.....................Σελίδα για την εκπαίδευση, την παιδεία, τον πολιτισμό, την λαογραφία............
..................................................................................."Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Με τον όρο παιδεία εννοούμε την απασχόληση με το παιδί και κυρίως την παιδαγωγική ενέργεια την οποία καταβάλλει η οικογένεια και η πολιτεία για την ανατροφή , την εκπαίδευση και τη μόρφωση του παιδιού. Στη φράση εγκύκλια παιδεία η λέξη παιδεία χρησιμοποιείται με την εξής σημασία: «Ο κύκλος των γνώσεων και των δεξιοτήτων, που πρέπει να δίνονται και να καλλιεργούνται με τη διδασκαλία και συνεπώς να αποτελούν το αντικείμενο της παιδείας».

Σύμφωνα με την κοινωνιολογική προσέγγιση του όρου, "παιδεία" ορίζουμε τη μετάφραση των πολιτιστικών στοιχείων, ώστε να διασφαλίζεται η συνέχεια και η διάρκεια του συστήματος στο πολιτιστικό επίπεδο που έχει επιτευχθεί απ' την προηγούμενη γενιά και ώστε να μην υπάρχει η πιθανότητα παλινδρόμησης σε παλαιότερα στάδια............. Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο».

Αδαμάντιος Κοραής (1748 – 1833)

γιατρός και φιλόλογος, από τους πρωτεργάτες του νεοελληνικού διαφωτισμού.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Σάββατο 5 Ιουλίου 2014

Νέες ενδείξεις για τους μηχανισμούς δημιουργίας υπερκαινοφανών




Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Louisiana State University παρατήρησαν ότι στα υπολείμματα ενός κοντινού υπερ- καινοφανούς αστέρα δεν υπάρχει δεύτερο άστρο. Η παρατήσηση αυτή μας δίνει σημαντικά στοιχεία για το πως δημιουργούνται τέτοιες κατακλυσμιαίες εκρήξεις. Οι υπερκαινοφανείς αστέρες οφείλονται στην έκρηξη άστρων που έχουν ξοδέψει τα πυρηνικά τους καύσιμα γνωστά ως λευκοί νάνοι. Οι μηχανισμοί που οδηγούν τους λευκούς νάνους σε έκρηξη είναι δυο. Ο πρώτος μηχανισμός απαιτεί τη σύγκρουση δύο κοντινών λευκών νάνων και την ανσωβμάτωση του ενός στον άλο με αποτέλεσμα την δημιουργία ενός μόνο άστρου (γνωστός ως και διπλά εκφυλισμένο πρότυπο). 
Ο δεύτερος απαιτεί την ύπαρξη ενός δεύτερου άστρου κοντά στον λευκό νάνο από το οποίο αυτός λόγω βαρύτητας θα τραβά συνεχώς ύλη με τελικό αποτέλεσμα την έκρηξη του. Οι επιστήμονες αναγνωρίζουν σε κάθε έκρηξη υπερκαινοφανούς τον υπαίτιο μηχανισμό ψάχνοντας για το δεύτερο άστρο. Η ανυπαρξία ενός τέτοιου δεύτερου άστρου μας δίνει σημαντικές πληροφορίες για τον πρώτο μηχανισμό, δηλαδή το διπλά εκφυλισμένο πρότυπο.

________________

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Τελευταίες Ειδήσεις