~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
.........................................................Σελίδα για την εκπαίδευση, την παιδεία, τον πολιτισμό, την λαογραφία............
..................................................................................."Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Με τον όρο παιδεία εννοούμε την απασχόληση με το παιδί και κυρίως την παιδαγωγική ενέργεια την οποία καταβάλλει η οικογένεια και η πολιτεία για την ανατροφή , την εκπαίδευση και τη μόρφωση του παιδιού. Στη φράση εγκύκλια παιδεία η λέξη παιδεία χρησιμοποιείται με την εξής σημασία: «Ο κύκλος των γνώσεων και των δεξιοτήτων, που πρέπει να δίνονται και να καλλιεργούνται με τη διδασκαλία και συνεπώς να αποτελούν το αντικείμενο της παιδείας».

Σύμφωνα με την κοινωνιολογική προσέγγιση του όρου, "παιδεία" ορίζουμε τη μετάφραση των πολιτιστικών στοιχείων, ώστε να διασφαλίζεται η συνέχεια και η διάρκεια του συστήματος στο πολιτιστικό επίπεδο που έχει επιτευχθεί απ' την προηγούμενη γενιά και ώστε να μην υπάρχει η πιθανότητα παλινδρόμησης σε παλαιότερα στάδια............. Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο».

Αδαμάντιος Κοραής (1748 – 1833)

γιατρός και φιλόλογος, από τους πρωτεργάτες του νεοελληνικού διαφωτισμού.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Τρίτη, 20 Νοεμβρίου 2012

Η Εταιρεία Συγγραφέων για τον Χρόνη Μίσσιο


missios250

Σήμερα Τρίτη, 20 Νοεμβρίου, το πρωί, απεβίωσε ο συγγραφέας Χρόνης Μίσσιος, μέλος της Εταιρείας Συγγραφέων και πολύ αγαπητός πεζογράφος στα μεταδικτατορικά χρόνια.

Η νουβέλα του Καλά, εσύ σκοτώθηκες νωρίς...(1985) και τα μυθιστορήματα που ακολούθησαν, Χαμογέλα ρε, τι σου ζητάνε;(1988), Τα κεραμίδια στάζουν (1991), Το κλειδί είναι κάτω από το γεράνι (1996) και Ντομάτα με γεύση μπανάνας (2001), έχουν πολλά αυτοαναφορικά στοιχεία από την διαδρομή της ζωής του και τις μεγάλες περιόδους προσωπικών δοκιμασιών του, καθώς, από τα χρόνια του εμφυλίου και μέχρι την μεταπολίτευση, παρέμεινε για πολλά χρόνια έγκλειστος σε φυλακές και στρατόπεδα συγκεντρώσεως. Αποτυπώνουν όμως παράλληλα με οξύ χιούμορ και εξαιρετική λιτότητα και την διάπλαση της πολιτικής του συνείδησης.
 Η θυμοσοφία του και ο τρόπος με τον οποίο ασκούσε κριτική στα φαινόμενα έκπτωσης της δημόσιας ζωής προέκυψαν από την άμεση τριβή του με τα πολιτικά πράγματα της Ελλάδας από την πλευρά ενός αριστερού που ολοένα και περισσότερο αμφισβητούσε τη δογματική κομματική λογική. Και σ' αυτό τον βοήθησε το ότι έζησε στιγμές οριακές, όπως την πρώιμη εφηβική ένταξή του στην κατοχική αντίσταση, την καταδίκη του σε θάνατο για τη δράση του, την ενεργό συμμετοχή στη Δημοκρατική Νεολαία Λαμπράκη και το ΠΑΜ.
Γεννημένος στην Καβάλα το 1930 έζησε από μικρός στη Θεσσαλονίκη και ήταν φίλος του Μανόλη Αναγνωστάκη. Ήταν παντρεμένος με τη φιλόλογο Ρηνιώ Παπατσαρούχα. Μετά το 1990 πήρε την απόφαση να εγκατασταθεί σ' ένα κτήμα στο Καπανδρίτι της Αττικής, ζώντας εκεί ασκητικά.
Η κηδεία του θα γίνει στο Μικροχώρι Καπανδριτίου, αύριο Τετάρτη, στις 2 το μεσημέρι. Η Εταιρεία Συγγραφέων εκφράζει τόσο στη σύζυγό του όσο και στους άλλους οικείους του τα πιο θερμά της συλλυπητήρια.
 καλό σου ταξίδι σύντροφε Χρόνη....
Αθήνα, 20/11/2012

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου