~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
.....................Σελίδα για την εκπαίδευση, την παιδεία, τον πολιτισμό, την λαογραφία............
..................................................................................."Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Με τον όρο παιδεία εννοούμε την απασχόληση με το παιδί και κυρίως την παιδαγωγική ενέργεια την οποία καταβάλλει η οικογένεια και η πολιτεία για την ανατροφή , την εκπαίδευση και τη μόρφωση του παιδιού. Στη φράση εγκύκλια παιδεία η λέξη παιδεία χρησιμοποιείται με την εξής σημασία: «Ο κύκλος των γνώσεων και των δεξιοτήτων, που πρέπει να δίνονται και να καλλιεργούνται με τη διδασκαλία και συνεπώς να αποτελούν το αντικείμενο της παιδείας».

Σύμφωνα με την κοινωνιολογική προσέγγιση του όρου, "παιδεία" ορίζουμε τη μετάφραση των πολιτιστικών στοιχείων, ώστε να διασφαλίζεται η συνέχεια και η διάρκεια του συστήματος στο πολιτιστικό επίπεδο που έχει επιτευχθεί απ' την προηγούμενη γενιά και ώστε να μην υπάρχει η πιθανότητα παλινδρόμησης σε παλαιότερα στάδια............. Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο».

Αδαμάντιος Κοραής (1748 – 1833)

γιατρός και φιλόλογος, από τους πρωτεργάτες του νεοελληνικού διαφωτισμού.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Θέματα παιδείας

Τετάρτη, 28 Νοεμβρίου 2012

Στοιχεία σοκ για τον υποσιτισμό των μαθητών



Λίγες ώρες μετά την αποκάλυψη ότι μόνο στο κέντρο της Αθήνας υποσιτίζονται 2.000 μαθητές, νέα στοιχεία που φέρνει στη δημοσιότητα ο «Ελεύθερος Τύπος» έρχονται να προστεθούν στη θλιβερή λίστα με τα παιδιά που στερούνται ακόμη και τα απολύτως αναγκαία, βιώνοντας καθημερινά τον εφιάλτη του υποσιτισμού.
Ενδεικτικό της κατάστασης είναι ότι στο Δήμο Αθηναίων διπλασιάστηκαν οι μερίδες φαγητού που δίδονται στα νηπιαγωγεία και στα δημοτικά. Από 253 που δίνονταν σε καθημερινή βάση, πέρυσι στα σχολεία φέτος ξεπερνούν τις 425.
Την ίδια στιγμή 600 επιπλέον αιτήματα για δωρεάν σίτιση παιδιών εκκρεμούν καθώς το Δημοτικό Βρεφοκομείο αδυνατεί προς το παρόν να τα ικανοποιήσει. Σύμφωνα με τα στοιχεία, τα περισσότερα αιτήματα προέρχονται από την 3η Δημοτική Κοινότητα.



Αγγίζουν τα 241 στις περιοχές του Αστεροσκοπείου, των Πετραλώνων, του Μεταξουργείου και του Θησείου. Ακολουθούν ο Κολωνός, η Ακαδημία Πλάτωνος, τα Σεπόλια, τα Πατησιά, η Κυψέλη, οι Αμπελόκηποι και το Πολύγωνο.

Στο πλαίσιο αυτό το υπουργείο Παιδείας συνεργάζεται με το ίδρυμα Νεάρχου σε πρόγραμμα σίτισης το οποίο πέρυσι ξεκίνησε με 7 χιλιάδες παιδιά, ενώ φέτος θα επεκταθεί σε 25 χιλιάδες μαθητές σε 100 σχολεία πανελλαδικά όπου έχουν εντοπιστεί κρούσματα υποσιτισμού. Στον δήμο Αθηναίων και με δεδομένες τις εξαιρετικά δύσκολες οικονομικές συνθήκες που επικρατούν, το Βρεφοκομείο Αθηνών εξασφαλίζει καθημερινά τη σίτιση των παρακάτω πληθυσμών:

Παιδικοί σταθμοί (5.500 μερίδες περίπου).
Κέντρο Υποδοχής και Αλληλεγγύης Δήμου Αθηναίων (το μεσημεριανό γεύμα για 1.200 αστέγους).
Μαθητές σε ολοήμερα δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία Δήμου Αθηναίων (415 μερίδες).
Παιδικός Σταθμός «Οι φίλοι του παιδιού».
Κέντρο Συμπαράστασης και Οικογένειες της ΜΚΟ «Κοινωνική και Εκπαιδευτική Δράση».
«Κιβωτός του Κόσμου», Μη Κερδοσκοπικός Οργανισμός
Ενωση Φιλιππινέζων Μεταναστών Ελλάδος.
Οι τέσσερις τελευταίες δομές, σύμφωνα με την εφημερίδα, λαμβάνουν περίπου 1.000 μερίδες. Δηλαδή, συνολικά, παρέχονται 7.000 παιδικές μερίδες και 1.200 μερίδες ενηλίκων καθημερινά. Τα τρόφιμα καλύπτονται από τις προμήθειες του Δημοτικού Βρεφοκομείου, το φαγητό παρασκευάζεται στα μαγειρεία του από τους εργαζόμενους σε αυτά και διανέμεται καθημερινά από τα οχήματά του στους παιδικούς σταθμούς και στα σχολεία.

(πηγές: e-nikos, Ελεύθερος Τύπος)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου