~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
.........................................................Σελίδα για την εκπαίδευση, την παιδεία, τον πολιτισμό, την λαογραφία............
..................................................................................."Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Με τον όρο παιδεία εννοούμε την απασχόληση με το παιδί και κυρίως την παιδαγωγική ενέργεια την οποία καταβάλλει η οικογένεια και η πολιτεία για την ανατροφή , την εκπαίδευση και τη μόρφωση του παιδιού. Στη φράση εγκύκλια παιδεία η λέξη παιδεία χρησιμοποιείται με την εξής σημασία: «Ο κύκλος των γνώσεων και των δεξιοτήτων, που πρέπει να δίνονται και να καλλιεργούνται με τη διδασκαλία και συνεπώς να αποτελούν το αντικείμενο της παιδείας».

Σύμφωνα με την κοινωνιολογική προσέγγιση του όρου, "παιδεία" ορίζουμε τη μετάφραση των πολιτιστικών στοιχείων, ώστε να διασφαλίζεται η συνέχεια και η διάρκεια του συστήματος στο πολιτιστικό επίπεδο που έχει επιτευχθεί απ' την προηγούμενη γενιά και ώστε να μην υπάρχει η πιθανότητα παλινδρόμησης σε παλαιότερα στάδια............. Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο».

Αδαμάντιος Κοραής (1748 – 1833)

γιατρός και φιλόλογος, από τους πρωτεργάτες του νεοελληνικού διαφωτισμού.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Πέμπτη, 20 Αυγούστου 2015

ΠΑΓΩΣΑΝ ΤΑ ΚΟΝΔΥΛΙΑ ΤΟΥ ERASMUS - Ζητούν από τους Ελληνες φοιτητές να πληρώσουν μπροστά όλα τα ενοίκια

   ΠΑΙΔΕΙΑ   

Τεράστια εμπόδια στην ακαδημαϊκή κοινότητα έχουν προκαλέσει τα capital controls που επιβλήθηκαν στις τραπεζικές συναλλαγές, όπως τονίζουν στελέχη των ελληνικών πανεπιστημίων, τόσο σε ερευνητικό και λειτουργικό επίπεδο, όσο και στους Ελληνες φοιτητές του εξωτερικού.


«Η επικοινωνία σε επιστημονικό επίπεδο με τα ιδρύματα του εξωτερικού έχει δυσχεράνει. Η παρουσία σε συνέδρια και σεμινάρια είναι αναγκαία για ένα ίδρυμα. Μακροπρόθεσμα, αυτή η αποχή θα δημιουργήσει αναμφίβολα πρόβλημα» επισημαίνει ο πρύτανης του πανεπιστημίου Αθηνών Θάνος Δημόπουλος.
Η συμμετοχή σε συνέδρια και σε ερευνητικά προγράμματα, οιανταλλαγές φοιτητών και επιστημονικού προσωπικού, αλλά και ηπρομήθεια εργαστηριακού υλικού συνιστούν ένα πλέγμα δραστηριοτήτων που σχετίζονται άμεσα με τη λειτουργία των πανεπιστημίων. «Επηρεάζεται σημαντικά το πιο δραστήριο κομμάτι της ακαδημαϊκής κοινότητας. Ο Ιούνιος και ο Ιούλιος, είναι μήνες συνεδρίωνκαι αυτή τη στιγμή δεν μπορούμε να ανταποκριθούμε σε προσκλήσεις στο εξωτερικό» προσθέτει ο ομόλογός του από το Πάντειο Πανεπιστήμιο Γρηγόρης Τσάλτας.

Αυτό σημαίνει πως, αντίθετα απ' ό,τι θα πίστευε κανείς, οι καλοκαιρινοί μήνες είναι περίοδος επαγγελματικής δραστηριότητας. Σε φοιτητικό επίπεδο, το πρόβλημα εντοπίζεται από τη μία πλευρά στους ερασμιακούς φοιτητές που δεν μπορούν να εισπράξουν τη μηνιαία αποζημίωση από τις τράπεζες. Αλλά και από την άλλη πλευρά, έλληνες φοιτητές που πρόκειται να συνεχίσουν τις σπουδές τους στο εξωτερικό έρχονται αντιμέτωποι με την απαίτηση των ιδιοκτητών του καταλυμάτων να προπληρώσουν το συνολικό ποσό της διαμονής τους.

Η δυσπιστία αυτή διαπιστώνεται και στο πεδίο των ευρωπαϊκών ερευνητικών προγραμμάτων, ενώ η ακαδημαϊκή κοινότητα εκφράζει φόβους για μακροπρόθεσμες επιπτώσεις. «Οι συνάδελφοι από τα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια φοβούνται ότι θα υπάρξει πρόβλημα στις πληρωμές. Αυτό έχει σαν συνέπεια να καταθέτουν προτάσεις χωρίς να περιλαμβάνουν έλληνες συναδέλφους τους στο έργο ή, ακόμη χειρότερα,να μην έχουν έλληνες επικεφαλής στην ομάδα του ερευνητικού προγράμματος» αναφέρει ο πρύτανης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Περικλής Μήτκας. Ο ίδιος εξηγεί τη σημασία που έχει ο ρόλος του συντονιστή σε ένα ευρωπαϊκό ερευνητικό πρόγραμμα. «Ο ρόλος του συντονιστή είναι σημαντικός επειδή φέρνει πιο πολλά χρήματα στον ακαδημαϊκό φορέα, ενώ ενισχύσει το διεθνές προφίλ του ιδρύματος». «Διαπιστώνουμε» προσθέτει ο ίδιος «ότι οι εταίροι αρνούνται να αναθέσουν σε Ελληνα τον ρόλο του συντονιστή, αφού ο συντονιστής πρέπει να πάρει τα χρήματα του έργου και να τα μοιράσει στα άλλα ευρωπαϊκά ιδρύματα. Αυτό που φοβούνται είναι ότι τα χρήματα θα εγκλωβιστούν στην Ελλάδα. Στα υπάρχοντα προγράμματα που είναι συντονιστές έλληνες συνάδελφοι ήδη υπάρχει μια συζήτηση για το εάν θα πρέπει να παραμείνουν ή να αντικατασταθούν».

Ανάλογης φύσης προβλήματα παρουσιάζονται και στις προμήθειες του εργαστηριακού εξοπλισμού από το εξωτερικό. Κάποια πανεπιστήμια έχουν καταθέσει σχετικά αιτήματα στην αρμόδια Επιτροπή Εγκρισης Τραπεζικών Συναλλαγών του Γενικού Λογιστηρίου. Τα αιτήματα, ωστόσο,δεν έχουν ικανοποιηθεί καθώς δεν θεωρούνται επείγουσες αυτές οι ανάγκες, ενώ τα πανεπιστήμια δεν είναι οι μόνοι φορείς που έχουν χτυπήσει την πόρτα της επιτροπής. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο τα αιτήματα που έχουν κατατεθεί από επιχειρήσεις για αποστολή εμβασμάτων στο εξωτερικό που αφορούν εισαγωγές πρώτων υλών και εμπορευμάτων φτάνουν τις 5.500.

«Αυτή τη στιγμή έχει παγώσει η παράδοση στο ίδρυμά μας ηλεκτρονικών υπολογιστών που είχαμε παραγγείλει» σημειώνει σχετικά ο πρύτανης του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Γιάννης Γκόλιας. «Προς το παρόν δεν μπορούμε να κάνουμε στατιστική αποτίμηση του προβλήματος» απαντά ο ίδιος όταν ερωτάται για το συνολικό κόστος. «Εχουμε εκατοντάδες συνεργασίες με ιδρύματα του εξωτερικού, όχι μόνο πανεπιστήμια αλλά και ερευνητικά κέντρα και εταιρίες, έχουμε χιλιάδες φοιτητές οι οποίοι πηγαιονο-έρχονται με τα προγράμματα Εράσμους και άλλα ανταλλαγής φοιτητών και έχουμε δεκάδες εκατομμυρίων χρηματοδοτούμενα έργα σε ετήσια βάση. Πληρώνονται χιλιάδες ερευνητές εξωπανεπιστημιακοί» προσθέτει από την πλευρά του ο Περικλής Μήτκας. «Εγώ λέω ότι το ελληνικό πανεπιστήμιο είναι οργανικά συνδεδεμένο με το ευρωπαϊκό».

Πηγή: ΑΜΠΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου