.....................Σελίδα για την εκπαίδευση, την παιδεία, τον πολιτισμό, την λαογραφία............
..................................................................................."Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Με τον όρο παιδεία εννοούμε την απασχόληση με το παιδί και κυρίως την παιδαγωγική ενέργεια την οποία καταβάλλει η οικογένεια και η πολιτεία για την ανατροφή , την εκπαίδευση και τη μόρφωση του παιδιού. Στη φράση εγκύκλια παιδεία η λέξη παιδεία χρησιμοποιείται με την εξής σημασία: «Ο κύκλος των γνώσεων και των δεξιοτήτων, που πρέπει να δίνονται και να καλλιεργούνται με τη διδασκαλία και συνεπώς να αποτελούν το αντικείμενο της παιδείας».

Σύμφωνα με την κοινωνιολογική προσέγγιση του όρου, "παιδεία" ορίζουμε τη μετάφραση των πολιτιστικών στοιχείων, ώστε να διασφαλίζεται η συνέχεια και η διάρκεια του συστήματος στο πολιτιστικό επίπεδο που έχει επιτευχθεί απ' την προηγούμενη γενιά και ώστε να μην υπάρχει η πιθανότητα παλινδρόμησης σε παλαιότερα στάδια............. Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο».

Αδαμάντιος Κοραής (1748 – 1833)

γιατρός και φιλόλογος, από τους πρωτεργάτες του νεοελληνικού διαφωτισμού.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Κυριακή 5 Ιουνίου 2016

H έκφραση "κάθε πέρσι και καλύτερα" βρίσκει στο εκπαιδευτικό μας σύστημα την καλύτερη εφαρμογή της


Είμαι απόφοιτος φιλοσοφικής σχολής, αρχαιολόγος και πατέρας δύο παιδιών που τελειώνοΥν φέτος την τρίτη δημοτικού. Παρακολουθώ τα της παιδείας επί τουλάχιστον τέσΣερις δεκαετίες, για να διαπιστώσω μόνο ότι η έκφραση "κάθε πέρσι και καλύτερα" βρίσκει στο εκπαιδευτικό μας σύστημα την καλύτερη εφαρμογή της. Μετά από πολλές ημέρες και επίμονες προσπάθειες κατέληξα ότι είναι αδύνατον να πληροφορηθώ με τεκμηριωμένο και έγκυρο τρόπο το τί πρόκειται να συμβεί στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στο άμεσο μέλλον. Αν υπάρχει πρόθεση πληροφόρησής μου, δεν γνωρίζω ποιος την έχει. 
Όλοι οι παράγοντες, εκουσίως ή μη, συμβάλλουν στη συσκότιση και την μέχρι γελοιότητας αντιφατικότητα και αναξιοπιστία. Δεν γνωρίζω τί προτείνεται, τί είναι επίσημο, τί είναι πρόταση, τί απλή σκέψη, τί θα εφαρμοστεί. Δεν γνωρίζω σε ποιο βαθμό οι προτάσεις φτάνουν χωρίς αλλοίωση μέχρι τους ενδιαφερομένους, δηλαδή τα παιδιά, τους διδάσκοντες και τους γονείς. Δεν γνωρίζω ποια μέσα κάνουν κριτική, ποια κάνουν έρευνα, ποια τρολάρουν και ποια εκμεταλλεύονται τη λεπτότητα του θέματος για μικροκομματικό όφελος. 
Καθημερινά διαβάζω πέντε εκδοχές για κάθε θέμα, είτε άπτεται του προγράμματος είτε του ωραρίου είτε του ολοήμερου είτε των αρχαίων κ.ο.κ. Ο Τύπος και τα ΜΜΕ γενικώς, από την Αυγή ως την Καθημερινή, από το Πρώτο Θέμα ώς τον Ριζοσπάστη, από τους πιο σοβαρούς ως τους κατά τεκμήριο γελοίους, επιτείνουν το πρόβλημα με τις αντιφατικές "έγκυρες" πληροφορίες τους. 
Οι εν FB φίλοι και "φίλοι" δύσκολα καταλαβαίνεις αν ασκούν κριτική, αν τρολλάρουν , αν κάνουν πλάκα ή αν θέλουν να εκφέρουν άποψη. Και κάποια σατιρικά μπλογκ εκλαμβάνονται σκοπίμως ως σοβαρά. Οι πολιτικοί, βουλευτές και υπουργοί, με τις δηλώσεις τους δίνουν τη χαριστική βολή. Και το μόνο σίγουρο είναι ότι η αλήθεια θα φανεί εκ του αποτελέσματος, όταν είτε θα είναι αργά είτε η όποια προσπάθεια θα έχει ακυρωθεί εν τω γεννάσθαι. Αν ισχύει. 
Ως πατέρας, λοιπόν, ένα μόνο έχω να πω: 
ΔΕΝ ΠΑΤΕ ΝΑ Γ.....!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Τελευταίες Ειδήσεις