~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
.....................Σελίδα για την εκπαίδευση, την παιδεία, τον πολιτισμό, την λαογραφία............
..................................................................................."Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Με τον όρο παιδεία εννοούμε την απασχόληση με το παιδί και κυρίως την παιδαγωγική ενέργεια την οποία καταβάλλει η οικογένεια και η πολιτεία για την ανατροφή , την εκπαίδευση και τη μόρφωση του παιδιού. Στη φράση εγκύκλια παιδεία η λέξη παιδεία χρησιμοποιείται με την εξής σημασία: «Ο κύκλος των γνώσεων και των δεξιοτήτων, που πρέπει να δίνονται και να καλλιεργούνται με τη διδασκαλία και συνεπώς να αποτελούν το αντικείμενο της παιδείας».

Σύμφωνα με την κοινωνιολογική προσέγγιση του όρου, "παιδεία" ορίζουμε τη μετάφραση των πολιτιστικών στοιχείων, ώστε να διασφαλίζεται η συνέχεια και η διάρκεια του συστήματος στο πολιτιστικό επίπεδο που έχει επιτευχθεί απ' την προηγούμενη γενιά και ώστε να μην υπάρχει η πιθανότητα παλινδρόμησης σε παλαιότερα στάδια............. Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο».

Αδαμάντιος Κοραής (1748 – 1833)

γιατρός και φιλόλογος, από τους πρωτεργάτες του νεοελληνικού διαφωτισμού.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Θέματα παιδείας

Τετάρτη, 6 Μαρτίου 2013

Δίωξη καθηγητή από διευθύντρια και Χρυσή Αυγή


Απολογούμενος βρίσκεται καθηγητής του 30ού Γυμνασίου Κυψέλης διότι επέτρεψε σε μαθήτρια του από την Πολωνία να απαντήσει στη μητρική της γλώσσα σε διαγώνισμα Γεωγραφίας!

Το παιδί που φοιτά στην Α’ Γυμνασίου και δυσκολεύεται πολύ στα ελληνικά, ρώτησε τον καθηγητή του αν μπορεί να απαντήσει τις ερωτήσεις τού διαγωνίσματος στα πολωνικά. Ο καθηγητής γνωρίζοντας τις αντικειμενικές δυσκολίες του παιδιού και σεβόμενος την επιθυμία του να συμμετάσχει στην τάξη με όλες του τις δυνάμεις, επέτρεψε στο κορίτσι να γράψει στα πολωνικά. Οποίο αμάρτημα για τους... ελληναράδες μεταναστοφάγους. Ακούς εκεί να γράψει στα πολωνικά; «Αίσχος» για την ελληνική εκπαίδευση. Να δώσει εξηγήσεις ο καθηγητής. Αν το ζητούσε η Χρυσή Αυγή θα ήταν σίγουρα επικίνδυνο και αποκρουστικό, αλλά και εντελώς αναμενόμενο. Το θέμα όμως αποκτά τελείως διαφορετικές διαστάσεις, όταν το ζητά η διευθύντρια του σχολείου!
Ποιος θα δώσει λόγο που τόσα παιδιά έμειναν αβοήθητα, να κάνουν τα βουβά πρόσωπα μέσα στις τάξεις, επειδή το θέλει η δημοσιονομική προσαρμογή και η Χρυσή Αυγή;
Η κυρία αυτή έκανε καταγγελία στην αρμόδια διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και αυτή με τη σειρά της, αντί να «πετάξει» στον κάλαθο των αχρήστων την καταγγελία, για να μην πούμε τίποτα άλλο, διενεργεί προκαταρκτική έρευνα. Η πρόθεση, λέει, είναι να μπει η υπόθεση στο αρχείο. Διόλου δεν ησυχάζουμε, ακόμη κι αν είναι αυτή η εξέλιξη. Ο συγκεκριμένος καθηγητής έπρεπε να είναι πρότυπο και να βραβευτεί για την ευαισθησία που έδειξε απέναντι σε ένα παιδί που δεν μιλάει ελληνικά, αλλά έχει δικαίωμα να καθίσει στα θρανία. Το παιδί που αντιμετωπίζει και τον εφιάλτη της ανεργίας, καθώς και οι δύο γονείς του είναι άνεργοι, πάλεψε για το δικαίωμά του να μην είναι παρίας μέσα στην τάξη. Όχι, δεν ήθελε να δώσει λευκή κόλλα, ήθελε να γράψει αυτά που ήξερε και δεν μπορούσε. Και ο καθηγητής το εκτίμησε και της έδωσε τη δυνατότητα να γράψει στη γλώσσα της. Στη συνέχεια πήρε το γραπτό της, το μονόγραψε, άλλωστε δεν γνωρίζει πολωνικά για να το διορθώσει και της έβαλε στο τρίμηνο τη βάση. Για να μην είναι και η τάξη Καιάδας…
Το «έγκλημα» του καθηγητή απασχόλησε και τηλεοπτικό πάνελ στο οποίο μετείχε και ο βουλευτής της Χρυσής Αυγής, Ηλίας Παναγιώταρος.
Κι έτσι τώρα ο καθηγητής πρέπει να παλέψει για να πείσει ότι δεν ήθελε να μολύνει την ελληνική (γλώσσα και φυλή), ότι απέναντί του έχει ένα παιδί που παλεύει για μόρφωση και ζωή, χωρίς εφόδια. Αλήθεια, πού πήγαν οι τάξεις υποδοχής; Πού πήγαν οι τάξεις εκμάθησης των ελληνικών; Ποιος θα δώσει λόγο που τόσα παιδιά έμειναν αβοήθητα, να κάνουν τα βουβά πρόσωπα μέσα στις τάξεις, επειδή το θέλει η δημοσιονομική προσαρμογή και η Χρυσή Αυγή; Ποιος θα τολμήσει να αξιολογήσει τον καθηγητή αυτόν και τόσους άλλους που μπαίνουν σε τάξεις και πρέπει να διδάξουν και να βαθμολογήσουν παιδιά που δεν γνωρίζουν ελληνικά; Αλλά είναι δικαίωμά τους αναφαίρετο και κατοχυρωμένο από όλες τις συμβάσεις να καθίσουν στα θρανία, όπως και τα συνομήλικά τους ελληνόπουλα. Είναι εξοργιστικό ότι αντί να απολογηθούν όλοι αυτοί, γίνεται έρευνα για τον καθηγητή, που αν η υπόθεσή του μπει στο αρχείο, πρέπει να χρωστάει χάρη στην υπηρεσία. Αν, από την άλλη, δοθεί συνέχεια, ο άνθρωπος αυτός, με βάση το νέο πειθαρχικό, μπορεί να τεθεί σε διαθεσιμότητα. Και η διευθύντρια του σχολείου να συνεχίσει, όπως καταγγέλλει η Γ' ΕΛΜΕ Αττικής, να δημιουργεί κλίμα αρνητικό και να τρομοκρατεί τους εκπαιδευτικούς. Μάλιστα, η τοπική ένωση των καθηγητών αναφέρει ότι έχουν γίνει πολλαπλές αναφορές σε βάρος της από πολλούς εκπαιδευτικούς. Αλήθεια, τι έγιναν αυτές οι αναφορές; Τις εξέτασε η διοίκηση ή προέχει η υπόθεση του καθηγητή που προτίμησε μια κόλλα στα πολωνικά από ένα λευκό χαρτί;


Ημερομηνία: 04/03/2013
Πηγή: ΑΥΓΗ - Π. ΣΤΕΦΑΝΑΚΟΥ
www.avgi.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου