.....................Σελίδα για την εκπαίδευση, την παιδεία, τον πολιτισμό, την λαογραφία............
..................................................................................."Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Με τον όρο παιδεία εννοούμε την απασχόληση με το παιδί και κυρίως την παιδαγωγική ενέργεια την οποία καταβάλλει η οικογένεια και η πολιτεία για την ανατροφή , την εκπαίδευση και τη μόρφωση του παιδιού. Στη φράση εγκύκλια παιδεία η λέξη παιδεία χρησιμοποιείται με την εξής σημασία: «Ο κύκλος των γνώσεων και των δεξιοτήτων, που πρέπει να δίνονται και να καλλιεργούνται με τη διδασκαλία και συνεπώς να αποτελούν το αντικείμενο της παιδείας».

Σύμφωνα με την κοινωνιολογική προσέγγιση του όρου, "παιδεία" ορίζουμε τη μετάφραση των πολιτιστικών στοιχείων, ώστε να διασφαλίζεται η συνέχεια και η διάρκεια του συστήματος στο πολιτιστικό επίπεδο που έχει επιτευχθεί απ' την προηγούμενη γενιά και ώστε να μην υπάρχει η πιθανότητα παλινδρόμησης σε παλαιότερα στάδια............. Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο».

Αδαμάντιος Κοραής (1748 – 1833)

γιατρός και φιλόλογος, από τους πρωτεργάτες του νεοελληνικού διαφωτισμού.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου 2017

ΜΝΗΜΗ ΣΠΥΡΟΥ Ι. ΑΣΔΡΑΧΑ (1933 - 2017)

ΜΝΗΜΗ ΣΠΥΡΟΥ Ι. ΑΣΔΡΑΧΑ  (1933 - 2017)

Σε μια ιδιαιτέρως λιτή πολιτική τελετή έγινε, με την προσήκουσα ευλάβεια, από συγγενείς, μαθητές του, επιστήμονες, ιστορικούς και φίλους ο ύστατος αποχαιρετισμός του Σπύρου Ι. Ασδραχά, διαπρεπούς επτανησίου επιστήμονος και ιστορικού.
 Με την θλιβερή είδηση σημειώθηκαν και σημειώνονται τα πρέποντα για το ήθος της προσωπικότητας του ανθρώπου, του επιστήμονος και του πανεπιστημιακού δασκάλου. Ταπεινά θα ήθελα να σημειώσω μια σημαντική πλευρά των ακαδημαϊκών δραστηριοτήτων του, που σχετίζεται με την καθοριστική συμβολή του στην ίδρυση, οργάνωση και λειτουργία του Τμήματος Ιστορίας του Ιονίου Πανεπιστημίου με την ιδιότητα του αντιπροέδρου της Διοικούσας Επιτροπής και ακαδημαϊκού συμβούλου. 
Το σημειώνω αυτό για να γνωστοποιήσω ευρύτερα μια σημαντική του πρόταση για τις ιστορικές σπουδές στην Ελλάδα. Εισηγήθηκε να διδάσκεται για πρώτη φορά σε Ελληνικό Πανεπιστήμιο ως αυτόνομο μάθημα και σε δυο ακαδημαϊκά εξάμηνα γνωστικό αντικείμενο με τίτλο: Δυτικές Ευρωπαϊκές Ευρωπαϊκές Κυριαρχίες στον ελληνικό χώρο. 
Ο Καθηγητής Ασδραχάς, βαθύς μελετητής των ξένων κυριαρχιών στον ελληνικό χώρο, έκρινε απαραίτητη τη διδασκαλία του μαθήματος αυτού σε ένα πανεπιστήμιο και σε μια «σχολή» ιστορίας που ιδρύονταν και αποκτούσαν την έδρα τους σε επτανησιακή γη, στην Κέρκυρα. Μού δόθηκε η τιμή να διδάξω επί οκτώ περίπου χρόνια το αντικείμενο αυτό στο Τμήμα Ιστορίας από την ίδρυσή του, καθώς, ύστερα από εκλογή μου με εισηγητή τον ίδιον, ως ιστορικό, και άλλους δύο ειδικούς εκλέχθηκα (ΠΔ. 407) και δίδαξα εκεί το αντικείμενο αυτό. Η συμπαράσταση του Ασδραχά για την διαμόρφωση των περιεχομένων σπουδών του μαθήματος υπήρξε ιδιαιτέρως επιβοηθητική και συνεχής. 
Το μάθημα αυτό, μεταξύ άλλων, συνέχισα και στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, φορτωμένος έκτοτε με περισσότερες γνώσεις και ακαδημαϊκή εμπειρία. 
Η μνήμη του θα μάς συντροφεύει πάντοτε με την αρμόζουσα ευγνωμοσύνη...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Τελευταίες Ειδήσεις