.....................Σελίδα για την εκπαίδευση, την παιδεία, τον πολιτισμό, την λαογραφία............
..................................................................................."Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Με τον όρο παιδεία εννοούμε την απασχόληση με το παιδί και κυρίως την παιδαγωγική ενέργεια την οποία καταβάλλει η οικογένεια και η πολιτεία για την ανατροφή , την εκπαίδευση και τη μόρφωση του παιδιού. Στη φράση εγκύκλια παιδεία η λέξη παιδεία χρησιμοποιείται με την εξής σημασία: «Ο κύκλος των γνώσεων και των δεξιοτήτων, που πρέπει να δίνονται και να καλλιεργούνται με τη διδασκαλία και συνεπώς να αποτελούν το αντικείμενο της παιδείας».

Σύμφωνα με την κοινωνιολογική προσέγγιση του όρου, "παιδεία" ορίζουμε τη μετάφραση των πολιτιστικών στοιχείων, ώστε να διασφαλίζεται η συνέχεια και η διάρκεια του συστήματος στο πολιτιστικό επίπεδο που έχει επιτευχθεί απ' την προηγούμενη γενιά και ώστε να μην υπάρχει η πιθανότητα παλινδρόμησης σε παλαιότερα στάδια............. Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο».

Αδαμάντιος Κοραής (1748 – 1833)

γιατρός και φιλόλογος, από τους πρωτεργάτες του νεοελληνικού διαφωτισμού.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Παρασκευή 15 Ιανουαρίου 2021

Παιδεία και καταστολή δεν γίνεται να πάνε μαζί


της Άννας Ανδριτσάκη

 Σοκαρισμένη η πανεπιστημιακή κοινότητα προσπαθεί να κατανοήσει το μέγεθος της αντιδημοκρατικής κυβερνητικής παρέμβασης ● Εκτακτη σύνοδος πρυτάνεων τη Δευτέρα ● Κάλεσμα ΣΥΡΙΖΑ για ακύρωση του αντιδραστικού σχεδίου με όρους μαζικού κινήματος ● Κουτσούμπας: Θα μείνει στα χαρτιά! ● Αναταράξεις και στο εσωτερικό της Ν.Δ. με τον ευρωβουλευτή Γιώργο Κύρτσο να κατακεραυνώνει δημοσίως τις κυβερνητικές επιλογές: «Οχι άλλες προσλήψεις αστυνομικών, χρειαζόμαστε προσλήψεις νέων επιστημόνων».

Φωτιές άναψε η παρουσίαση του σχεδίου νόμου στα ΑΕΙ που προβλέπει την ίδρυση πανεπιστημιακής αστυνομίας, πειθαρχικό για τους φοιτητές, διαγραφή των «αιωνίων» και νέο σύστημα εισαγωγής που κόβει χιλιάδες εισακτέους. Ολα τα προοδευτικά πολιτικά κόμματα, η συντριπτική πλειονότητα των διδασκόντων, χιλιάδες φοιτητές λένε «όχι». Ακόμα και στο εσωτερικό της Ν.Δ. προκλήθηκαν αναταράξεις.

Ο ευρωβουλευτής Γιώργος Κύρτσος δεν δίστασε να κατακεραυνώσει την κυβέρνηση δημοσίως μέσω ανάρτησής του: «Οχι άλλες προσλήψεις αστυνομικών για θέσεις ειδικών φρουρών, ΑΕΙ κ.λπ. Εχουμε ρεκόρ αστυνομικών σε σχέση με τον πληθυσμό. Είναι θέμα οργάνωσης. Χρειαζόμαστε χιλιάδες προσλήψεις νέων επιστημόνων και ειδικών σε ΑΕΙ, Εφορία, Κοινωνική Ασφάλιση. Μεταρρύθμιση, ανάπτυξη θέλουν ειδικούς».

Τη Δευτέρα συγκαλείται έκτακτη σύνοδος πρυτάνεων, την Τρίτη ο ΣΥΡΙΖΑ, που ζητά την απόσυρση του νομοσχεδίου, καλεί «σε μαχητική με όρους μαζικού κινήματος ακύρωση των αντιδραστικών σχεδίων της κυβέρνησης», ενώ προγραμματίζει συζήτηση και με αντιπροσωπεία πρυτάνεων. Επιπλέον χθες ο Δημήτρης Κουτσούμπας από τη Βουλή επανέλαβε το σύνθημα των ημερών: «Τα μέτρα αυτά θα μείνουν στα χαρτιά! Θα μείνουν ανενεργά». Ο ίδιος τόνισε πως το νέο νομοσχέδιο «κάλλιστα θα μπορούσε να είχε τίτλο: Νέοι φραγμοί στη μόρφωση για τα παιδιά του λαού και ένταση της καταστολής στα Πανεπιστήμια».

Την ίδια στιγμή, σοκαρισμένη η πανεπιστημιακή κοινότητα προσπαθεί να καταλάβει όλες τις διαστάσεις αυτής της αντιδημοκρατικής κυβερνητικής παρέμβασης στα ελληνικά Πανεπιστήμια. Δεν είναι μόνον τα προφανή, δηλαδή η συνεχής αστυνομική επιτήρηση και το ανατριχιαστικό πειθαρχικό πλαίσιο για τους φοιτητές. Είναι και ο υποχρεωτικός ρόλος που τους ανατίθεται σε αυτό το ασφυκτικό πλέγμα ευθυνών και ποινών, το οποίο εμπλέκει όλα τα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας. Τους έχουν «δεμένους» όλους από παντού, θα λέγαμε στη γλώσσα των αστυνομικών. Αλλά, δεν πρόκειται για κακοποιούς. Παρ’ όλα αυτά, η λογική είναι αυτή και η αστυνομία δεν κάνει διάλογο.

«Αυτό που έρχεται είναι τσουνάμι», αναφέρει πανεπιστημιακός σε υψηλή θέση του ιδρύματός του, θέλοντας να δώσει εικόνα σε όσα επίκεινται. «Είναι πολύ χειρότερο απ’ αυτό που περιμέναμε», λέει κάποιος άλλος σε εξίσου σημαντική θέση. Ορισμένοι, δε, διαβάζοντας τα όσα πρέπει να αναλάβουν, υφίστανται διπλό σοκ καθώς πρέπει να πληρώσουν και τον λογαριασμό! Πρέπει να βρουν χώρους για το υπερσύγχρονο επιχειρησιακό κέντρο που θα στηθεί σε κάθε ίδρυμα και για την περιβόητη Μονάδα Ασφάλειας, συμπεριλαμβανομένης της έδρας του αστυνομικού σώματος. «Δεν έχουμε να στεγάσουμε τμήματα, στην περιφέρεια νοικιάζουμε χώρους και τώρα πρέπει να αδειάσουμε κι άλλους», δηλώνουν οι ίδιοι.

Πρέπει να προσλάβουν επιπλέον προσωπικό που θα συνεργαστεί με τους αστυνομικούς και να πληρώσουν και τον εξοπλισμό για την ελεγχόμενη είσοδο-έξοδο! Από τον πολύπαθο λογαριασμό της έρευνας (ΕΛΚΕ). «Θέλουμε καθηγητές, έχουμε απλήρωτο προσωπικό και πρέπει να πληρώσουμε από τον ΕΛΚΕ για βοηθούς αστυνομικών», συμπληρώνουν οι πανεπιστημιακοί. Με λίγα λόγια, αφαιρούνται και πόροι και εγκαταστάσεις από τα Πανεπιστήμια κι «αν δεν συμμορφωθούν» (sic) θα χάσουν μέρος από την ετήσια χρηματοδότηση. Κυνικός εκβιασμός για τα υποχρηματοδοτούμενα Πανεπιστήμια.

Πάντως ήδη καταγράφονται αναρίθμητα παραδείγματα αντιδημοκρατικότητας και ανελευθερίας, ενώ έχουν πλέον ανοίξει οι πόρτες για να μπει το ιδιώνυμο στα Πανεπιστήμια. Οταν είχαν διατυπώσει κάποιοι πρυτάνεις αυτές τις σκέψεις, θεωρήθηκαν υπερβολικοί στην αρχή. Δυστυχώς επιβεβαιώνονται. Είναι μεγάλη η ομπρέλα της ερμηνείας για την «εκούσια παρεμπόδιση της εύρυθμης λειτουργίας του ιδρύματος».

Το πιο απλό παράδειγμα: έξω από το ίδρυμα μπορεί κάποιος να κολλήσει μια αφίσα, μέσα όμως θα τιμωρηθεί ακόμα και με διαγραφή. Ποιος και πώς θα κρίνει τον βαθμό σοβαρότητας του «αδικήματος»; Η αφίσα ή τα μεγάφωνα μπορεί να τιμωρούνται με αποκλεισμό από την εξεταστική και μια διαμαρτυρία, συλλογική ή προσωπική με οριστική αποβολή; Ποιος μπορεί να ελέγξει ότι όντως δεν θα παρακολουθούνται χώροι πανεπιστημιακής παράδοσης και γραφεία διδασκόντων;

Χιλιάδες υπογραφές

Αλλά κι έτσι να είναι, ποιος και πώς μπορεί να πει «όχι» σε εισβολή της αστυνομίας στους ίδιους χώρους; Ακόμη και για τους «αιώνιους» φοιτητές. Ποιος νοιάζεται ότι πολλοί καθηγητές συνεχίζουν να δηλώνουν πως είναι αντισυνταγματική η διαγραφή; Σύγκλητοι Πανεπιστημίων έχουν ήδη εκφράσει και ετοιμάζονται να διατυπώσουν εκ νέου την αντίθεσή τους. Οι πανεπιστημιακές υπογραφές ενάντια στο νομοσχέδιο έχουν ξεπεράσει τις 1.000, ενώ και πολλές άλλες πρωτοβουλίες αριθμούν επίσης πολλές εκατοντάδες υπογραφές η κάθε μία.

Μοναδική εξαίρεση, χθες, η Σύγκλητος του ΟΠΑ, η οποία αναφέρει στο ψήφισμά της: «Η επικείμενη νομοθετική ρύθμιση, σχετικά με την ασφάλεια και την ελεγχόμενη πρόσβαση εντός των πανεπιστημιακών χώρων, έρχεται να καλύψει ένα αποδεδειγμένο κενό προστασίας των μελών της πανεπιστημιακής κοινότητας και της περιουσίας του ιδρύματος και κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση». Εχουν σοβαρή αφορμή, την πρόσφατη επίθεση στον πρύτανη του ιδρύματος.

Στον αντίποδα, ο Σύλλογος Μελών ΔΕΠ του Παντείου κινείται στην κατεύθυνση της «αδιαπραγμάτευτης προάσπισης των ακαδημαϊκών ελευθεριών, του ελεύθερου διαλόγου και διακίνησης των ιδεών (ακόμη και των «ενοχλητικών» προς τις εξουσίες) και της ελεύθερης δυνατότητας πρόσβασης όλων των πολιτών σε μια δημόσια και δωρεάν τριτοβάθμια παιδεία».

Ο σύλλογος δηλώνει ξεκάθαρα ότι «βρίσκεται απέναντι σε όλους όσοι απεργάζονται τη συκοφάντηση και τη διάλυση του δημόσιου Πανεπιστημίου και τη μετατροπή των Πανεπιστημίων σε αστυνομοκρατούμενους χώρους, προσδεμένους στις λογικές της αγοράς».

Πηγή: https://www.efsyn.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Τελευταίες Ειδήσεις