.....................Σελίδα για την εκπαίδευση, την παιδεία, τον πολιτισμό, την λαογραφία............
..................................................................................."Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Με τον όρο παιδεία εννοούμε την απασχόληση με το παιδί και κυρίως την παιδαγωγική ενέργεια την οποία καταβάλλει η οικογένεια και η πολιτεία για την ανατροφή , την εκπαίδευση και τη μόρφωση του παιδιού. Στη φράση εγκύκλια παιδεία η λέξη παιδεία χρησιμοποιείται με την εξής σημασία: «Ο κύκλος των γνώσεων και των δεξιοτήτων, που πρέπει να δίνονται και να καλλιεργούνται με τη διδασκαλία και συνεπώς να αποτελούν το αντικείμενο της παιδείας».

Σύμφωνα με την κοινωνιολογική προσέγγιση του όρου, "παιδεία" ορίζουμε τη μετάφραση των πολιτιστικών στοιχείων, ώστε να διασφαλίζεται η συνέχεια και η διάρκεια του συστήματος στο πολιτιστικό επίπεδο που έχει επιτευχθεί απ' την προηγούμενη γενιά και ώστε να μην υπάρχει η πιθανότητα παλινδρόμησης σε παλαιότερα στάδια............. Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο».

Αδαμάντιος Κοραής (1748 – 1833)

γιατρός και φιλόλογος, από τους πρωτεργάτες του νεοελληνικού διαφωτισμού.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Τετάρτη 12 Νοεμβρίου 2014

ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ 2014

του Ευστράτιου Παπάνη
Μυτιλήνη
Πόσο μου αρέσει να βλέπω ανθρώπους να εορτάζουν την επέτειο του Πολυτεχνείου, που αν μη τι άλλο είναι σύμβολο αντίδρασης ενάντια στον ολοκληρωτισμό, και κρυφά, σαν καλοί ραγιάδες, να ετοιμάζουν τα χαρτιά τους για εθελοντική εργασία στην εκπαίδευση, για κοινωφελή εργασία, για επιταγές απασχόλησης..
Άλλοι με νύχια και με δόντια προσπαθούν να κρατήσουν τη μονιμότητά τους στο Δημόσιο, γιατί κατά την κρίση τους, τούς χρωστά η ζωή, ενώ στις χιλιάδες των ανέργων δεν οφείλει τίποτα. Και να κατάρες για την αξιολόγηση, να επιχειρήματα γιατί οι αναποτελεσματικοί δεν πρέπει να φύγουν.
Κι όμως, αυτό σημαίνουν οι αγώνες: Να ξεβολεύεσαι, να θυσιάζεις, να χάνεις για να κερδίσει το σύνολο. Πάρτε το ρίσκο, διακινδυνεύστε, επιχειρήστε κάτι δικό σας. Μην συναθροίζεστε στα γραφεία δημάρχων, συμβούλων, κομματικών ακολούθων. Τίποτα. Παρακαλώ κόσμο να τολμήσει, να αφιερώσει εργατοώρες για να πάρει κάποιο πρόγραμμα, να στήσει τη δική του συνεταιριστική επιχείρηση με ευνοϊκούς όρους. Όχι. Νέα παιδιά και προτιμούν τη γνώριμη ασφάλεια του γλειψίματος και την αηδία της ικεσίας. Να παρακολουθήσουν οποιοδήποτε σεμινάριο μπας και πάρουν κανένα πόντο στο κυνήγι της ελαστικής εργασίας.
Και οι μισοί προσδοκούν να αλλάξει η κυβέρνηση, για να λάβουν θέσεις στην τσόχα που θα ξαναμοιράσει με νέα σημαδεμένα χαρτιά την τράπουλα.
Παλιά θεωρούσα πως οι νέοι έχουν δικαίωμα να μετατραπούν σε τιμητές των φοιτητών του Πολυτεχνείου, επειδή αργότερα εξαργύρωσαν την πάλη με ηθικό ξεπεσμό. 

ΟΧΙ ΓΕΝΙΑ ΤΩΝ 300 ΕΥΡΩ..ΟΥΤΕ ΕΣΥ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΤΟΥΣ ΚΡΙΝΕΙΣ. ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΦΥΛΑΕΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΟΥΣ ΠΟΥ ΘΑ ΒΓΟΥΝ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΤΙΣΤΑΘΟΥΝ ΚΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΘΕΣΟΥΝ ΤΑ ΧΑΡΤΙΑ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΔΙΜΗΝΗ ΣΥΜΒΑΣΗ..ΔΥΣΤΥΧΩΣ Η ΜΟΡΙΟΛΑΓΝΕΙΑ ΕΧΕΙ ΠΛΗΞΕΙ ΚΑΙ ΣΑΣ ΠΡΙΝ ΚΑΝ ΜΕΓΑΛΩΣΕΤΕ...


Ευστράτιος Παπάνης
επίκουρος Καθηγητής Παν/μίου Αιγαίου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Τελευταίες Ειδήσεις