.....................Σελίδα για την εκπαίδευση, την παιδεία, τον πολιτισμό, την λαογραφία............
..................................................................................."Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Με τον όρο παιδεία εννοούμε την απασχόληση με το παιδί και κυρίως την παιδαγωγική ενέργεια την οποία καταβάλλει η οικογένεια και η πολιτεία για την ανατροφή , την εκπαίδευση και τη μόρφωση του παιδιού. Στη φράση εγκύκλια παιδεία η λέξη παιδεία χρησιμοποιείται με την εξής σημασία: «Ο κύκλος των γνώσεων και των δεξιοτήτων, που πρέπει να δίνονται και να καλλιεργούνται με τη διδασκαλία και συνεπώς να αποτελούν το αντικείμενο της παιδείας».

Σύμφωνα με την κοινωνιολογική προσέγγιση του όρου, "παιδεία" ορίζουμε τη μετάφραση των πολιτιστικών στοιχείων, ώστε να διασφαλίζεται η συνέχεια και η διάρκεια του συστήματος στο πολιτιστικό επίπεδο που έχει επιτευχθεί απ' την προηγούμενη γενιά και ώστε να μην υπάρχει η πιθανότητα παλινδρόμησης σε παλαιότερα στάδια............. Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο».

Αδαμάντιος Κοραής (1748 – 1833)

γιατρός και φιλόλογος, από τους πρωτεργάτες του νεοελληνικού διαφωτισμού.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Παρασκευή 6 Οκτωβρίου 2017

ΠΡΩΤΟΦΑΝΕΣ! Εισαγγελέας καλεί εκπαιδευτικούς επειδή έκαναν μάθημα σε προσφυγόπουλα

  ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ  


Εντύπωση προκαλεί η κλήση εκπαιδευτικών του 5ου Δ/Σ Κερατσινίου από την Εισαγγελία Πρωτοδικών Πειραιά ύστερα από ανώνυμη καταγγελία εναντίον τους για μαθήματα σε προσφυγόπουλα, στο χώρο του σχολείου, τις απογευματινές ώρες.
Ανάστατος ο εκπαιδευτικός κόσμος παρακολουθεί την κλήση σε έγγραφη αναφορά εκπαιδευτικών από την Εισαγγελία Πρωτοδικών Πειραιά. Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να απολογηθούν σε ανώνυμη καταγγελία γονέων του 5ου Δημοτικού Σχολείου Κερατσινίου επειδή στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα, απογευματινές ώρες λειτούργησαν μαθήματα προσφυγόπουλων.
Στο alfavita.gr φτάνουν ψηφίσματα διαμαρτυρίας αλλά και συμπαράστασης στους εκπαιδευτικούς. Στο σύνολό τους σχεδόν, οι εκπαιδευτικοί δρούν ενάντια στις φοβικές προκαταλήψεις και τα συντηρητικά στερότυπα.
Διαβάστε την ανακοίνωση του Συλλόγου ΠΕ Αμαρουσίου που ζητά να σταματήσει άμεσα κάθε απόπειρα δίωξης εκπαιδευτικών: 

     Το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Αμαρουσίου ενημερώθηκε από το Σύλλογο Εκπαιδευτικών Π. Ε.  Κερατσινίου Περάματος «Ν. Πλουμπίδης» σχετικά με ανώνυμη καταγγελία ομάδας γονέων, στο 5ο Δημ Σχ Κερατσινίου, για θέματα που αφορούν στην περσινή επιλογή και λειτουργία ΔΥΕΠ, στην αντίστοιχη  σχολική μονάδα, κατά τις απογευματινές ώρες. Η  καταγγελία τους επιδόθηκε από την Εισαγγελία Πρωτοδικών Πειραιά, με την προοπτική να απαντηθεί μέχρι το τέλος της εβδομάδας.
  Οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών Π. Ε. από την πρώτη στιγμή, συμπαραστάθηκαν και συμπαραστέκονται στους μετανάστες και τους πρόσφυγες, προασπίζοντας τα βασικά τους ανθρώπινα δικαιώματα. Σχετικά με την εκπαίδευση των παιδιών προσφύγων και μεταναστών, πάγια,  υποστηρίζουμε την ένταξη τους με διασπορά και κατανομή σε όλα τα πρωινά τμήματα, τονίζοντας τη θετική βαρύτητα που έχουν οι κοινωνικές σχέσεις μεταξύ συνομηλίκων για την κοινωνική τους ανάπτυξη,  ενάντια σε φοβικές προκαταλήψεις και συντηρητικά στερεότυπα.  Στις  περισσότερες άλλωστε, από τις διεθνείς και ευρωπαϊκές Συμβάσεις κατοχυρώνονται και επιβάλλονται δικαιώματα και ελευθερίες, συμπεριλαμβανομένων και των παιδιών χωρίς χαρτιά.
   Πρωτόγνωρη έκπληξη μας προκαλεί το γεγονός, πώς εκπαιδευτικοί που σεβάστηκαν, υποστήριξαν,  και στάθηκαν δίπλα στα παιδιά μεταναστών και προσφύγων, παρά τον ιδιότυπο χαρακτήρα των ειδικά  αποκομμένων εκπαιδευτικών δομών ΔΥΕΠ,  καλούνται τώρα σε έγγραφη αναφορά, παρά το ανώνυμο της καταγγελίας.
Θεωρούμε ότι  όσα συμβαίνουν δεν είναι τυχαία. Η επιβολή κλίματος φόβου και τρομοκράτησης των εκπαιδευτικών λειτουργών που επιλέγουν τον σεβασμό και την αποδοχή στο διαφορετικό,  την οικειοποίηση του «ξένου», όπως ακριβώς οφείλει να προστατεύει (και προστατεύει) η εκπαιδευτική κοινότητα, χαλάει τα σχέδια όσων επιθυμούν εκπαιδευτικούς, άβουλους, χειραγωγημένους σε κοντόφθαλμους,  αδικαιολόγητους ρατσιστικούς φόβους και ανυπόστατους κινδύνους ενισχύοντας τη λογική  δομών που θα αποτελούν όχημα γενίκευσης του διαχωρισμού των μαθητών προσφύγων.
   Οι Σύλλογοι Εκπ/κών Π. Ε. αντιστάθηκαν επιτυχημένα και με σθένος ενάντια σε ρατσιστικές και φασιστικές επιθέσεις μορφωμάτων όπως της Χρυσής Αυγής στο Ικόνιο και «αγανακτισμένων γονέων» και βρίσκονται πάντοτε δίπλα στα παιδιά όλου του κόσμου προκειμένου να ζουν αξιοπρεπή ζωή ενάντια σε ό,τι και όποιον προσπαθεί να την υποβαθμίζει. Παράλληλα στηρίζουν, κάθε εκπαιδευτικό που φροντίζει για τη μόρφωση και τη ζωή των παιδιών ανεξαρτήτως χρώματος, καταγωγής, φυλής, θρησκείας ή όποιας άλλης αναχρονιστικής και αντιεκπαιδευτικής αντίληψης.
                            
Απαιτούμε να σταματήσει κάθε απόπειρα δίωξης.
Εκφράζουμε την ολόψυχη συμπαράστασή μας στους συναδέλφους, δηλώνουμε ότι τέτοιες εκφοβιστικές πρακτικές  δεν τρομοκρατούν τον εκπαιδευτικό χώρο.
Στηρίζουμε τις/τους συναδέλφους με όλους τους τρόπους, για οποιαδήποτε περίπτωση πράξεων που θίγουν την προσωπικότητά τους, δυσκολεύουν ή παρακωλύουν το παιδαγωγικό τους έργο ή θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια στον εργασιακό τους χώρο.
Καταδικάζουμε τον παράλογο μηχανισμό καταγγελιών  που έχει στηθεί εις βάρος των εκπαιδευτικών του 5ου Δημοτικού σχολείου Κερατσινίου.
Καθιστούμε σαφές προς οποιαδήποτε κατεύθυνση πως οι εκπαιδευτικοί δεν τρομοκρατούνται από πρακτικές που παραπέμπουν στις πιο μαύρες σελίδες της ιστορίας του κλάδου.  
Η απόπειρα δίωξης εναντίον των συναδέλφων του 5ου Δημοτικού Σχολείου Κερατσινίου πρέπει να αντιμετωπιστεί ως απόπειρα δίωξης όλων των εκπαιδευτικών. 
Καλούμε τη ΔΟΕ, την ΟΛΜΕ, τους συλλόγους Π.Ε. και τις ΕΛΜΕ να καταδικάσουν απερίφραστα  τέτοιες απαράδεκτες ενέργειες.
Καλούμε το γονεϊκό κίνημα να απομονώσει τέτοιου είδους παρωχημένες αντιλήψεις για τη μόρφωση των παιδιών προσφύγων και μεταναστών.
Καλούμε το Υπουργείο Παιδείας να πάρει σαφή θέση και να καταδικάσει τις τακτικές στοχοποίησης εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων.
Απαιτούμε την πλήρη και ομαλή ένταξή των προσφυγόπουλων στο πρωινό Δημόσιο Σχολείο, χωρίς αποκλεισμούς, χωρίς  εμπλοκή ΜΚΟ,  με απόλυτη ευθύνη του κράτους με όλα τα αναγκαία μέτρα, για την εξασφάλιση του απαραίτητου εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού στα σχολεία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Τελευταίες Ειδήσεις