.....................Σελίδα για την εκπαίδευση, την παιδεία, τον πολιτισμό, την λαογραφία............
..................................................................................."Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Με τον όρο παιδεία εννοούμε την απασχόληση με το παιδί και κυρίως την παιδαγωγική ενέργεια την οποία καταβάλλει η οικογένεια και η πολιτεία για την ανατροφή , την εκπαίδευση και τη μόρφωση του παιδιού. Στη φράση εγκύκλια παιδεία η λέξη παιδεία χρησιμοποιείται με την εξής σημασία: «Ο κύκλος των γνώσεων και των δεξιοτήτων, που πρέπει να δίνονται και να καλλιεργούνται με τη διδασκαλία και συνεπώς να αποτελούν το αντικείμενο της παιδείας».

Σύμφωνα με την κοινωνιολογική προσέγγιση του όρου, "παιδεία" ορίζουμε τη μετάφραση των πολιτιστικών στοιχείων, ώστε να διασφαλίζεται η συνέχεια και η διάρκεια του συστήματος στο πολιτιστικό επίπεδο που έχει επιτευχθεί απ' την προηγούμενη γενιά και ώστε να μην υπάρχει η πιθανότητα παλινδρόμησης σε παλαιότερα στάδια............. Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο».

Αδαμάντιος Κοραής (1748 – 1833)

γιατρός και φιλόλογος, από τους πρωτεργάτες του νεοελληνικού διαφωτισμού.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Τρίτη 8 Αυγούστου 2017

Κώστας Γαβρόγλου υπουργός Παιδείας: «Απόπειρα δολοφονίας χαρακτήρα η επίθεση εναντίον μου»

  ΠΑΙΔΕΙΑ     

gavroglou-630.jpg


Θα έπρεπε να υπάρχουν ποινές για την πολιτική με τίτλους που δεν συμβαδίζουν με το περιεχόμενο, είπε ο Κ. Γαβρόγλου | ΕUROKINISSI / ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

γράφει η:  Γιώτα Τέσση- Εφημερίδα των Συντακτών
Πρόσωπο των τελευταίων ημερών -μετά την υπερψήφιση του νομοσχεδίου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, τον αντιπολιτευτικό ντόρο εξαιτίας του Προεδρικού Διατάγματος που καταργεί τους σημαιοφόρους στα Δημοτικά αλλά και τις επικρίσεις γιατί δεν υπηρέτησε τη στρατιωτική θητεία του κατά τη διάρκεια της χούντας- ο υπουργός Παιδείας τοποθετήθηκε σε μια εφ' όλης της ύλης συνέντευξή του σε πρωινή εκπομπή της ΕΡΤ.
«Εχω γεννηθεί στην Κωνσταντινούπολη και όπως όλοι οι Ρωμιοί είχα τουρκική υπηκοότητα. Έπρεπε να κάνω την στρατιωτική μου θητεία στην Τουρκία, ήταν οι αρχές της δεκαετίας του '70, υπάρχει δικτατορία στην Τουρκία, αρνούμαι να πάω στον στρατό. Ήμουν στην Αγγλία, κάνω αίτηση για ελληνική υπηκοότητα, μου τη δίνουν και υπάρχει αυτός ο νόμος με τον οποίο οι Έλληνες του εξωτερικού μπορούν να εξαγοράσουν τη θητεία τους», εξήγησε ο Κώστας Γαβρόγλου και χαρακτήρισε προσωπική την απόφασή του να εξαγοράσει τη στρατιωτική του θητεία.
«Δεν το έχω αποκρύψει από κανέναν», πρόσθεσε και έκανε λόγο για απόπειρα «δολοφονίας χαρακτήρα» μέσα από ένα «σκανδαλάκι», την οποία απέδωσε στο «αδιέξοδο της αντιπολίτευσης» ως προς τα εκπαιδευτικά.
«Δεν είναι τυχαίο ότι έγινε μετά την ψήφιση ενός νόμου που επαναφέρει τους ακαδημαϊκούς κανόνες στα πανεπιστημιακά ιδρύματα. Οι οπαδοί του νεοφιλελευθερισμού δεν θέλουν τους ακαδημαϊκούς κανόνες επειδή ομνύουν στην αυτορρύθμιση. Είδαμε, όμως, ποιο ήταν το αποτέλεσμα», σημείωσε.
Πολιτική με τίτλους
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο υπουργός σε δημοσιεύματα που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και των οποίων οι τίτλοι δεν συμβαδίζουν με το περιεχόμενο.
Γράφουν ότι καταργείται η προσευχή, όπως και οι σημαίες, τίποτα από αυτά δεν ισχύει, είπε και πρόσθεσε: «Σημαίες προφανώς θα έχουμε στα σχολεία. Θα είναι μάλιστα υψωμένες στη διάρκεια όλης της χρονιάς».
Ωστόσο, για όλη αυτή την παραπληροφόρηση -την «πολιτική με τίτλους», όπως τη χαρακτήρισε- θα έπρεπε να υπάρχουν ποινές, πρόσθεσε ο κ. Γαβρόγλου καθώς «ο διάλογος με αυτόν τον τρόπο δεν υπηρετεί τη σημαία και την αριστεία».
Με την κατάργηση των σημαιοφόρων στα Δημοτικά προστατεύονται, σύμφωνα με τον υπουργό, τόσο οι εκπαιδευτικοί («Ξέρετε τι τραβάνε από γονείς που πιέζουν για υψηλή βαθμολογία προκειμένου να γίνει το παιδί τους σημαιοφόρος;») όσο και οι μαθητές καθώς υπάρχουν και άλλοι τρόποι για την αριστεία, η οποία εγγενώς έχει κατοχυρωθεί από τα σχολεία.
«Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να έχουν απόλυτη αυτονομία, ειδικά σε περίοδο κρίσης», ξεκαθάρισε ο κ. Γαβρόγλου.
Αλλαγές από τον Σεπτέμβρη
Για τις αλλαγές που προωθούνται στην εκπαίδευση ο υπουργός είπε ότι θα πρέπει ως κοινωνία να απαντήσουμε στο ερώτημα «Τι Λύκειο θέλουμε;», υποστηρίζοντας ότι το μεγάλο πρόβλημα δεν είναι τόσο οι εισαγωγικές εξετάσεις όσο η έλλειψη των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου.
«Όταν η κοινωνία έχει πειστεί ότι το παιδί μορφώνεται έξω από το σχολείο, τότε το έξω θα καταπιεί το σχολείο», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Για τον ίδιο, δεν υπάρχει σύστημα στον κόσμο -και δεν πρέπει να υπάρχει- χωρίς εξετάσεις, αλλά όχι με αυτόν τον απάνθρωπο τρόπο· απεναντίας η εισαγωγή στα πανεπιστήμια θα πρέπει να γίνεται με τον βαθμό του εθνικού απολυτηρίου, ο οποίος όμως θα πρέπει να διασφαλιστεί ότι είναι αδιάβλητος.
Μέχρι να φτάσουμε εκεί θα πρέπει να υπάρχει ένα μεταβατικό στάδιο, είπε ο κ. Γαβρόγλου και εξήγησε: αρχικά η ελληνική κοινωνία θα πρέπει να δεχτεί τον ρόλο των εκπαιδευτικών, «άρα έξω από τα σχολεία όσοι κουνούν το δάχτυλο», ύστερα οι διορθώσεις των γραπτών θα μπορούσαν να μη γίνονται από τους εκπαιδευτικούς του ίδιου σχολείου, έτσι ώστε «σε μια τριετία να υπάρξει ένα μικτό σύστημα εισαγωγής σε ΑΕΙ -ΤΕΙ (ένα ποσοστό από τον βαθμό του απολυτηρίου και ένα μέσω εξετάσεων).
«Οι μαθητές της Α' Λυκείου θα τα γνωρίζουν αυτά ήδη από τον Σεπτέμβρη», διευκρίνισε και γνωστοποίησε ότι σε πέντε χρόνια θα έχει αλλάξει συνολικά το σύστημα των εισαγωγικών εξετάσεων.
«Δεν είναι πανάκεια τα ιδιωτικά πανεπιστήμια»
Σε ερώτηση για την ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα ο υπουργός είπε ότι δεν είναι πανάκεια φέρνοντας το παράδειγμα πανεπιστημίων στο εξωτερικό (Χάρβαρντ) που έχουν πολύ έντονη εμπορική δραστηριότητα.
Αναφέρθηκε, μάλιστα, σε πρόσφατο άρθρο του περιοδικού «Fortune», σύμφωνα με το οποίο η επόμενη μεγάλη φούσκα θα έρθει από τα οικονομικά των πανεπιστημίων (φοιτητικά δάνεια, συσσώρευση χρεών, αύξηση διδάκτρων με ρυθμό μεγαλύτερο του πληθωρισμού).
Θύμισε, παράλληλα, ότι δεν προβλέπεται ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων εκ του Συντάγματος, αλλά και ότι θα πρέπει να προβλεφθεί τρόπος εντός γραφειοκρατίας και κανόνων με τον οποίο να διαχειρίζονται τα χρήματα, όπως οι λογαριασμοί έρευνας για τα δημόσια πανεπιστήμια.
Αντίθετα, υπογράμμισε την ανάγκη αναβάθμισης των δημόσιων πανεπιστημίων, τα οποία μπορούν να ενσωματώσουν και τα θετικά των ιδιωτικών.
Στο θέμα των μεταπτυχιακών, ο Κ. Γαβρόγλου αναφέρθηκε στην εξαιρετική ποιότητα των προγραμμάτων, σημειώνοντας ότι με τον νέο νόμο κάποιοι φοιτητές θα μπορούν να μην πληρώνουν δίδακτρα. «Προκαλώ κάποιον να μου βρει καλύτερα μεταπτυχιακά. Και πολλά από αυτά μάλιστα είναι δωρεάν», σημείωσε.
«Φθηνή αντιπολίτευση» για το άσυλο
Για το πανεπιστημιακό άσυλο, τέλος, ο κ. Γαβρόγλου εξήγησε ότι οι αντιδράσεις οφείλονται σε φθηνή αντιπολίτευση, «ότι προστατεύουμε τους μπαχαλάκηδες».
«Δεν υπάρχει καμία ρύθμιση για το άσυλο από το 2011 και τα προβλήματα πολλαπλασιάστηκαν», είπε και εκτίμησε ότι αν και το σχετικό νομικό πλαίσιο δεν θα εξαλείψει τα φαινόμενα κοινωνικής παραβατικότητας, η αρμόδια επιτροπή θα δει το είδος των προβλημάτων και πώς μπορεί να αντιμετωπιστούν.


_____________
http://www.efsyn.gr/arthro/apopeira-dolofonias-haraktira-i-epithesi-enantion-moy

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Τελευταίες Ειδήσεις