Στέφανος Κλάδος, πρόεδρος του δεκαπενταμελούς του Λυκείου Περάματος.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Τελευταίες Ειδήσεις