~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
.........................................................Σελίδα για την εκπαίδευση, την παιδεία, τον πολιτισμό, την λαογραφία............
..................................................................................."Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Με τον όρο παιδεία εννοούμε την απασχόληση με το παιδί και κυρίως την παιδαγωγική ενέργεια την οποία καταβάλλει η οικογένεια και η πολιτεία για την ανατροφή , την εκπαίδευση και τη μόρφωση του παιδιού. Στη φράση εγκύκλια παιδεία η λέξη παιδεία χρησιμοποιείται με την εξής σημασία: «Ο κύκλος των γνώσεων και των δεξιοτήτων, που πρέπει να δίνονται και να καλλιεργούνται με τη διδασκαλία και συνεπώς να αποτελούν το αντικείμενο της παιδείας».

Σύμφωνα με την κοινωνιολογική προσέγγιση του όρου, "παιδεία" ορίζουμε τη μετάφραση των πολιτιστικών στοιχείων, ώστε να διασφαλίζεται η συνέχεια και η διάρκεια του συστήματος στο πολιτιστικό επίπεδο που έχει επιτευχθεί απ' την προηγούμενη γενιά και ώστε να μην υπάρχει η πιθανότητα παλινδρόμησης σε παλαιότερα στάδια............. Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο».

Αδαμάντιος Κοραής (1748 – 1833)

γιατρός και φιλόλογος, από τους πρωτεργάτες του νεοελληνικού διαφωτισμού.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Τετάρτη, 9 Σεπτεμβρίου 2015

Μείζον πρόβλημα των εκπαιδευτικών κενών, σε όλη τη χώρα ξεπερνούν τις 20.000

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ


Άλυτο παραμένει το μείζον πρόβλημα των εκπαιδευτικών κενών αν και αυτή την Παρασκευή, ανοίγουν τα σχολεία. Τα λειτουργικά κενά στην Κρήτη, ανέρχονται σε επίπεδα ρεκόρ, ξεπερνώντας τις 2.500 σε Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια. Τη στιγμή που σε όλη τη χώρα ξεπερνούν τις 20.000. Κάτι που οφείλεται στις αυξημένες συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών, όσο και στις προσλήψεις που δε γίνονται λόγω Μνημονίων, εκλογών και δεινών δημόσιων οικονομικών.
Στην Π. Ε. Ηρακλείου, δεκάδες τα Νηπιαγωγεία – Δημοτικά που κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς αγιασμό αφού τα κενά ξεπερνούν τα 700, με τις ελλείψεις τραγικές αφού σημειώνονται 318 κενά στα Δημοτικά, 181 στα νηπιαγωγεία, 62 στην Ειδική Αγωγή και 150 στην παράλληλη στήριξη.
Στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση σύμφωνα με τους συνδικαλιστές τα κενά στα Γυμνάσια και τα Λύκεια της Π.Ε. Ηρακλείου αναμένεται να ξεπεράσουν τα 300. Συγκεκριμένα παρουσιάζονται 160 κενά σε Λύκεια, Γυμνάσια και ΕΠΑΛ, 80 στην Ειδική Αγωγή, 30 στο Μουσικό και 20 στο Καλλιτεχνικό ενώ αν συμπεριληφθούν και τα κενά στην παράλληλη στήριξη, το νούμερο εκτοξεύεται δραματικά.
Το γεγονός προμηνύει μια κάθε άλλο παρά ομαλή έναρξη του νέου σχολικού έτους. Αφού, οι μόνιμοι διορισμοί που είχαν δρομολογηθεί δεν έγιναν, οι τοποθετήσεις αναπληρωτών καθυστερούν και τελικά η ελπίδα στα σχολεία… δεν έρχεται.
Σημειώνεται δε πως λόγω των κενών και της αύξησης των ωραρίων, οι εκπαιδευτικοί καλούνται να επωμιστούν και το διοικητικό έργο. Την ώρα που σοβαρό πρόβλημα προκύπτει στα σχολεία λόγω της έλλειψης υλικοτεχνικών υποδομών. Της έλλειψης συντήρησης, παρά το ότι σε τοπικό επίπεδο διαθέτουμε πολλά γερασμένα σχολεία αλλά και της απουσίας υποδομών υποστήριξης, με τις περισσότερες βιβλιοθήκες να παραμένουν κλειστές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου