~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
.....................Σελίδα για την εκπαίδευση, την παιδεία, τον πολιτισμό, την λαογραφία............
..................................................................................."Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Με τον όρο παιδεία εννοούμε την απασχόληση με το παιδί και κυρίως την παιδαγωγική ενέργεια την οποία καταβάλλει η οικογένεια και η πολιτεία για την ανατροφή , την εκπαίδευση και τη μόρφωση του παιδιού. Στη φράση εγκύκλια παιδεία η λέξη παιδεία χρησιμοποιείται με την εξής σημασία: «Ο κύκλος των γνώσεων και των δεξιοτήτων, που πρέπει να δίνονται και να καλλιεργούνται με τη διδασκαλία και συνεπώς να αποτελούν το αντικείμενο της παιδείας».

Σύμφωνα με την κοινωνιολογική προσέγγιση του όρου, "παιδεία" ορίζουμε τη μετάφραση των πολιτιστικών στοιχείων, ώστε να διασφαλίζεται η συνέχεια και η διάρκεια του συστήματος στο πολιτιστικό επίπεδο που έχει επιτευχθεί απ' την προηγούμενη γενιά και ώστε να μην υπάρχει η πιθανότητα παλινδρόμησης σε παλαιότερα στάδια............. Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο».

Αδαμάντιος Κοραής (1748 – 1833)

γιατρός και φιλόλογος, από τους πρωτεργάτες του νεοελληνικού διαφωτισμού.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Θέματα παιδείας

Πέμπτη, 6 Δεκεμβρίου 2012

ΤΙ ΑΛΛΑΖΕΙ ΣΕ ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ ΚΑΙ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ ΤΩΝ ΕΠΙ ΠΤΥΧΙΩ ΦΟΙΤΗΤΩΝ


Τις νέες διατάξεις για τις μετεγγραφές φοιτητών μεταξύ πανεπιστημίων, αλλά και την μια επιπλέον εξεταστική που θεσμοθετείται για τους φοιτητές επί πτυχίω, περιλαμβάνει το νομοσχέδιο...
του υπουργείου Παιδείας που κατατίθεται σήμερα ή το αργότερο αύριο στη Βουλή.


Στο νομοσχέδιο υπό τον τίτλο «Οργάνωση και Λειτουργία Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις», περιλαμβάνονται διατάξεις για συγκεκριμένες κατηγορίες πρωτοετών φοιτητών αυτής της χρονιάς που θα έχουν την δυνατότητα να μετεγγραφούν το επόμενο εξάμηνο με βάση οικονομικά και κοινωνικά κριτήρια σε αντίστοιχο Τμήμα άλλου Ιδρύματος, προκειμένου να μειώσουν το κόστος διαβίωσής τους.
 Το κριτήριο επιλογής των υποψηφίων θα είναι το ύψος του εισοδήματος της οικογένειας τους, εάν έχουν αδέλφια που φοιτούν ήδη σε ένα τμήμα της ανώτατης εκπαίδευσης και μπορούν να μετεγγραφούν στην ίδια πόλη και σε αντίστοιχου επιστημονικού αντικειμένου τμήμα μ' αυτό που πέρασαν αρχικά. Οι λεπτομέρειες για τις μετεγγραφές θα συμπεριληφθούν σε τροπολογία η οποία θα ενσωματωθεί στο νομοσχέδιο κατά τη συζήτησή του Βουλή.
Παράλληλα καθιερώνεται από εφέτος η έκτακτη εξεταστική, καθώς οι φοιτητές επι πτυχίω θα μπορούν να δώσουν κάποια μαθήματα που «χρωστούν» ώστε εάν το θέλουν να τελειώσουν νωρίτερα και πιο ευέλικτα τις σπουδές τους.
«Από το ακαδημαϊκό έτος 2012-2013 δίνεται η δυνατότητα  στους φοιτητές  που εισάγονται σε Τμήμα των Πανεπιστημίων ή Τ.Ε.Ι. ή στις Ανώτατες εκκλησιαστικές Ακαδημίες, να αναγνωρίσουν μαθήματα τα οποία έχουν διδαχθεί και εξεταστεί επιτυχώς στο Τμήμα προέλευσης τους», αναφέρεται στη σχετική διάταξη του νομοσχεδίου.
Στο ίδιο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται διατάξεις για την υπό κατάργηση βαθμίδα του λέκτορα στα ΑΕΙ. Έτσι όπως αναφέρεται στο νομοσχέδιο «οι λέκτορες με θητεία που υπηρετούν ή έχουν εκλεγεί χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία διορισμού τους κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, ή εκλεγούν μετά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου σε θέσεις για τις οποίες έχει εκδοθεί προκήρυξη, έως τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, μπορούν να ζητήσουν την εξέλιξή τους στη βαθμίδα του επίκουρου καθηγητή μέχρι δύο φορές έως τη λήξη επταετίας από τη δημοσίευση της πράξης διορισμού τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Αν κατά την πρώτη κρίση εκλεγεί άλλος υποψήφιος, λήγει αυτοδικαίως η θητεία τους και αποχωρούν από το ίδρυμα».

Παράλληλα, «επίκουροι με θητεία καθηγητές που έχουν εκλεγεί χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία διορισμού τους κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου ή εκλεγούν μετά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου σε θέσεις για τις οποίες έχει εκδοθεί προκήρυξη, έως τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, διορίζονται για τετραετή θητεία μετά το πέρας της οποίας υποβάλλουν αίτηση για ανανέωση της θητείας τους, μονιμοποίηση στη βαθμίδα τους ή εξέλιξη στην ανώτερη βαθμίδα ύστερα από τη συμπλήρωση τετραετίας από τη δημοσίευση της πράξης διορισμού τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως». «Σε περίπτωση μονιμοποίησής τους, οι θέσεις τους μετατρέπονται αυτοδικαίως σε προσωποπαγείς θέσεις μόνιμων επίκουρων καθηγητών, τις οποίες και καταλαμβάνουν έως την εξέλιξή τους σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου. Σε περίπτωση αρνητικής κρίσης για την ανανέωση ή την εξέλιξη τους και εφόσον δεν έχουν μονιμοποιηθεί κατά τα ανωτέρω αποχωρούν από το ίδρυμα κατά τη λήξη της θητείας τους», αναφέρεται στο κείμενο.
Ακόμη σε άλλη διάταξη αναφέρεται ότι «οι μόνιμοι λέκτορες που υπηρετούν κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου διατηρούν τις θέσεις τους, είτε μέχρι τη με οποιονδήποτε τρόπο αποχώρησή τους από την υπηρεσία, είτε με την εξέλιξή τους στη βαθμίδα του επίκουρου καθηγητή, για την οποία μπορούν να υποβάλλουν αίτηση με τη συμπλήρωση τριετούς υπηρεσίας από τη δημοσίευση της πράξης διορισμού τους στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, οπότε και στις δύο αυτές περιπτώσεις οι θέσεις αυτές καταργούνται».
Για τους καθηγητές των ΑΕΙ αναφέρεται ακόμη στο νομοσχέδιο ότι «οι τελούντες σε αναστολή καθηγητές δύνανται να διατηρούν τα διδακτικά και ερευνητικά καθήκοντά τους αμισθί».

_____________________________________________________
http://fimotro.blogspot.gr/2012/12/blog-post_1423.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου