~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
.........................................................Σελίδα για την εκπαίδευση, την παιδεία, τον πολιτισμό, την λαογραφία............
..................................................................................."Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Με τον όρο παιδεία εννοούμε την απασχόληση με το παιδί και κυρίως την παιδαγωγική ενέργεια την οποία καταβάλλει η οικογένεια και η πολιτεία για την ανατροφή , την εκπαίδευση και τη μόρφωση του παιδιού. Στη φράση εγκύκλια παιδεία η λέξη παιδεία χρησιμοποιείται με την εξής σημασία: «Ο κύκλος των γνώσεων και των δεξιοτήτων, που πρέπει να δίνονται και να καλλιεργούνται με τη διδασκαλία και συνεπώς να αποτελούν το αντικείμενο της παιδείας».

Σύμφωνα με την κοινωνιολογική προσέγγιση του όρου, "παιδεία" ορίζουμε τη μετάφραση των πολιτιστικών στοιχείων, ώστε να διασφαλίζεται η συνέχεια και η διάρκεια του συστήματος στο πολιτιστικό επίπεδο που έχει επιτευχθεί απ' την προηγούμενη γενιά και ώστε να μην υπάρχει η πιθανότητα παλινδρόμησης σε παλαιότερα στάδια............. Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο».

Αδαμάντιος Κοραής (1748 – 1833)

γιατρός και φιλόλογος, από τους πρωτεργάτες του νεοελληνικού διαφωτισμού.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Κυριακή, 7 Ιουνίου 2015

Η δίκη των 12 διωκόμενων φοιτητών του Φυσικού τμήματος του Πανεπιστημίου Κρήτης

Αναβολή πήρε την Τετάρτη που πέρασε η δίκη των 12 διωκόμενων φοιτητών του Φυσικού τμήματος του Πανεπιστημίου Κρήτης. Η ημερομηνία της εκδίκασης δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα.
"Οφείλει να γίνει ξεκάθαρο ότι η τακτική της στοχοποίησης που ακολουθήθηκε στο Φυσικό Κρήτης δεν διαφέρει από την στρατηγική της εκάστοτε εξουσίας, προκειμένου να αδρανοποιήσει κάθε αγωνιζόμενο κομμάτι της κοινωνίας. Ωστόσο ο σκοπός αυτός δεν πραγματοποιείται μόνο με την άμεση καταστολή αλλά και με την προώθηση προτύπων ζωής τα οποία ενισχύουν την αδράνεια, τον ανταγωνισμό και την αδιαφορία. Πιο συγκεκριμένα στο χώρο του Πανεπιστημίου προβάλλεται με κάθε τρόπο η αριστεία, η βαθμοθηρία και ο συναδελφικός ανταγωνισμός ως αυτοσκοποί του κάθε μελλοντικού επιστήμονα, προάγοντας ένα κλίμα ατομικισμού και απάθειας σε σχέση με τα υπόλοιπα κοινωνικά θέματα".
Να δούμε πως έχει η υπόθεση αυτή:
Τον Σεπτέμβρη του 2011 ξεκίνησαν μαζικά κινητοποιήσεις – καταλήψεις σε Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι. σε όλη τη χώρα με κύριο αίτημα την κατάργηση του νόμου Διαμαντοπούλου, ενός ακόμα νόμου που σκοπό είχε να υποβαθμίσει το δημόσιο χαρακτήρα του πανεπιστημίου και να το καταστήσει έρμαιο στα συμφέροντα των αγορών. Οι αγώνες αυτοί της φοιτητικής κοινότητας ήρθαν να προστεθούν στο γενικότερο κλίμα κινητοποιήσεων εκείνης της περιόδου , που πυροδοτήθηκαν από την συστηματική εξαθλίωση (φτώχεια, ανεργία, υποτίμηση εργασίας κ.α.) της κοινωνίας μέσω της επιβολής σκληρών οικονομικών μέτρων . Αξιοσημείωτο είναι, ότι ο νόμος αυτός, ψηφίζεται μέσα στο καλοκαίρι ακολουθώντας την πάγια τακτική των εκάστοτε κυβερνήσεων να περνάνε νομοσχέδια σε περιόδους αποσυγκέντρωσης του κόσμου.
Ενάντια στις εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις τάθηκε και το Φυσικό Κρήτης, πραγματοποιώντας -και αυτό- κατάληψη της σχολής, ενα μέρος της οποίας συνέπεσε χρονικά με την περίοδο της εξεταστικής. Οι απειλές απο πλευράς των καθηγητών για χάσιμο μαθημάτων δεν άργησαν να έρθουν, με αποκορύφωμα την πλήρη άρνηση για αναπλήρωση της εξεταστικής με το τέλος των καταλήψεων, παρόλο που υπήρχαν δύο κενές εβδομάδες διαθέσιμες για αυτό το σκοπό. Αντιστεκόμενος στην αρνητική τους στάση, ο σύλλογος Φυσικού αποφάσισε να διεκδικήσει πιο πιεστικά τα αυτονόητα. Τον Οκτώβρη του ίδιου έτους φοιτητές από όλες τις σχολές παρευρέθηκαν στην Γενική Συνέλευση του Τμήματος απαιτώντας να παρθεί άμεσα θετική απόφαση για το θέμα της εξεταστικής, διατεθιμένοι να παραμείνουν εκεί μέχρι αυτό να επιτευχθεί. Οι καθηγητές αδιαπραγμάτευτοι, παρέμειναν στην αίθουσα και πήραν τηλέφωνο τους μπάτσους για να τους απεγκλωβίσουν. Ύστερα από ώρες παραμονής στο χώρο, η αδιαλλαξία των καθηγητών οδήγησε τους φοιτητές στο να αποχωρήσουν. Ως αντίποινα του ”αποκλεισμού” τους οι καθηγητές επιτέθηκαν με επιστολές-καταγγελίες σε εφημερίδα και στην εισαγγελία, με αποκλεισμό φοιτητών από μαθήματα και εργαστήρια και με αποχή από τις παραδόσεις. Μερικές εβδομάδες αργότερα 12 φοιτητές στοχοποιούνται επιλεκτικά και καλούνται να καταθέσουν ως υπεύθυνοι για τα γεγονότα της ΓΣΤ.
Ακολουθεί μια επιχείρηση παραπομπής τους σε ένα μη αναγνωρισμένο από τον εσωτερικό κανονισμό του πανεπιστημίου πειθαρχικό συμβούλιο, που συγκλήθηκε και επρόκειτο να συσταθεί από τους εμπλεκόμενους καθηγητές. Παράλληλα με τις ενέργειες θεσμοθέτησης του συμβουλίου, η υπόθεση τρέχει και στα αστικά δικαστήρια με κατηγορούμενους τους 12 φοιτητές, που έπειτα από ποινική καταγγελία κλήθηκαν σε εισαγγελική προανάκριση. Η απόφαση του πειθαρχικού απαγορεύει σε 9 από τους 12 φοιτητές να εγγραφούν στο επόμενο εξάμηνο της σχολής τους, ενώ 7 προσφεύγουν στο Εφετείο, το Δεκέμβρη το 2013, για να πετύχουν την αναστολή της στέρησης εξαμήνου, που τελικά απορρίπτεται.
Στις αρχές του επόμενου μήνα, στις 3 Ιούνη, η υπόθεση έρχεται στο αστικό δικαστήριο. Είναι σαφές ότι οι συγκεκριμένες διώξεις είναι πολιτικές, αφού έχουν ως μοναδικό σκοπό τη καταστολή μέσω του εκφοβισμού και της στοχοποίσης όσων επιλέγουν να αγωνίζονται.
Δεν είναι η πρώτη φορά που καθηγητές του Φυσικού χρησιμοποιούν τέτοιες μεθόδους, με πρόσφατο παράδειγμα τον αποκλεισμό δύο αριστούχων φοιτητών από μεταπτυχιακό πρόγραμμα λόγω της πολιτικής τους ταυτότητας και δράσης. Φαίνεται πως η εκδικητικότητα και η τιμωρία έχει γίνει αυτοσκοπός κάποιων καθηγητών προκειμένου να διατηρηθεί η ακαδημαϊκή καθαρότητα και να εξασφαλιστεί η ομαλή εξέλιξη του πανεπιστημίου σε χώρο στείρου επιστημονισμού αποκομμένου από την κοινωνία.
Οφείλει να γίνει ξεκάθαρο ότι η τακτική της στοχοποίησης που ακολουθήθηκε στο Φυσικό Κρήτης δεν διαφέρει από την στρατηγική της εκάστοτε εξουσίας, προκειμένου να αδρανοποιήσει κάθε αγωνιζόμενο κομμάτι της κοινωνίας. Ωστόσο ο σκοπός αυτός δεν πραγματοποιείται μόνο με την άμεση καταστολή αλλά και με την προώθηση προτύπων ζωής τα οποία ενισχύουν την αδράνεια, τον ανταγωνισμό και την αδιαφορία. Πιο συγκεκριμένα στο χώρο του Πανεπιστημίου προβάλλεται με κάθε τρόπο η αριστεία, η βαθμοθηρία και ο συναδελφικός ανταγωνισμός ως αυτοσκοποί του κάθε μελλοντικού επιστήμονα, προάγοντας ένα κλίμα ατομικισμού και απάθειας σε σχέση με τα υπόλοιπα κοινωνικά θέματα.
~~~~
Ψήφισμα συμπαράστασης:
http://www.scribd.com/…/%CE%A8%CE%AE%CF%86%CE%B9%CF%83%CE%B…
~~~~
~~~~
Πάρτυ οικονομικής ενίσχυσης για τους 12 διωκόμενους φοιτητές του Φυσικού, που διώκονται ποινικά για την διεκδίκηση της εξεταστικής τους τον Σεπτέμβρη του 2011 .
-Σάββατο 6 Ιουνίου 2015 – ώρα: 22:00 στο πάρκο ξενία, Ηράκλειο Κρήτης.
-ΦΣ Φυσικου, Βιολογικου, Μεταπτυχιακων Ιατρικης Πανεπιστημιου Κρητης.
~~~~

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου