~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
.....................Σελίδα για την εκπαίδευση, την παιδεία, τον πολιτισμό, την λαογραφία............
..................................................................................."Η συμφιλίωση των πολιτισμών περνά μέσα από την οικουμενικότητα της Παιδείας"
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Με τον όρο παιδεία εννοούμε την απασχόληση με το παιδί και κυρίως την παιδαγωγική ενέργεια την οποία καταβάλλει η οικογένεια και η πολιτεία για την ανατροφή , την εκπαίδευση και τη μόρφωση του παιδιού. Στη φράση εγκύκλια παιδεία η λέξη παιδεία χρησιμοποιείται με την εξής σημασία: «Ο κύκλος των γνώσεων και των δεξιοτήτων, που πρέπει να δίνονται και να καλλιεργούνται με τη διδασκαλία και συνεπώς να αποτελούν το αντικείμενο της παιδείας».

Σύμφωνα με την κοινωνιολογική προσέγγιση του όρου, "παιδεία" ορίζουμε τη μετάφραση των πολιτιστικών στοιχείων, ώστε να διασφαλίζεται η συνέχεια και η διάρκεια του συστήματος στο πολιτιστικό επίπεδο που έχει επιτευχθεί απ' την προηγούμενη γενιά και ώστε να μην υπάρχει η πιθανότητα παλινδρόμησης σε παλαιότερα στάδια............. Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

«Πολιτεία που δεν έχει σαν βάση της την παιδεία, είναι οικοδομή πάνω στην άμμο».

Αδαμάντιος Κοραής (1748 – 1833)

γιατρός και φιλόλογος, από τους πρωτεργάτες του νεοελληνικού διαφωτισμού.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Τελευταίες Ειδήσεις

Παρασκευή, 17 Φεβρουαρίου 2017

Μία επίκαιρη επιμορφωτική πρόταση - Σεμινάριο

Ένωση Ελλήνων Φυσικών


Αγαπητοί συνάδελφοι,
Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για μια επίκαιρη επιμορφωτική πρόταση-σεμινάριο που αφορά τα μέλη και τα μη μέλη της Ε.Ε.Φ.
Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να δείτε στο επισυναπτόμενο αρχείο.
Με εκτίμηση,
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ε.Ε.Φ.
Ένωση Ελλήνων Φυσικών
Γριβαίων 6, 106 80  Αθήνα
τηλ: 210 3635701, fax: 210 3610690
site: www.eef.gr
email: eef.athens@gmail.com


ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ

ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΤΡΙΜΗΝΗΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ

«ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΖΗΤΗΜΑΤΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ» 
 Παιδαγωγικές μέθοδοι και σύγχρονο σχολείο
                                                         
Η  Ένωση Ελλήνων Φυσικών, προσκαλεί  τα μέλη της και εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, στην εκπαιδευτική δραστηριότητα με θέμα «Διερεύνηση Ζητημάτων της Σχολικής Τάξης».
Το σεμινάριο απευθύνεται σε Εκπαιδευτικούς, Στελέχη της Διοίκησης και άλλους παράγοντες όλων των ειδικοτήτων Α/θμιας & Β/θμιας  Εκπαίδευσης (Δημόσιας και Ιδιωτικής).

ΣΚΟΠΟΣ: Το πρόγραμμα  αποσκοπεί στο να συμβάλει στη διεύρυνση των γνώσεων των εκπαιδευτικών, οι οποίες σχετίζονται με την αντιμετώπιση και διαχείριση δυσκολιών και προβλημάτων στο πλαίσιο της σχολικής κοινότητας, και επιπροσθέτως ζητήματα που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί σύμφωνα με τις νέες απαιτήσεις του σχολικού προγράμματος για δράσεις, όπως στο πλαίσιο της θεματικής εβδομάδας, δηλαδή πρόληψη εθισμών και εξαρτήσεων, διατροφή και υγεία, στερεότυπα των δύο φύλων, παραβατικότητα, ενδοοικογενειακή βία , προβλήματα που απορρέουν από την οικονομική κρίση,  πένθος , μαθησιακά και ψυχολογικά προβλήματα μαθητών .

Επιπλέον, το σεμινάριο στοχεύει στην ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών σε θέματα που σχετίζονται με την προσωπική τους ανάπτυξη όπως η αναγνώριση και η έκφραση θετικών συναισθημάτων, η διαχείριση αρνητικών συναισθημάτων, η χρήση της ενσυναίσθησης ως μέσου επικοινωνίας, η διαχείριση συγκρούσεων, η δυνατότητα παρέμβασης σε περιπτώσεις παραβατικότητας, εξαρτήσεων κ.α. με απώτερο σκοπό τη βελτίωση των δεξιοτήτων επικοινωνίας τους με τους μαθητές, τους γονείς και τους συναδέλφους τους, ώστε να βελτιώνεται καθημερινώς  η αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού τους έργου.

ΤΡΟΠΟΣ  ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ
Το Σεμινάριο περιλαμβάνει τις παρακάτω διδακτικές ενότητες :
1)               ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ
2)               ΠΡΟΛΗΨΗ ΕΘΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΕΞΑΡΤΗΣΕΩΝ
3)               ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ ΓΟΝΕΩΝ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΩΝ
4)   ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
5) Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΩΝ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Η διδασκαλία θα πραγματοποιηθεί από εξειδικευμένους επιστήμονες, στελέχη της Εκπαίδευσης.
Η συνολική διάρκεια του Επιμορφωτικού προγράμματος είναι: 50 ώρες (δια ζώσης 35 ώρες ,υλοποίηση εργασίας 10 ώρες και 5 ώρες παρουσίαση εργασιών). Οι εργασίες θα παρουσιαστούν σε θεματικό Συνέδριο. Με την ολοκλήρωση του Επιμορφωτικού προγράμματος θα χορηγηθεί βεβαίωση παρακολούθησης. Θα ακολουθήσει εκπαιδευτικό συνέδριο στις 24-25 Ιουνίου 2017, στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο για τις παρουσιάσεις εργασιών που θα υλοποιηθούν. 
 

Κόστος Σεμιναρίου:
 80  € για όλες τις ειδικότητες
 60€ για όσους έχουν παρακολουθήσει άλλο σεμινάριο της ΕΕΦ
 45€ για τα ΜΕΛΗ της Ε.Ε.Φ.

Διεξαγωγή μαθημάτων: Μάρτιος- Απρίλιος 2017, ώρες 9:30 έως 14:30
Σάββατο 4 Μαρτίου, Σάββατο 11 Μαρτίου, Σάββατο18 Μαρτίου, Σάββατο 1 Απριλίου, Σάββατο 8 Απριλίου.

Χώροι διεξαγωγής: AEGEAN COLLEGE, Πανεπιστημίου 17,
Άγιος Δημήτριος (Εργαστηριακό Κέντρο Αγίου Δημητρίου)
Μοσχάτο (Πολιτιστικό Κέντρο Δήμου Μοσχάτου)
Περιστέρι (Κ.Υ.Β.Ε)

Επιστημονικά Υπεύθυνος : Τσέκερης Χαράλαμπος, Κοινωνιολόγος, Δρ. Επικοινωνίας.
Εισηγητές:
Μάντζος Λεωνίδας, Στέλεχος της Εκπαίδευσης, τ.Δ/ντής Δ.Ε. Α΄Αθήνας, Δρ. Γεωχημείας
Δεδούλη Μαρίνα, Στέλεχος της Εκπαίδευσης, π. Σχολική Σύμβουλος, Δρ. Ψυχολογίας
Φουσέκη Έφη, Στέλεχος της Εκπαίδευσης, π. Δ/ντρια ΣΕΠΕΔ ΥΠΕΘ, Δρ. Οικολογίας
Ζερβοπούλου Άλκηστις, Στέλεχος της Εκπαίδευσης, Δρ. Φυσικών Επιστημών.
Σαλβαρά Μαρίνα, Δρ. Κοινωνιολογίας
Τσιάτα Βασιλική, Κοινωνιολόγος- Στέλεχος Πρόληψης
Μπεντεβή Αναστασία, Κοινωνιολόγος, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας, Επιστημονικά Υπεύθυνη Κέντρου Πρόληψης Αρκαδίας.

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ - ΕΓΓΡΑΦΕΣ:
Γραφεία Ε.Ε.Φ. 210 3635701- 2103610690 Πολυχρονάτος Κώστας (ώρες 10:00 έως 14:00)
Περισσότερες πληροφορίες www.eef.gr
Δημητριάδου Δέσποινα 6977502682   
Ηλεκτρονική υποβολή αίτησης:  eefdespdimitrd@gmail.com

Το Σεμινάριο οργανώνεται και θα υλοποιηθεί και στις πόλεις: Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Βόλο, Κοζάνη, Πάτρα και Τρίπολη.

ΑΙΤΗΣΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

ΕΠΩΝΥΜΟ        ……………………………………………………………………………

ΟΝΟΜΑ              ……………………………………………………………………………

ΙΔΙΟΤΗΤΑ          …………………………………………………………………………....

ΤΗΛΕΦΩΝΟ     σταθερό …………………………………κινητό ………………………..

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ    ΟΔΟΣ………………………….ΑΡΙΘΜΟΣ……..ΤΚ………ΠΟΛΗ…………….

E-MAIL             ……………………………………………………………………………..


ΧΩΡΟΣ ΔΙΕΞΑΓΩΓΗΣ ……………………………………………………………………

Πέμπτη, 9 Φεβρουαρίου 2017

Σεμινάριο: "ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ" Διδάσκει ο Ομότιμος Καθηγητής τού ΕΚΠΑ Λαυρέντιος Γ. Δελλασούδας

  Λαϊκό  Πανεπιστήμιο  


Στο πλαίσιο των Σεμιναρίων ακαδ. έτους 2016-17 τού Λαϊκού Πανεπιστημίου τής Εταιρείας Φίλων του Λαού [ http://www.etftl.com/
θα πραγματοποιηθεί Σεμινάριο με θέμα: 

"ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ"

Η παρακολούθηση των μαθημάτων είναι εντελώς δωρεάν και γίνεται κατόπιν εγγραφής των ενδιαφερομένων στη Γραμματεία του Λαϊκού Πανεπιστημίου 
Ευριπίδου 12, Αθήνα 105 59, 4ος όροφος,
 τηλ. 210 3210 295, 210 3216 626, fax 210 3217 619, email etftl@etftl.com

 Στους εγγεγραμμένους, που συμμετέχουν ανελλιπώς στο Πρόγραμμα, χορηγείται από το Λαϊκό Πανεπιστήμιο "Βεβαιωτικόν" μετά τη λήξη του ακαδημαϊκού έτους.
 ΕΓΓΡΑΦΕΣ: από 2 έως 28 Φεβρουαρίου 2017 καθημερινώς 
(πλην Σαββάτου και Κυριακής) από 15.30 έως 19.00 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ Ζ΄ ΚΥΚΛΟΣ: ΕΠΙΣΤΗΜΑΙ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ Ζ-6. 
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ 
Γ΄ Αίθ. ΕΥΣΤ. Ι. ΠΟΝΗΡΟΠΟΥΛΟΥ
 Διδάσκει ο Ομότιμος Καθηγητής τού ΕΚΠΑ Λαυρέντιος Γ. Δελλασούδας 
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ και ΩΡΕΣ 1/3, 8/3, 15/3, 22/3 Τετάρτη 17:00 - 19:00 

Σημείωση: Η παρακολούθηση του Σεμιναρίου είναι ελεύθερη για κάθε πρόσωπο που ενδιαφέρεται για το υπόψη θέμα και η κατά την κρίση σας σχετική ενημέρωσή του θα ήταν χρήσιμη.

Τετάρτη, 8 Φεβρουαρίου 2017

Απαριθμώντας την θετικότητα



εικονογράφιση: Γιώργος Κόλλιας


 Θετικότητα είναι το καθετί θετικό. 
Σκέψεις, συναισθήματα, ιδέες που παράγουμε οι ίδιοι, αλλά και ιδέες, εικόνες, μουσικές, ακόμα και μια ματιά ή μια κουβέντα που προσλαμβάνουμε από τους άλλους γύρω μας.
Όπως καταλαβαίνετε ακολουθεί ένας κατάλογος που αποτελεί μονάχα ένα ελάχιστο μέρος μιας τέλειας, δυνητικής απαρίθμησης….



Τι είναι θετικό:
1. Αγαπώ τον εαυτό μου, τους άλλους, τη φύση, την ίδια την υπόσταση της ζωής, την ζωντάνια της!
2. Νοιάζομαι για τον εαυτό μου, τους άλλους, την φύση. Φροντίζω τις σχέσεις μου με όλα αυτά, αλλά και με το καθένα ξεχωριστά.
3. Διατηρώ επαφή με τα συναισθήματά μου. Νοιώθω, αφουγκράζομαι τις αποχρώσεις του «μέσα» μου.
4. Εκφράζομαι ελεύθερα, δυνατά, σιγά, πολύ, λίγο, σοβαρά, αστεία…. Ανοίγω-όσο μπορώ- την ψυχή μου και την επικοινωνώ με τον κόσμο γύρω μου.
5. Ακονίζω την σκέψη μου. Διαβάζω, ενημερώνομαι, μαθαίνω. Δεν λιμνάζω στα στερεότυπα και στις δογματικές αντιλήψεις.
6. Δημιουργώ.  Κινούμαι έναντι της στασιμότητας, δεν επαναπαύομαι , εξελίσσομαι…
7. Αφήνω χώρο στην φαντασία (τον μοναδικό ιδιωτικό χώρο που- σε πρώτο χρόνο τουλάχιστον – δεν έχει πρόσβαση κανείς, είμαι απόλυτα ελεύθερος, δεν χρειάζεται να δώσω δικαιώματα κλπ.)
8. Νοιάζομαι για το σώμα μου: την υγιεινή του, την διατροφή μου. Αγαπώ την εικόνα μου και φροντίζω για την σωστή και επαρκή ανάπτυξή της.
9. Ξεκουράζομαι. Απενοχοποιώ την ανάπαυση, την αργία το λίγο. Μαθαίνω να απολαμβάνω την ησυχία, τους χαλαρούς ρυθμούς- τουλάχιστον ως αντιστάθμισμα σε μια πολύβουη καθημερινότητα.
10.    Τρέφω την πνευματικότητά μου, με ό,τι της κάνει καλό: θέατρο, μουσική, ένα καλό βιβλίο, μια καλή συζήτηση, διαλογισμό, ένας περίπατος στη φύση, για κάποιους η εκκλησία, για άλλους κάτι άλλο….
11.    Απαριθμώντας την θετικότητα, αναλογίζομαι πόσες χαρές- μικρές, απλές, προσβάσιμες - έχει η ζωή…..
~~~~~~~~~~~

___________
* Ο Γιάννης Ξηντάρας είναι Ψυχολόγος - Ψυχοθεραπευτής, πτυχιούχος Πανεπιστημίου Αθηνών, μέλος του Συλλόγου Ελλήνων Ψυχολόγων και της Εθνικής Εταιρείας Ψυχοθεραπείας Ελλάδος, τ. συνεργ. στο Ευγενίδειο Νοσοκομείο. Επιστημονικός Υπεύθυνος στο Κέντρο Συμβουλευτικής και Ψυχολογικής Υποστήριξης “Επαφή”.

Δευτέρα, 6 Φεβρουαρίου 2017

Εταιρεία Ελλήνων Φιλόλογων: Υπό διωγμόν τα τελευταία δύο χρόνια Αρχαία και Ιστορία

Οι μαθητές αποξενώνονται από την αξία της δημοκρατίας

Καλεί τον υπ. Παιδείας να άρει όλα τα μέτρα που είχε αποφασίσει ο Νίκος Φίλης - Μιλά για πλήρη υποβάθμιση του μορφωτικού επιπέδου της ελληνικής νεολαίας

Έκκληση προς τον υπουργό παιδείας Κώστα Γαβρόγλου «να άρει όλα τα μέτρα που είχε αποφασίσει και εφαρμόσει η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου, τα οποία βάναυσα πλήττουν την κλασσική γραμματεία, την ελληνική γλώσσα στη διαχρονία της, την πολιτισμική παράδοση του λαού μας και τον ανθρωπιστικό χαρακτήρα της παιδείας, και «να δώσει ένα τέλος στην καταλυτική υποβάθμιση του μορφωτικού επιπέδου της ελληνικής νεολαίας, αναλογιζόμενος την ευθύνη του απέναντι στο Έθνος και την Ιστορία» απευθύνει η Εταιρεία Ελλήνων Φιλολόγων.
Οι φιλόλογοι επισημαίνουν ότι τα τελευταία δύο χρόνια (2015 - 2016) στα μαθήματα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο καθώς και στο μάθημα της Ιστορίας στην Α΄Λυκείου καταφέρθηκαν καίρια πλήγματα με τη λήψη και εφαρμογή μέτρων χωρίς διάλογο με τους αρμόδιους φορείς (Πανεπιστήμια, Φιλολογικές Εταιρείες κ.τ.λ.).
Στη χώρα που γέννησε τον Ελληνοκεντρικό Ανθρωπισμό η ανθρωπιστική παιδεία βρίσκεται υπό διωγμόν, παρά τις αντίθετες αρχικές εξαγγελίες του νέου υπουργού Παιδείας, υπογραμμίζει σε ομόφωνο ανακοινωθέν η Συνέλευση των μελών της Εταιρείας Ελλήνων Φιλολόγων, ενώ διατυπώνει την έντονη ανησυχία της «για την συντελούμενη συστηματική υποβάθμιση της ανθρωπιστικής παιδείας στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση».
«Συγκεκριμένα ως προς τα Αρχαία Ελληνικά:
1) Καταργήθηκε η διδασκαλία του Επιταφίου από την Γ΄ Λυκείου, ενός κειμένου που διδάσκεται αδιαλείπτως στην Εκπαίδευση. Συνέπεια της απόφασης αυτής είναι η πλήρης αποξένωση των μαθητών από τις αξίες της δημοκρατίας και του ορθού πολιτικού βίου που εκφράζονται στο μοναδικό αυτό κείμενο.
2) Ελαττώθηκε κατά μία ώρα την εβδομάδα η διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου.
3) Αφαιρέθηκε το μάθημα της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας από τις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις του Γυμνασίου, απόφαση που επιφέρει την χαριστική βολή στα Αρχαία Ελληνικά, αφού είναι πανθομολογούμενο ότι η κατάργηση της εξέτασης ενός μαθήματος εξαφανίζει το ενδιαφέρον του μαθητή προς αυτό.
Τελειώνουν έτσι οι μαθητές το Γυμνάσιο χωρίς ουσιαστική γνώση της διαχρονίας της ελληνικής γλώσσας και των σταθερών αξιών που εκφράζουν τα κλασσικά κείμενα.
4) Στην Α΄Λυκείου ανατράπηκε πλήρως η αντιστοιχία των διδασκομένων κειμένων από το πρωτότυπο και από μετάφραση, που ίσχυε μέχρι πρό τινος: μειώθηκε δραματικά η διδασκαλία κειμένων από το πρωτότυπο με αντίστοιχη αύξηση κειμένων από μετάφραση.
Για παράδειγμα, στον Ξενοφώντα οι 48 παράγραφοι του πρωτοτύπου μειώθηκαν σε 24 και οι 23παράγραφοι που διδάσκονταν από μετάφραση αυξήθηκαν σε 47.

Προετοιμάζεται έτσι συστηματικά η ολοσχερής κατάργηση του πρωτοτύπου και, πιθανόν, εν συνεχεία και των Αρχαίων Ελληνικών στην Γενική Παιδεία του Λυκείου, σύμφωνα με τις προτάσεις της Επιτροπής Παιδείας επί της προηγουμένης ηγεσίας του Υπουργείου.
5) Προτάθηκε πριν από λίγες ημέρες από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής η κατάργηση της διδασκαλίας της Αντιγόνης του Σοφοκλή από την Β΄ τάξη Γενικού Λυκείου.
Το Υπουργείο Παιδείας με ανακοίνωσή του διέψευσε την κατάργηση του κορυφαίου για το αξιακό του περιεχόμενο δημιουργήματος της Αρχαίας μας Γραμματείας.

Τα άλλα όμως ολέθρια για την παιδεία και τον πολιτισμό μέτρα συνεχίζουν απρόσκοπτα να εφαρμόζονται.
Οι φιλόλογοι τονίζουν: «Ως προς το μάθημα της Ιστορίας: Αφαιρέθηκαν από την εξεταστέα ύλη της Α΄ Λυκείου και διδάσκονται απλώς συνοπτικά και επιφανειακά σημαντικότατα κεφάλαια της αρχαίας Ιστορίας, όπως ο Κυκλαδικός, ο Μινωικός και ο Μυκηναϊκός πολιτισμός, ο Α΄ και Β΄ Αποικισμός, η σημασία των Περσικών πολέμων, ο Πελοποννησιακός Πόλεμος, ο Φίλιππος Β' και το Οικουμενικό κράτος του Μ. Αλεξάνδρου.
Το Υπουργείο αιτιολόγησε το πλήγμα αυτό στη γνώση του πολιτισμού μας με το σκεπτικό ότι τα κεφάλαια αυτά διδάσκονται στην Δ΄ τάξη του Δημοτικού και στην Α΄ τάξη του Γυμνασίου! Αγνοεί όμως - ή μάλλον θέλει να αγνοεί - το Υπουργείο ότι άλλη είναι η κατανόηση των γεγονότων αυτών από ωριμότερους μαθητές, που θα αντλήσουν από την γνώση των κεφαλαίων αυτών μηνύματα δημοκρατικής συμπεριφοράς και αγάπης για την ελευθερία και την δημιουργική δράση.
Ποια τα αποτελέσματα για την ανθρωπιστική Παιδεία από τα ολέθρια αυτά μέτρα;
Αν και η Ελληνική κοινωνία έχει βιώσει τα οδυνηρά αποτελέσματα μετά την υποβάθμιση της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών στην Β/θμια Εκπαίδευση από το 1976 και εξής, και παρά τις προσπάθειες αποκατάστασης των σφαλμάτων του παρελθόντος με την κατά καιρούς ενίσχυση της διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο, επαναλαμβάνεται από την Πολιτεία, και μάλιστα σε μεγαλύτερο βαθμό, η ίδια καταστρεπτική πολιτική.

Οι συνέπειες είναι γνωστές: άγνοια των άρρηκτων σχέσεων της Νέας Ελληνικής με τις παλαιότερες μορφές της γλώσσας μας στην ετυμολογία και στην δομή· δυσκολία στην χρήση του λεξιλογίου, στην ορθή έκφραση και σαφήνεια στον γραπτό και προφορικό λόγο· αδυναμία στην κριτική σκέψη.
Τις συνέπειες αυτές έχει επισημάνει με έγγραφό της προς την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας η Διεθνής Ομοσπονδία Κλασσικῶν Σπουδών (F.I.E.C.), τονίζοντας ότι τα εφαρμοζόμενα στην Ελλάδα μέτρα βρίσκονται σε πλήρη αντίθεση με τα ισχύοντα στην Εκπαίδευση των περισσοτέρων χωρών.

Είναι ενδεικτικό ότι ουδεμία απάντηση έχει μέχρι σήμερα λάβει.
Συνεπώς, στην χώρα που γέννησε τον Ελληνοκεντρικό Ανθρωπισμό η ανθρωπιστική παιδεία βρίσκεται υπό διωγμόν, παρά τις αντίθετες αρχικές εξαγγελίες του νέου Υπουργού Παιδείας.
Καλούμε τον κ. Υπουργό Παιδείας να άρει όλα τα μέτρα που είχε αποφασίσει και εφαρμόσει η προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου, τα οποία βάναυσα πλήττουν την κλασσική γραμματεία, την ελληνική γλώσσα στη διαχρονία της, την πολιτισμική παράδοση του λαού μας και τον ανθρωπιστικό χαρακτήρα της παιδείας.
Τον καλούμε να δώσει ένα τέλος στην καταλυτική υποβάθμιση του μορφωτικού επιπέδου της ελληνικής νεολαίας, αναλογιζόμενος την ευθύνη του απέναντι στο Έθνος και την Ιστορία».

___________________

Παρασκευή, 3 Φεβρουαρίου 2017

Τιμητική διάκριση στον Καθηγητή κ. Γεώργιο Ν. Λεοντσίνη από την Αναγνωστική Εταιρεία Κερκύρας

ΠΑΙΔΕΙΑ
Τιμητική διάκριση στον Καθηγητή κ. Γεώργιο Ν. Λεοντσίνη 
από την Αναγνωστική Εταιρεία Κερκύρας

~~~~~~~~~
Η Διοικητική Επιτροπή της Αναγνωστικής Εταιρείας Κερκύρας στη συνεδρίασή της στις 25 Οκτωβρίου 2016 και με την ευκαιρία του εορτασμού της επετείου των 180 χρόνων από την ίδρυσή της, ομόφωνα αποφάσισε να ανακηρύξει
Επίτιμο μέλος της Αναγνωστικής Εταιρείας
τον κ. Γεώργιο Ν. Λεοντσίνη,
Ομότιμο Καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών,
σε αναγνώριση της πολυετούς και σημαντικής προσφοράς του στα γράμματα και την επιστήμη αλλά και για τη συμβολή του στη μελέτη και εξέλιξη της επτανησιακής ταυτότητας.
Κέρκυρα, 26 Νοεμβρίου 2016
Ο Πρόεδρος                                                  Ο Γραμματέας
Γιάννης Σ. Πιέρης                            Δημήτρης Κ. Ζυμάρης


________

ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ «Απάνθισμα των Φυσικών Επιστημών» Μια γιορτή για Μαθητές Δημοτικού

ΕΝΩΣΗ ΕΛΛΗΝΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ

Α ν α κ ο ί ν ω σ η


To 2ο Φεστιβάλ με θέμα: «Απάνθισμα των Φυσικών Επιστημών», πρόκειται να πραγματοποιηθεί κατά στις 18 Φεβρουαρίου 2017, στο Συνεδριακό Κέντρο του Α.Ε.Ι ΠΕΙΡΑΙΑ T.T. και έχουν προσκληθεί να παρευρεθούν 300 μαθητές Δημοτικού και εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης.
Το κεντρικό θέμα του Φεστιβάλ  είναι «Ανακάλυψε τις έννοιες της επιστήμης μέσω του πειράματος». Το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει ποικίλες εκδηλώσεις  και θα απευθύνεται σε μαθητές Δημοτικού, γονείς και εκπαιδευτικούς.
 Ενδεικτικά, αναφέρουμε επιστημονικά διαδραστικά δρώμενα όπως πειράματα και εργαστήρια, συζητήσεις (debates), θεατρικές παραστάσεις, διαδραστικά σεμινάρια (workshops), εκθέσεις, ομιλίες. Θα προσκληθούν επίσης να συμμετάσχουν καταξιωμένοι Έλληνες και ξένοι επιστήμονες, με ομιλίες σε γλώσσα απλή και κατανοητή στο ευρύ κοινό. 


Περιεχόμενο
Δείχνουμε - παρουσιάζουμε  - παριστάνουμε έννοιες των Φυσικών Επιστημών.
·       Δείχνουμε  ομιλίες των 30 λεπτών όπου παρουσιάζεται η ομορφιά του πειράματος και των παραστάσεων των Εννοιών των Φυσικών Επιστημών.
·       Παριστάνουμε:Tα παιδιά εκτελούν μόνα τους πειράματα – δρώμενα – έργα τέχνης – παρουσιάσεις.
Σκοπός
Μέσω του εναλλακτικού τρόπου προσέγγισης των εννοιών τα παιδιά θα γνωρίσουν τις  Φυσικές Επιστήμες και θα τις συνδέσουν με την καθημερινή τους ζωή, ώστε να τους δοθεί η ευκαιρία να απαντήσουν σε ερωτήματα γύρω από τα φυσικά φαινόμενα που συμβαίνουν γύρω τους.
Επιβράβευση
Επιστημονική επιτροπή (αποτελούμενη από στελέχη της εκπαίδευσης, καλλιτέχνες και εκπροσώπους του τεχνολογικού κόσμου) θα αξιολογήσει βάσει γνωστών κριτηρίων, τα οποία θα δημοσιοποιηθούν ένα μήνα πριν από την έναρξη του φεστιβάλ, τις εργασίες των συμμετεχόντων μαθητών.
Θα δοθούν τα  εξής βραβεία:
1ο Βραβείο: Δωρεάν Συμμετοχή στο Θερινό Σχολείο της Ε.Ε.Φ.  στην πόλη της Ερέτριας (Ιούνιος 2017 ).
2ο Βραβείο: 10 Δωρεάν Συμμετοχές στο περιοδικό της ΕΕΦ PHYSICS NEWS

Θεματικές ενότητες και κοινό στόχευσης
Το Φεστιβάλ θα είναι οργανωμένο γύρω από διαφορετικές θεματικές όπως Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Μαθηματικά, Αστρονομία και Διάστημα, Ψηφιακή Τεχνολογία και Πληροφορική, Περιβαλλοντικές Επιστήμες και «Επιστήμη & Τέχνη».
Κατά τη διάρκεια του προγράμματος του Φεστιβάλ, παιδιά, οικογένειες, φοιτητές και επαγγελματίες από κάθε χώρο θα έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε αυτή την μεγάλη γιορτή της επιστήμης με στόχο να παρουσιάσουν μαθαίνοντας.
Επιστημονική Επιμέλεια, Χριστακόπουλος  Ιωάννης, Στέλεχος της Εκπαίδευσης.
Η συμμετοχή είναι 5 ευρώ (Υλικό από την ΕΕΦ, Ελαφρύ Γεύμα)

Το τηλέφωνο επικοινωνίας για λεπτομέρειες που αφορούν το Φεστιβάλ είναι  κιν   6979774903 (Γεώργα Αναστασία )
Πληροφορίες  στα Γραφεία της Ε.Ε.Φ  ώρες  10.00   έως  19.00 καθημερινώς. τηλ 210 3635701 ,2103610690, email  eef.athens@gmail.com και www.eef.gr 
To e-mail όπου θα γίνει η αποστολή της παρακάτω φόρμας είναι: eef.athens#gmail.com

ΦΟΡΜΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΓΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
ΕΠΩΝΥΜΟ: ………………………………………………………………………..
ΟΝΟΜΑ: ……………………………………………………………………………..
ΤΗΛΕΦΩΝΟ: ………………………………………………………………………
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ:  ……………………………………………………………………...
ΠΟΛΗ - Τ.Κ:  .………………………………………………………………………
E-MAIL : ……………………………………………………………………………..
ΤΙΤΛΟΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ........................................................................
.........................................................................................................................
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ:........................................................................
..........................................................................................................................
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ:       ΝΑΙ             ΟΧΙ
ΕΡΓΟ ΤΕΧΝΗΣ:     ΝΑΙ             ΟΧΙ
ΔΡΩΜΕΝΟ:            ΝΑΙ             ΟΧΙ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ:      ΝΑΙ             ΟΧΙ

ΦΟΡΜΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ  ΓΙΑ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ
ΕΠΩΝΥΜΟ: ………………………………………………………………………..
ΟΝΟΜΑ: ……………………………………………………………………………..
ΤΗΛΕΦΩΝΟ: ………………………………………………………………………
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ:  ……………………………………………………………………...
ΠΟΛΗ - Τ.Κ:  .………………………………………………………………………
E-MAIL : …………………………………………………………………………….





Πέμπτη, 2 Φεβρουαρίου 2017

«ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ, ΓΙΩΡΓΑΚΗ;»

«ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ, ΓΙΩΡΓΑΚΗ;»

«Γιατί δεν διαβάζεις, Γιωργάκη»; Μόνιμη επωδός απ’ όταν ήρθε ο Γιωργάκης στην Πρώτη τάξη. Τώρα ήταν στην Τρίτη. Ούτε ο δάσκαλος είχε βαρεθεί να το ρωτάει (ίσως του ‘χε γίνει συνήθεια) ούτε κι ο Γιωργάκης να τ’ ακούει. 
Ο Γιωργάκης! Το μελαχρινό παιδόπουλο με τα μεγάλα μαύρα μάτια. Που τ’ άνοιγε διάπλατα σαν να σε καλούσε να τα διαβάσεις . Να διαβάσεις όσα δεν έλεγαν τα χείλη του , που άσπριζαν από το σφίξιμο , όταν ο δάσκαλος το ρωτούσε : «Γιατί δεν διαβάζεις , Γιωργάκη» ; Κι όμως φαινόταν έξυπνο παιδί ! Ο δάσκαλος δεν μπορούσε να εντοπίσει την αιτία . Όχι ότι όλα τα παιδάκια σ’ εκείνο το ορεινό μονοθέσιο σχολείο ήταν άριστοι μαθητές αλλά …ο Γιωργάκης ήταν το κάτι άλλο .
Αυτά και άλλα σκεφτόταν ο δάσκαλος , παίρνοντας με τα πόδια το ανηφορικό μονοπάτι που τυλιγόταν σαν φίδι στην πλαγιά του βουνού , ανεβαίνοντας στο μεγάλο χωριό όπου και κατοικούσε .
-Γεια σου , δάσκαλε !
Η φωνή τον ξάφνιασε . Έστρεψε . Απέναντι , έξω από ένα παλιό πέτρινο σπίτι , κάποιος στεκόταν και τον φώναζε . Τον γνώρισε αμέσως . Ήταν ο πατέρας του Γιωργάκη . 
-Γεια και χαρά ! Τι γίνεται, κυρ – Γιάννη;
-Καλά, δάσκαλε. Πας για πάνω ;
-Ναι . Τι να κάνω ; Πάω σιγά – σιγά !
-Δεν έρχεσαι λίγο στο φτωχικό μας να σε φιλέψουμε; Ένα γλυκό …ένα ποτό ….κάτι , τέλος πάντων !
-Μεσημέρι , κυρ – Γιάννη . Άσε να μην καθυστερώ . Μιαν άλλη φορά.
-Μα έλα , δάσκαλε . Τόσον καιρό στο χωριό μας …
Τι να κάνει ο δάσκαλος ;
-Καλά , έρχομαι , κυρ- Γιάννη .
Ανέβηκε το λιθόστρωτο μονοπάτι. Πέρασε τη μεγάλη ξύλινη πόρτα και μπήκε στην αυλή. Το σπίτι (ένα παλιό, πέτρινο, χωριάτικο σπίτι), φαινόταν τελείως εγκαταλειμμένο. Οι τοίχοι γεμάτοι βαθιές ρωγμές . Τα παράθυρα και οι πόρτες, όλα σαπισμένα . Κάποτε είχαν βαφτεί πράσινα. Εδώ – εκεί σπασμένα τζάμια είχαν αντικατασταθεί με χαρτόνια . Μια παλιά πέτρινη σκάλα οδηγούσε σ’ ένα χαγιάτι, με ξύλα που κρέμονταν . Μερικοί σκουριασμένοι ντενεκέδες με μολόχες , βαλμένοι κατά μήκος της σκάλας , πάσχιζαν να δώσουν μια πινελιά ομορφιάς . Κάτω απ’ το χαγιάτι η πόρτα του στάβλου. Σε μιαν άκρη ο φούρνος . Γύρω μια μεγάλη αυλή γεμάτη σκουπίδια και λάσπες , όπου σεργιάναγαν κάμποσες κότες . 
-Έλα, δάσκαλε .
Χαιρετήθηκαν. Τα μάτια του κυρ-Γιάννη γυάλιζαν. Το χνώτο του μύριζε κρασίλα. Είχε ανοίξει τα πόδια για να βρίσκει ισορροπία και καρτέραγε το δάσκαλο μπρος στη σκάλα. 
-Πέρνα πάνω , δάσκαλε . Είναι κι η κυρά .
Ο δάσκαλος ανέβηκε προσεχτικά την πέτρινη σκάλα . Το ξύλινο χαγιάτι έτριξε . Έσκυψε και μπήκε από τη χαμηλή , στενή πόρτα . Μια μπόχα τον χτύπησε στο πρόσωπο και κόντεψε να τον πετάξει έξω . Κράτησε την ανάσα του . Στάθηκε λίγο να συνηθίσουν τα μάτια του στο μισοσκόταδο . Λες κι είχε μπει στον κάτω κόσμο ! Ένα δωμάτιο μαύρο απ’ την καπνιά και τη βρόμα . Χωρίς ταβάνι . Η καλαμωτή έχασκε πάνω απ’ το κεφάλι του . Το τζάκι . Μια πυροστιά μέσα . Κι απάνω μια κατσαρόλα . Κατάμαυρη . Δίπλα στο τζάκι ένα στενό κρεβάτι . Με πολλά χοντρά στρωσίδια . Βρόμικα κι ανακατωμένα . Αν πρόσεχε κανείς θα μπορούσε να διακρίνει στην κορφή του κρεβατιού ένα πρόσωπο που έμοιαζε ανθρώπινο .
-Η γιαγιά , δάσκαλε . Είναι κατάκοιτη .
Απέναντι ένα άλλο κρεβάτι . Τα ρούχα πεταμένα κάτω . Κουβέρτες λιγδιασμένες , παντελόνια , πουκάμισα , βρακιά , σπασμένα παιχνίδια , κάλτσες , παπούτσια , μια γάτα άσπρη (παράξενο!!!) κι ένα μωρό μυξιασμένο , με μαύρο προσωπάκι από τη μουτζούρα και τη βρομιά να μασουλάει ένα ξεροκόμματο . Κάτω κουρελούδες που θα ’χανε μήνες να σηκωθούν . Χώματα , κοπριές , σπασμένα καρύδια , ξεροκόμματα , ένα καθίκι , δίπλα στο κρεβάτι της γιαγιάς , δυο ξύλινα σκαμνιά , μερικές κουτσές καρέκλες …Στους μαύρους τοίχους τρεις – τέσσερις φωτογραφίες στραβά κρεμασμένες : Μια νυφικιά , στην άλλη δυο γερόντια , ένα φανταράκι με μουστάκι τσιγκελωτό …
-Εγώ είμαι , δάσκαλε … στας Σέρρας . Ααααχ ! Έρμα νιάτα …
Αριστερά μια μικρή πορτούλα έχασκε ανοιχτή . Φαινόταν ένας τσιμεντένιος (γεμάτος λίγδα ) νεροχύτης , με δυο στίβες άπλυτα πιάτα και κατσαρόλια . Από πάνω μια νιπτήρα του τοίχου . Δυο λάμπες πετρελαίου κρεμασμένες στον τοίχο . 
Απ’ την κουζίνα ξεπρόβαλε η κυρά . Χοντρή , με μια μεγάλη κρεατοελιά στο σαγόνι . Πριν καλά – καλά σκουπίσει στην ποδιά τα χέρια της , πρότεινε το δεξί .
-Καλώς ήρθες , κυρ-δάσκαλε !
Το «καλώς σας βρήκα» του δάσκαλου αντήχησε σαν καγχασμός . Από πίσω απ’ την κυρά βγήκε κι ο Γιωργάκης! Με κατεβασμένο κεφάλι. Απόφευγε τη ματιά του δάσκαλου.
-Κάτσε, κυρ-δάσκαλε. Βολέψου όπου μπορείς στο φτωχικό μας. Με συχωρείς εμένα μια στιγμή , να βάλω του Γιωργάκη να φάει .
Πλησίασε στο τζάκι , άνοιξε την κατσαρόλα , έβαλε μέσα μια κουτάλα και γέμισε με φασόλια μια γαβάθα . 
-Είναι από τα χτες ! Έβαλα πολλά και μείνανε . Να τα πετάξουμε ; Κρίμα . Έφαγε το πρωί ένα πιάτο , θα φάει και το βράδυ …!
Ο Γιωργάκης κάθισε ανακούρκουδα στο παραγώνι κι άρχισε να τρώει. 
-Λοιπόν , κυρ-δάσκαλε , τι νέα ; Τόσον καιρό και δεν είχατε έρθει από το σπιτικό μας να σας φιλέψουμε κάτι… .
-Ασ’ τα λόγια , μωρή , κι άντε φέρε τη μπουκάλα με το κρασί να πιούμε ένα ποτηράκι με το δάσκαλο . Φτιάξε κι ένα μεζεδάκι.
-Το νου σου στο κρασί εσύ. Τι να κάνω , κυρ – δάσκαλε , με δαύτονε; Όλη μέρα μεθυσμένος. Πρωί, μεσημέρι, βράδυ , όλο το πιοτί έχει στο μυαλό του . Βρε αχαΐρευτε, θα ψοφήσεις ! Το συκώτι του έχει γίνει τούμπανο . Αχ , Παναγίτσα μου! Τι ’θελα η μαύρη και παντρευόμουνα; Δεν καθόμουνα στην ησυχία μου; 
-Ναι , μωρή. Και κάποιος θα σ’ έπαιρνε ! Βρήκες το κορόιδο και σε πήρε και μιλάς κιόλας. 
-Σε ποιον τα λες αυτά , βρε ξεβράκωτε , που μου ’φαγες την προίκα μου όλη και δεν έκανες χαΐρι ; Μαύρη η ώρα που βρέθηκες μπροστά μου, χρουσούζη! Ήμουνα σαν τα κρύα τα νερά και μ’ έκανες γριά πριν την ώρα μου .
-Να φύγεις , μωρή , άμα δε σ’ αρέσει . Να πας στον πατέρα σου . Να πας στο σόι σου .
-Εσύ να φύγεις και να πας στο δικό σου . Εγώ δεν έχω να πάω πουθενά . Το σπίτι είναι δικό μου .
Αυτό ήτανε ! Το μάτι του κυρ-Γιάννη αγρίεψε . Ήταν ολοφάνερο . Το έργο είχε παιχτεί και ξαναπαιχτεί . Η γριά στο κρεβάτι άρχισε να βήχει που ’λεγες πως θα πνιγεί . Το μωρό στο άλλο κρεβάτι , τρομαγμένο , σπάραζε στο κλάμα . Ο Γιωργάκης είχε μαρμαρώσει με το κουτάλι σηκωμένο . Η γάτα μ’ ένα δυνατό νιαούρισμα πετάχτηκε έξω .
-Να σου δώκω , μωρή , ένα κατακέφαλο … !
-Έλα κυρ-Γιάννη . Φτάνει !
Ο δάσκαλος κατέβασε το σηκωμένο χέρι του κυρ-Γιάννη . Η κυρά έβαλε τα κλάματα . Φώναζε υστερικά :
- Ναι , ρε . Βάρε με ! Πρώτη φορά είναι ; Βάρε με να δούμε τι θα καταλάβεις !
-Κυρ – Γιάννη , φτάνει . Ησύχασε !
Έπεσε βαριά , αρρωστημένη ησυχία . Η γριά σταμάτησε να βήχει . Ίσως κοιμήθηκε . Ή πέθανε . Είχε άραγε σημασία ; Το μωρό συνέχισε να κλαίει μαζί με τη μάνα του . Ο Δημητράκης κατακίτρινος ξανάρχισε μηχανικά το μασούλισμα . 
-Λοιπόν…εγώ να πηγαίνω .
-Μα , δάσκαλε …δεν ντρέπεσαι , μωρή , μπροστά στον ξένο άνθρωπο !
-Δεν πειράζει , κυρ-Γιάννη . Εδώ είμαστε . Μιαν άλλη φορά . 
Άνοιξε την πόρτα . Πριν βγει γύρισε τα μάτια του . Αντάμωσαν με τα μαύρα μάτια του Γιωργάκη . «Γιατί δεν διαβάζεις , Γιωργάκη» ;
Είχε πάρει την απάντηση . Και δεν τον ξαναρώτησε ποτέ πια . 
Μόνο στο σχολείο , τον βοηθούσε να διαβάζει και να γράφει εκείνα που δεν τον άφηναν στο σπίτι . Και κυρίως τον βοηθούσε , με χίλια δυο πράγματα (πρώτα απ’ όλα με την Αγάπη) να ξεχνά , να χαμογελά , να ελπίζει και να ονειρεύεται !
_______

ΥΓ: Το κείμενο αυτό , που προέρχεται από πραγματικό γεγονός , γράφτηκε στις 9-9-1984 στο εκπαιδευτικό περιοδικό «ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΣΠΙΤΙ» (τεύχος 9). Είχα τότε 7 χρόνια υπηρεσίας στο δημόσιο σχολείο και μέσα από την εμπειρία του μονοθεσίου «δενότανε τ’ ατσάλι» του δασκάλου. Εμείς μαθαίναμε τα παιδιά γράμματα και τους σμιλεύαμε ήθος, χαρακτήρα και ψυχή κι εκείνα μας μάθαιναν ΠΩΣ να γίνουμε πραγματικοί Δάσκαλοι και ΤΙ είναι Ζωή !
Βαγγέλης Μητράκος