~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
.........................................................Σελίδα για την εκπαίδευση, την παιδεία, τον πολιτισμό, την λαογραφία............
..................................................................................."Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Με τον όρο παιδεία εννοούμε την απασχόληση με το παιδί και κυρίως την παιδαγωγική ενέργεια την οποία καταβάλλει η οικογένεια και η πολιτεία για την ανατροφή , την εκπαίδευση και τη μόρφωση του παιδιού. Στη φράση εγκύκλια παιδεία η λέξη παιδεία χρησιμοποιείται με την εξής σημασία: «Ο κύκλος των γνώσεων και των δεξιοτήτων, που πρέπει να δίνονται και να καλλιεργούνται με τη διδασκαλία και συνεπώς να αποτελούν το αντικείμενο της παιδείας».

Σύμφωνα με την κοινωνιολογική προσέγγιση του όρου, "παιδεία" ορίζουμε τη μετάφραση των πολιτιστικών στοιχείων, ώστε να διασφαλίζεται η συνέχεια και η διάρκεια του συστήματος στο πολιτιστικό επίπεδο που έχει επιτευχθεί απ' την προηγούμενη γενιά και ώστε να μην υπάρχει η πιθανότητα παλινδρόμησης σε παλαιότερα στάδια............. Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο».

Αδαμάντιος Κοραής (1748 – 1833)

γιατρός και φιλόλογος, από τους πρωτεργάτες του νεοελληνικού διαφωτισμού.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Δευτέρα, 23 Μαΐου 2016

Ο «Επιτάφιος» διδάσκεται σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες εκτός από την Ελλάδα

Διαμαρτυρία του Πανελλήνιου Συλλόγου Αναπληρωτών Φιλολόγων



“Φιλοκαλοῦμέν τε γὰρ μετ’ εὐτελείας καὶ φιλοσοφοῦμεν ἄνευ μαλακίας”.( Κεφ. 40). Αγαπάμε το ωραίο με λιτότητα και φιλοσοφούμε χωρίς να γινόμαστε μαλθακοί. Η ενασχόληση με τη φιλοσοφία δε μας κάνει θεωρητικούς ανθρώπους και δεν μας απομακρύνει από την πρακτική δράση, λέει ο Θουκυδίδης δια στόματος Περικλή.
Η φράση αυτή και τα νοήματα που τη συνοδεύουν δε θα ακουστεί ξανά στα σχολεία ως παρωχημένη τονίζει ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων σε κείμενο – διαμαρτυρίας του για τον εξοβελισμό των Αρχαίων Γενικής Παιδείας.
Ο «Επιτάφιος» λοιπόν, δε χωρά στο ωρολόγιο πρόγραμμα –ούτε καν ως μονόωρο μάθημα- και εξοβελίζεται χωρίς καμία διαβούλευση και επιστημονική τεκμηρίωση με απόφαση του αναπληρωτή Υπουργού Παιδείας κ. Κουράκη, παρά τις αντιδράσεις τόσο μέσα στο ελληνικό κοινοβούλιο, όσο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Ο ΠΑΣΑΦ δεν παραλείπει να αναφέρει ότι εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι στις Πανελλήνιες εξετάσεις τίθενται θέματα με άξονα την πολιτιστική κληρονομιά, τα μνημεία, την ιστορία και τη Δημοκρατία και ταυτόχρονα αφαιρούνται από το ωρολόγιο πρόγραμμα μία ώρα Ιστορία, μία ώρα Λογοτεχνία και ο “Επιτάφιος”.
Το Υπουργείο Παιδείας εισάγει την παγκόσμια πρωτοτυπία, δηλαδή ο “Επιτάφιος” να διδάσκεται σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες και να μη διδάσκεται στη χώρα που τον γέννησε!
Ο ΠΑ.Σ.Α.Φ διαμαρτύρεται έντονα γι’ αυτήν την απόφαση και θυμίζει στο Υπουργείο πώς φράση του «Επιταφίου» προτάθηκε ως κλείδα του Ευρωπαϊκού Συντάγματος : «Χρώμεθα γὰρ πολιτείᾳ οὐ ζηλούσῃ τοὺς τῶν πέλας νόμους, παράδειγμα δὲ μᾶλλον αὐτοὶ ὄντες τισὶν ἢ μιμούμενοι ἑτέρους. καὶ ὄνομα μὲν διὰ τὸ μὴ ἐς ὀλίγους ἀλλ’ ἐς πλείονας οἰκεῖν δημοκρατία κέκληται•»
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αναπληρωτών Φιλολόγων καλεί τον Υπουργό και τον Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας να επαναφέρουν το μάθημα, καθώς « ο τρώσας και ιάσεται».

________________

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου