~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
.....................Σελίδα για την εκπαίδευση, την παιδεία, τον πολιτισμό, την λαογραφία............
..................................................................................."Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Με τον όρο παιδεία εννοούμε την απασχόληση με το παιδί και κυρίως την παιδαγωγική ενέργεια την οποία καταβάλλει η οικογένεια και η πολιτεία για την ανατροφή , την εκπαίδευση και τη μόρφωση του παιδιού. Στη φράση εγκύκλια παιδεία η λέξη παιδεία χρησιμοποιείται με την εξής σημασία: «Ο κύκλος των γνώσεων και των δεξιοτήτων, που πρέπει να δίνονται και να καλλιεργούνται με τη διδασκαλία και συνεπώς να αποτελούν το αντικείμενο της παιδείας».

Σύμφωνα με την κοινωνιολογική προσέγγιση του όρου, "παιδεία" ορίζουμε τη μετάφραση των πολιτιστικών στοιχείων, ώστε να διασφαλίζεται η συνέχεια και η διάρκεια του συστήματος στο πολιτιστικό επίπεδο που έχει επιτευχθεί απ' την προηγούμενη γενιά και ώστε να μην υπάρχει η πιθανότητα παλινδρόμησης σε παλαιότερα στάδια............. Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο».

Αδαμάντιος Κοραής (1748 – 1833)

γιατρός και φιλόλογος, από τους πρωτεργάτες του νεοελληνικού διαφωτισμού.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Τελευταίες Ειδήσεις

Πέμπτη, 26 Ιουνίου 2014

Bατερλώ για τους μαθητές Α’ Λυκείου. "Κόπηκαν" 4 στους 10!



Βαθμολογικό "βατερλώ" σε μία σειρά βασικών μαθημάτων καταγράφεται στις προαγωγικές εξετάσεις της Α΄ Λυκείου που διεξήχθησαν κατά 50% μέσω της Τράπεζας Θεμάτων, με αποτέλεσμα σε αρκετές περιοχές το ποσοστό των μετεξεταστέων να ανέρχεται στο 40%!

Όπως γράφει το "Έθνος", εξαιτίας του νέου τρόπου υπολογισμού του βαθμού προαγωγής που φέτος αυστηροποιήθηκε και δευτερευόντως λόγω της Τράπεζας Θεμάτων, παρατηρούνται υψηλά ποσοστά μαθητών που θα κληθούν να εξεταστούν και πάλι τον Σεπτέμβρη.
Με τα θέματα να επιλέγονται φέτος για πρώτη φορά από την τράπεζα θεμάτων οι μαθητές δυσκολεύτηκαν ιδιαιτέρως. Μάλιστα όπως δείχνουν τα στοιχεία το 20% αυτών “κόπηκε” στα μαθηματικά.
Υπάρχουν μάλιστα παραδείγματα σχολείων όπως ένα λύκειο στο Περιστέρι όπου κόπηκαν στα μαθηματικά οι 4 στους 10 μαθητές, ενώ σε ένα άλλο λύκειο στην Πετρούπολη το ποσοστό αποτυχίας ήταν 30%.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες πολλοί είναι και οι μαθητές που θα εξεταστούν ξανά τον Σεπτέμβριο σε Γεωμετρία, Φυσική, Χημεία και Αρχαία.
Σύμφωνα με βαθμολογητές σχολείων το μεγάλο αυτό πρόβλημα με την Άλγεβρα προκλήθηκε διότι το 50% των ερωτημάτων επελέγη από την Τράπεζα Θεμάτων.
Για το θέμα, ο υφυπουργός Παιδείας, Αλέξανδρος Δερμεντζόπουλος δήλωσε ότι όσες δυσλειτουργίες προέκυψαν θα αντιμετωπιστούν, αλλά ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει απόφαση να δοθεί ειδική βαθμολογική οδηγία φέτος.
Εν τω μεταξύ, η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών κατήγγειλε πως ιδιωτικό σχολείο της Αθήνας προέβη σε ευθεία παραχάραξη ενδοσχολικών διαδικασιών και συγκεκριμένα της Τράπεζας Θεμάτων για τις εξετάσεις της Α΄ Λυκείου δηλώνοντας πλαστό πρόγραμμα εξετάσεων στο Υπουργείο, ενώ έδιναν άλλο στους μαθητές. Η υπόθεση βρίσκεται ήδη στη δικαιοσύνη.
Για την αποτυχία των μαθητών είχε κάνει λόγο και το μέλος του Δ.Σ της ΟΛΜΕ, κ. Πατίδης, θέμα το οποίο έθιξε και στη συνάντηση της ΟΛΜΕ με τον κ. Λοβέρδο.
Με βάση στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί από σχολεία ανά την Ελλάδα προκύπτει, σύμφωνα με τον κ. Πατίδη, ότι η αποτυχία των μαθητών κυμαίνεται στο 20-25% σε τουλάχιστον ένα μάθημα στα Γενικά Λύκεια, ενώ ακόμα μεγαλύτερη είναι η αποτυχία για τους μαθητές των ΕΠΑΛ αφού σε ορισμένες περιπτώσεις φθάνει το 50%.
Χαρακτηριστικά ο κ. Πατίδης, ανέφερε ότι σε εσπερινό ΕΠΑΛ της Αττικής το 50% των μαθητών βρέθηκε κάτω από τη βάση σε τουλάχιστον ένα μάθημα, γεγονός που θα οδηγήσει τους μαθητές στις επαναληπτικές εξετάσεις του Σεπτεμβρίου, ενώ σε ΕΠΑΛ της Ανατολικής Αττικής ο μέσος όρος των γραπτών εξετάσεων στη Φυσική ήταν 6,7.
Όπως δημοσιεύει το "Βήμα", ο νέος υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος, που παρέλαβε τα δεδομένα αυτά από τον προκάτοχό του Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο, έχει δηλώσει ήδη ότι θα μελετήσει τα στοιχεία πανελλαδικά και αν χρειαστεί μια ειδική οδηγία εφέτος για να μην αδικηθούν οι μαθητές της Α' Λυκείου και να μη θυσιαστούν στον βωμό πολιτικών σκοπιμοτήτων, θα το κάνει (είναι γνωστό ότι η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου είχε δεχτεί εισηγήσεις να μην εφαρμοσθεί ο θεσμός εφέτος αλλά του χρόνου καθώς είχαν υπερβεί τα χρονοδιαγράμματα που τέθηκαν αρχικά, αλλά δεν το δέχτηκε).

___________________
(Με πληροφορίες από "Έθνος", "Βήμα")

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου