~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
.....................Σελίδα για την εκπαίδευση, την παιδεία, τον πολιτισμό, την λαογραφία............
..................................................................................."Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Με τον όρο παιδεία εννοούμε την απασχόληση με το παιδί και κυρίως την παιδαγωγική ενέργεια την οποία καταβάλλει η οικογένεια και η πολιτεία για την ανατροφή , την εκπαίδευση και τη μόρφωση του παιδιού. Στη φράση εγκύκλια παιδεία η λέξη παιδεία χρησιμοποιείται με την εξής σημασία: «Ο κύκλος των γνώσεων και των δεξιοτήτων, που πρέπει να δίνονται και να καλλιεργούνται με τη διδασκαλία και συνεπώς να αποτελούν το αντικείμενο της παιδείας».

Σύμφωνα με την κοινωνιολογική προσέγγιση του όρου, "παιδεία" ορίζουμε τη μετάφραση των πολιτιστικών στοιχείων, ώστε να διασφαλίζεται η συνέχεια και η διάρκεια του συστήματος στο πολιτιστικό επίπεδο που έχει επιτευχθεί απ' την προηγούμενη γενιά και ώστε να μην υπάρχει η πιθανότητα παλινδρόμησης σε παλαιότερα στάδια............. Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο».

Αδαμάντιος Κοραής (1748 – 1833)

γιατρός και φιλόλογος, από τους πρωτεργάτες του νεοελληνικού διαφωτισμού.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Τελευταίες Ειδήσεις

Τρίτη, 11 Σεπτεμβρίου 2012

Δεν υπάρχουν Λεφτά ούτε για κιμωλίες,

 ...είπαν στον υπουργό Παιδείας δάσκαλοι και καθηγητές


Τα προβλήματα των σχολείων και των εκπαιδευτικών άκουσε τη Δευτερα η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, σε διαδοχικές συναντήσεις με τους εκπροσώπους της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ. Εξάλλου την Τετάρτη 12 Σεπτεμβρίου οι δάσκαλοι έχουν εξαγγείλει 24ωρη απεργία, ενώ τρίωρες στάσεις εργασίας έχουν εξαγγείλει οι καθηγητές.

Δάσκαλοι και καθηγητές έθεσαν στο υπουργείο τα προβλήματα, με τα οποία αρχίζει η σχολική χρονιά, κάνοντας λόγο για «δυσμενές περιβάλλον», ενώ ιδιαίτερες αναφορές έκαναν για τις περικοπές των αποδοχών των εκπαιδευτικών.
Συγκεκριμένα, ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας (ΔΟΕ), Κομνηνός Μαντάς, επισήμανε ότι «το περιβάλλον μέσα στο οποίο αρχίζει η νέα σχολική χρονιά προκαλεί θλίψη», μίλησε για συσσωρευμένα προβλήματα, αλλά και για οφειλές των σχολείων.
Σημείωσε ότι δεν υπάρχουν χρήματα για θέρμανση, ούτε καν για κιμωλίες, και πρόσθεσε ότι μέσα σ' όλα αυτά καλείται να διδάξει ο πρωτοδιόριστος, ειδικά, εκπαιδευτικός, με μόλις 640 ευρώ το μήνα. Τόνισε, μάλιστα, ότι οι εκπαιδευτικοί είναι αποφασισμένοι να αντιδράσουν σε όλα αυτά, αλλά και επιπλέον στην ενδεχόμενη αύξηση του ωραρίου και στον τρόπο αξιολόγησης που προωθεί το υπουργείο Παιδείας.
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), Ν. Παπαχρήστος, αφού περιέγραψε τα προβλήματα που θα αντιμετωπίσουν στα σχολεία, υπογράμμισε και αυτός από την πλευρά του ότι οι εκπαιδευτικοί θα αντιδράσουν δυναμικά σε περαιτέρω μειώσεις των αποδοχών τους και ιδιαίτερα αν συνδεθεί η αξιολόγηση με τους μισθούς τους.
Στο τέλος των συναντήσεων ο υπουργός Παιδείας, Κωνσταντίνος Αρβανιτόπουλος, δήλωσε μεταξύ άλλων ότι έχουν ήδη εξασφαλισθεί τα σχολικά βιβλία στο πλαίσιο της «μάχης του αυτονόητου» που δίδει το υπουργείο και πρόσθεσε ότι έχει εξασφαλισθεί η τοποθέτηση των εκπαιδευτικών στη συντριπτική τους πλειοψηφία.
Ο κ. Αρβανιτόπουλος πρόσθεσε επίσης: «Τα κενά, αν υπάρξουν, θα είναι ελάχιστα και αυτά θα τα αναπληρώσουμε αμέσως.
»Είναι δεδομένο ότι οι εκπαιδευτικοί δίνουν έναν αγώνα να εκτελέσουν το καθήκον τους και το λειτούργημά τους σε πολύ δύσκολες συνθήκες, και το κάνουν με πενιχρά μέσα και μισθούς, οι οποίοι δεν είναι αντάξιοι του λειτουργήματος που επιτελούν. Όμως, τους τόνισα ότι αυτή τη στιγμή προέχει το εθνικό καθήκον, προέχει να σωθεί η χώρα και προέχει να θωρακίσουμε το σχολείο και να διασφαλίσουμε ότι το δημόσιο αγαθό, αυτό που λέγεται παιδεία, γνώση δεν θα υποτιμηθεί, δεν θα είναι χειρότερο απ' ό,τι ήταν. Το αντίθετο».
Και ο υπουργός καταληκτικά επισήμανε: «Παρά τις αντίξοες συνθήκες θα πρέπει όλοι να υπερβούμε τους εαυτούς μας, γιατί αυτό που διακυβεύεται είναι πάρα πολύ σοβαρό, διακυβεύεται το μέλλον της πατρίδας, διακυβεύεται το μέλλον των παιδιών μας».
Από τη Δευτέρα, πάντως, άρχισαν οι κινητοποιήσεις και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με τις αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων για απεργιακές κινητοποιήσεις, διαμαρτυρόμενοι τόσο για τα συνολικότερα προβλήματα των Ιδρυμάτων όσο και με την περικοπή των αποδοχών των καθηγητών τους.

Και οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί στον χορό των κινητοποιήσεων
Συνάντηση και με τους εκπροσώπους της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών (ΟΙΕΛΕ) είχε τη Δευτέρα ο υφυπουργός Παιδείας Θ. Παπαθεοδώρου. Η ΟΙΕΛΕ σε ανακοίνωσή της τονίζει, μεταξύ άλλων, ότι η προγραμματισμένη συνάντηση και με την παρουσία των εκπροσώπων των ιδιοκτητών κατέληξε σε «διμερή», δηλαδή ΟΙΕΛΕ-υπουργείου, αφού αρνήθηκαν να συμμετάσχουν οι εκπρόσωποι των ιδιοκτητών.
Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί εκφράζουν τη σφοδρή αντίθεσή τους «στις περικοπές του ενιαίου μισθολογίου του δημοσίου και στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς, αφού ο υφυπουργός περιορίστηκε να ακούσει μόνο την αντιπροσωπεία της ΟΙΕΛΕ και να δηλώσει ότι θα συνεχίσει να επιδιώκει τον τριμερή (;) διάλογο, χωρίς να δεσμευθεί για καμία ενέργεια του υπουργείου».
Οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί υποστηρίζουν ότι το υπουργείο έκανε «δώρο» στους ιδιοκτήτες «τις πολυπόθητες μειώσεις μισθού που μάταια επιχειρούσαν επί διετία» και καλούν τους συναδέλφους τους να συμμετάσχουν μαζί στην απεργία της Τετάρτης 12 Σεπτεμβρίου μαζί με τους εκπαιδευτικούς της ΔΟΕ, που έχουν εξαγγείλει 24ωρη απεργία και της ΟΛΜΕ, που έχουν εξαγγείλει τρίωρες στάσεις εργασίας.

_________________________________________
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου